AVG annuleert bestelling ondanks betaling
Geplaatst: 20 apr 2018 13:21
Afgelopen zondag 15-4-'18 verlengde ik mijn abonnement op AVG Internet Security, dat al 2 jaar liep, met nog eens 2 jaar. Meteen na de bestelling betaalde ik via het bestelmenu met IDeal. Het aankoopbedrag van €79,99 is maandag 16-4-'18 van mijn bankrekening afgeschreven. Op woensdag 18-4-'18 kreeg ik een no reply - bericht van AVG dat mijn order is geannuleerd, omdat ik niet betaald zou hebben. AVG verschuilt zich bovendien achter een muur van onbereikbaarheid: de Nederlandse verkooporganisatie is kennelijk opgeheven en mailen, of digitale formuleren invullen kan niet. Het uitleggen van deze kwestie in het Engels over de telefoon - op eigen kosten - na een nummer in het Verenigd Koninkrijk gedraaid te hebben vind ik geen goede optie. Dit ook, omdat de storting op het rekeningnummer van een Duitse bank moest worden uitgevoerd. Een melding op Klacht.nl op 19-4 leidde niet tot een reactie van AVG. Juridische actie solo lijkt me gelet op het aankoopbedrag geen optie. Zijn er deelnemers aan dit forum met soortgelijke ervaringen? Goede suggesties?