LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningcorporatie Ymere dwingt bewoners over te stappen op CV

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Elssloot

Woningcorporatie Ymere dwingt bewoners over te stappen op CV

Ongelezen bericht door Elssloot »

Goedendag,
Woningcorporatie Ymere in Amsterdam dwingt bewoners van o.a. de Staatsliedenbuurt (stadsdeel Westerpark) over te stappen op centrale verwarming. Buren van ons café zijn een aantal jaar in gesprek met Ymere, o.a.via de rechter, om te voorkomen dat zij hun gashaard moeten inleveren ten bate van een cv-installatie. Het betreft voornamelijk mensen van boven de 70 jaar die niet alleen dreigen hun haard te verliezen maar m.n. hun gevoel van thuis zijn. Ton, zo'n 70+ en tevens klant (en jazzliefhebber) van ons café, is hier zo ziek van dat hij onlangs is opgenomen geweest in het OLVG wegens ademhalingsproblemen. Achteraf bleken deze het gevolg te zijn van de stress veroorzaakt door Ymere. Met pijn in mijn hart kijk ik toe hoe de oudere mensen bij ons de buurt hier onder door dreigen te gaan. Kan Ymere niet wachten met deze ingreep tot dat deze mensen hun woning hebben verlaten? Is er iemand of een instantie die het voor deze mensen kan opnemen tegen zo'n reus als Ymere?
Indien u met dit onderwerp verder wil zullen de bewoners u heel graag de extra informatie leveren. Alvast mijn dank voor uw aandacht en ik hoop spoedig van u te horen.
Met vriendelijke groet, Els, uitbater café de pianist

mahadma

Re: Woningcorporatie Ymere dwingt bewoners over te stappen op CV

Ongelezen bericht door mahadma »

We kunnen de klok niet stilzetten. En om enkele(n) tevreden te stellen gaat de meerderheid tellen. Verder lees ik ook niet staafbare feiten zijn zoals "bewijzen" va n ziektes. Cv is vrij normaal inmiddels.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Elssloot schreef:Goedendag,
Woningcorporatie Ymere in Amsterdam dwingt bewoners van o.a. de Staatsliedenbuurt (stadsdeel Westerpark) over te stappen op centrale verwarming. Buren van ons café zijn een aantal jaar in gesprek met Ymere, o.a.via de rechter, om te voorkomen dat zij hun gashaard moeten inleveren ten bate van een cv-installatie. Het betreft voornamelijk mensen van boven de 70 jaar die niet alleen dreigen hun haard te verliezen maar m.n. hun gevoel van thuis zijn. Ton, zo'n 70+ en tevens klant (en jazzliefhebber) van ons café, is hier zo ziek van dat hij onlangs is opgenomen geweest in het OLVG wegens ademhalingsproblemen. Achteraf bleken deze het gevolg te zijn van de stress veroorzaakt door Ymere. Met pijn in mijn hart kijk ik toe hoe de oudere mensen bij ons de buurt hier onder door dreigen te gaan. Kan Ymere niet wachten met deze ingreep tot dat deze mensen hun woning hebben verlaten? Is er iemand of een instantie die het voor deze mensen kan opnemen tegen zo'n reus als Ymere?
Indien u met dit onderwerp verder wil zullen de bewoners u heel graag de extra informatie leveren. Alvast mijn dank voor uw aandacht en ik hoop spoedig van u te horen.
Met vriendelijke groet, Els, uitbater café de pianist
Ymere zou inderdaad kunnen wachten tot die hele groep overleden is. Maar weet je... in de tussentijd komen er weer nieuwe mensen die na verloop van tijd de gashaard niet willen missen en geen cv willen. Dan kom je in een cirkeltje terecht. Uiteindelijk zal er toch iets moeten gebeuren.

Niet dat ik het niet begrijp; mijn oma werd min of meer gedwongen te verhuizen, vanwege haar verzorging. De nieuwe woning was dichterbij de mantelzorgster zeg maar. Heeft ze nooit gewild. Na een week of 5 - doodongelukkig - in de nieuwe woning werd ze opgenomen, 3 weken later overleed ze in het ziekenhuis. Dus ja, de gevolgen kunnen voor sommigen ingrijpend zijn. Een gashaard geeft toch een bepaalde gezelligheid, die je bij een cv absoluut niet hebt.

Hoe dit opgelost moet worden? Geen idee...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een gashaard geeft toch een bepaalde gezelligheid, die je bij een cv absoluut niet hebt.
En ook een hoger risico op koolmonoxide vergiftiging bij die "ouwe meuk" :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

En een CV installatie is in de toekomst makkelijker aan te sluiten op bijvoorbeeld stadsverwarming of een warmtepomp, dus dit is ook zijdelings een gevolg van de energietransitie waar ook verhuurders mee te maken krijgen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als iedereen een eigen cv krijgt, kan men heel makkelijk mensen, die dat niet willen overslaan en die pas installeren als de woning leegkomt.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik kan mij echter wèl voorstellen dat een dergelijke operatie qua kosten, planning en om maar niets te zeggen over de onvermijdelijke overlast, zeker goedkoper en efficienter gedaan kan worden als er één of twee over te slaan.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor mij is de overstap 50 jaar geleden, toen was ik 16. Toch heeft de cv wel voordelen, bijv een warme droge badkamer. Ik zou niet meer terug willen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Dat dit anno 2018 uberhaupt nog een discussie is....

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Dat dit anno 2018 uberhaupt nog een discussie is....

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij kan niemand u dit verplichten. Er zal dan ook wel een huurverhoging volgen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die “verbetering” moet wel aan de huurders worden voorgelegd en pas als 70 procent instemt kan het aan de rest van de huurders worden oogelegd. En de huisbaas moet die 70 procent ook kunnen aantonen. Ook moet van te voren de huurverhoging door die cv afgesproken worden.

Gesloten