Pagina 1 van 1

Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 12:41
door guyhorn
Ik heb een Citroen C4 Picasso uit het jaar 2016. Na twee jaar werkte het Lane Departure Warning System niet meer. Het bleek dat het gordelspanmechanisme ermee stopt na een x aantal waarschuwingen. Een soort zelfvernietiging. Bravo Citroen :-(. Nu wil Citroen Nederland het ook niet gratis repareren (Coulance regeling).

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 15:23
door Erthanax
Hoe hoog is dat x aantal? Er rijdt u dan zo vaak over de belijning? Of is er iets anders aan de hand?

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 15:35
door Theotrucker
Voordat je over coulance praat, wat zowieso niets verplicht is, is er geen garantie meer op?

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 15:39
door mahadma
Coulance is ern gunst en geen verplichting.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 15:50
door HADES2001
dit is wel het meeste sumiere topic over auto's dat ik hier in tijden gezien heb.
Hoeveel KM is er met de auto gereden?
Is hij netjes voor alle service beurten geweest bij Citroen?
Wat is de reden dat het niet onder garantie valt?
En wat is het exacte verhaal van de gordelspanmechanisme die zichzelf stuk zou maken naar x meldingen?

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 19:23
door kweenie
Ik zie het verband ook niet tussen het gordelspanmechanisme en het rijbaan verlaat waarschuwingssysteem.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 19:48
door Revoked
Dan moet je vragen wat het verband is.
Simpel: Het LDS geeft rukjes aan de autogordel dmv een gordelspansysteem.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 22:10
door kweenie
Dat wist ik niet. Ik ken alleen het systeem waarbij er wordt 'bijgestuurd' als je de rijbaan dreigt te verlaten.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 23:09
door Erthanax
Eerst maar eens wachten op de aanvullende informatie van TS.
Als het echt zo is dat het systeem na een bepaald aantal waarschuwingen wordt uitgeschakeld, staat dat dan ook in het instructieboekje? Is het echt een ingeprogrammeerde feature, of toch een defect?

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 23 apr 2018 23:33
door sylvesterb
Erthanax schreef:Eerst maar eens wachten op de aanvullende informatie van TS.
Als het echt zo is dat het systeem na een bepaald aantal waarschuwingen wordt uitgeschakeld, staat dat dan ook in het instructieboekje? Is het echt een ingeprogrammeerde feature, of toch een defect?
Als het een geprogrammeerde feature is dan is het geen defect.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 24 apr 2018 00:10
door Erthanax
Nee, nogal wiedes, daarom vraag ik me ook af welke van de twee het is.
En als het geen defect is, kan het ook nog een beperkte levensduur zijn van een component. Als het ingeprogrammeerd zou zijn, zou het dan niet te resetten zijn?
Maar vooral: na hoeveel waarschuwingen houdt het systeem ermee op? Hoeveel km heeft TS gereden? Dat zou ik graag van TS horen.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 24 apr 2018 07:53
door Revoked
kweenie schreef:Dat wist ik niet. Ik ken alleen het systeem waarbij er wordt 'bijgestuurd' als je de rijbaan dreigt te verlaten.
Verschillende merken, verschillende manieren. Opel laat een raar piepje uit het dashboard komen, Renault laat de stoel trillen en Tesla doet ronduit irritant.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 24 apr 2018 10:55
door Erthanax
Wat de kosten van herstel/reactivering betreft: die komen niet voor rekening van TS, maar voor de leasemaatschappij. Het gaat namelijk om een leaseauto, zo lees ik op het Citroënforum.
Daar lees ik ook dat het systeem een waarschuwing geeft als je zonder richting aan te geven over een witte lijn gaat. Mogelijk is het systeem zo inteliigent dat het geen zin meer heeft te waarschuwen als er toch niet naar wordt "geluisterd" :wink:.

Re: Geen coulance van Citroën Nederland

Geplaatst: 01 mei 2018 14:44
door IkBenObjectief
Na 2 jaar zeg je. Dat wil zeggen dat de fabrieksgarantie er niet meer op zit. Dan is het toch keurig van de Citroën dealer dat ze coulance aanbieden. Jij een eventueel onderdeel en zij de uren. Zoiets zal het wel zijn.

Franse auto's en techniek, hopeloos....... (Nee geintje)