LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met Rofra Home over vlekbehandeling bankstel

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
JJMB

Conflict met Rofra Home over vlekbehandeling bankstel

Ongelezen bericht door JJMB »

Afgelopen november hebben wij een stoffen hoekbank gekocht bij rofra home in rotterdam. Omdat vlekken onvermijdelijk zijn, heb ik bij de koop gevraagd of de bank geïmpregneerd kon worden of met een andere behandeling behandeld kon worden tegen vlekken. Volgens de verkoper werd dat niet gedaan. Wel konden wij in dat geval contact opnemen met het bedrijf zodat deze vlekken op een professionele wijze konden verwijderen. In februari werd de bank geleverd en nog geen 2 weken later zag ik in de hoek een vlek. Volgens bijgeleverd onderhoudsboekje de vlek gedept met een schone vochtige doek.(alleen water). De vlek was weg, echter ook de kleur. De kleur is donkergrijs en werd nu een stuk lichter met een witte gloed erover.
Natuurlijk direct contact opgenomen met het bedrijf ( dit kan alleen via mail want service afdeling is niet telefonisch bereikbaar) die eerst aangeeft de vlek te reinigen volgens het onderhoudsboekje. Op mijn antwoord dat ik dat gedaan heb, maar dat mijn klacht is dat de kleur ook wordt verwijderd, is hun antwoord vervolgens dat zij niets kunnen doen, omdat de bank niet is behandeld tegen vlekken en dat dat achteraf niet meer mogelijk is.
Vervolgens weer een mail gestuurd dat ik wel een behandeling wilde, maar dat dat volgens de verkoper niet mogelijk was, kreeg ik weer als antwoord dat ik de vlek kon behandelen volgens het onderhoudsboekje.
Ik kom met het bedrijf dus niet verder.
Een vlek moet toch ook zonder dat de bank behandeld is verwijderd kunnen worden met gewoon een vochtige doek zonder dat dat de kleur aantast.
Ik kreeg het advies om het bedrijf in gebreke te stellen. Maar wat zijn mijn rechten hierin en wat zijn de plichten van het bedrijf. Wat kan ik redelijkerwijs eisen.
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord of advies kan geven

NeoDutchio

Re: Conflict met Rofra Home over vlekbehandeling bankstel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat als eerste het belangrijkste is, wat voor een vlek was het? Als de vlek de oorzaak is van de verkleuring, dan is dat geen garantie en valt er niets te eisen.
Deppen met water kan normaal geen schade veroorzaken, er moet dus een andere oorzaak zijn.

Een bank behandelen moet inderdaad voor in gebruik nemen. Dat kan gewoon met een spuitbus. Dit doet een winkelier niet.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hard water (kalk) kan een vlek geven . Wat voor vezel is het en is het een platbinding of poolvezel.
Niet elke stof kan men met spuitbus tegen vlekken behandelen , eerst op de achterkant een hoekje proberen. Ik kan niet zo vlug op de naam komen , in Grubbevorst zit een bedrijf die voor fabrikanten en winkeliers onderhoud en vlekken ,artikelen verkopen.

James ,weet het weer .

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ontkleuringsvlekken welke ontstaan wanneer u alleen met water dept lijkt mij een gebrek in de stofkwaliteit.

Wanneer u zeker niet heeft gewreven dan is dit gemakkelijk te reproduceren samen met een servicemedewerker van Rofra.

James producten welke gosewijn suggereert zijn goede producten maar zullen ontkleuringsvlekken niet verwijderen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

U doet er verstandig aan om dit te melden aan de verkoper. Wanneer u iets binnen zes maanden ontdekt aan de bank, dan draagt de verkoper de bewijslast. U heeft dan in eerste instantie recht op herstel en vervanging. En in tweede instantie recht op ontbinding en prijsvermindering.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:U doet er verstandig aan om dit te melden aan de verkoper. Wanneer u iets binnen zes maanden ontdekt aan de bank, dan draagt de verkoper de bewijslast. U heeft dan in eerste instantie recht op herstel en vervanging. En in tweede instantie recht op ontbinding en prijsvermindering.
Mits het een productklacht is.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

alfatrion schreef:U doet er verstandig aan om dit te melden aan de verkoper. Wanneer u iets binnen zes maanden ontdekt aan de bank, dan draagt de verkoper de bewijslast. U heeft dan in eerste instantie recht op herstel en vervanging. En in tweede instantie recht op ontbinding en prijsvermindering.
Sorrie Alfa , maar je slaat een paar stappen over.

2 weken na ingebruikname zit er een vlek in de stof , niet eerder gezien door Ts,Ts heeft deze dus zelf veroorzaakt. Ts gaat de vlek schoonmaken zonder te weten wat de vlek heeft veroorzaakt met schoonwater. Schoonwater kan een vlek veroorzaken.

Om zeker te weten of water de bleeke vlek heeft veroorzaakt kan Ts het beste de bank even op de kop zetten en aan de onderkant achterzijde nogmaals de meubelstof nat te maken als ware het een vlek , als deze dan ook verkleurd ( bleek ) heeft hij/zij misschien een punt . Ik geef jouw advies geen kans van slagen.

Gesloten