Pagina 1 van 1

Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 25 apr 2018 11:32
door hoitesch
Mijn onderzoek richt zich op het vinden van de factoren met de grootste invloed op de aankoop van een volledig elektrische auto. Om meer te weten te komen over wat er achter de aankoop van een volledig elektrische auto schuilt, hoop ik de invloed van de verschillende factoren in kaart te kunnen brengen. Dit doe ik door middel van een enquête. Het invullen hiervan kan via deze link: http://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_3ODtMyKPUXBH3Lv

Zodra het onderzoek afgerond is zal ik de meest interessante uitkomsten plaatsen!

Groet Hoite

Re: Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 26 apr 2018 09:43
door sjohie
Ingevuld. :-)

Re: Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 26 apr 2018 10:48
door Klaas Jan
Hallo Hoite, interessant thema en een prima enquête. Succes met het onderzoek.

Re: Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 28 apr 2018 09:22
door renewouters
Vraagje: waarom stopt de enquete meteen als je een lease auto hebt? Ook als leaserijder maak je bepaalde keuzes bij de aanvraag van een nieuwe auto.

Re: Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 28 apr 2018 11:37
door kuklos
Dus leaseauto's kunnen niet elektrisch zijn?

Re: Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 28 apr 2018 15:08
door petercvs
Sorry, kan de vragenlijst niet insturen omdat ik vragen over woon-werkverkeer niet open kan laten. Waarom geen optie "niet van toepassing"?

Re: Enquête: elektrisch rijden? Waarom wel, waarom niet

Geplaatst: 28 apr 2018 20:40
door witte angora
Ingevuld. Wat je volgens mij nog het meest in kaart brengt is welke vooroordelen op het moment het meeste leven waardoor mensen niet snel elektrisch zullen gaan rijden.

Overigens ben ik niet zo gelukkig met je vermeldde actieradius van 252 kilometer. Oudere elektrische auto's komen lang niet zo ver, maar van de huidige generatie komt het gros makkelijk aan de 250, terwijl steeds meer modellen boven de 300 en zelfs 400 kilometer komen. Daarbij baseren de meeste mensen hun keuze op hun vervoersbehoefte. Ik vind zelf dat je geen vragen kunt stellen op basis van dat gemiddelde.

Verder mis ik vragen over het thuis laden via een stopcontact en via een gewone laadpaal.

Ik zie ook nergens een indicatie wat elektrisch rijden nu kost. Dat is voor de een meer dan voor de ander. Voor mij zou het 67 cent per kilometer zijn. Mijn huidige WagonR doet het voor 27 cent per kilometer. Leuk dat je er vragen over stelt, maar de meesten zullen er niet echt een gefundeerd antwoord op kunnen geven.

Het is geen slechte enquête, maar ik vind niet dat je nu echt je best hebt gedaan er wat van te maken.