KPN mobiele telefonie en 4G Borculo
Geplaatst: 25 apr 2018 21:48
Sinds vorige week de telefoon zendmast op de melkfabriek van Campina aan de Needseweg in Borculo verwijderd is is het bereik in huis minimaal en buiten slecht. Via chat krijg ik te lezen dat ik de KPN moet bellen maar als er geen bereik is dan gaat dat een beetje lastig. Ik betaal 15,18 per maand en als ik wil bellen moet ik naar de andere kant van de wijk om een redelijke ontvangst te hebben. We hebben geen vaste aansluiting en van de KPN krijg ik te lezen dat ze er niets aan kunnen doen en geen oplossing hebben. Deze ongemak gaat tot 1 december 2018 duren en ik ben dan niet bereikbaar. Vind de houding van KPN schandalig en te zot voor woorden. Hoop dat Radar hier aandacht kan gaan besteden op televisie.
De verklaring van de KPN luid:
Verminderd mobiel bereik Borculo.
Vanaf 20 april 2018 kan in Borculo met name binnenshuis verminderd mobiel bereik via 2G, 3G en 4G worden ervaren.
Waarom minder bereik?
Het basisstation op het dak van de Needseweg 23 (zuivelfabriek Campina/Domo) moet worden afgeschakeld en verwijderd. De radio-installatie moet op last van de eigenaar van dat dak af.
Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?
Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen, sms’en en mobiel internetten (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen, lage datasnelheid). Uiteraard kun je ook gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar.
Hoe lang gaat dit duren?
We hebben al een locatie gevonden voor een vervangend basisstation in een nieuw te bouwen zendmast. Helaas is het door omstandigheden nog niet gelukt deze mast met basisstation op tijd gebouwd en in dienst te krijgen. We verwachten dat dit alsnog uiterlijk 1 december 2018 zal lukken. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn.
KPN blijft het netwerk vernieuwen!
Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.
Antwoord op een forum van de KPN luid als volgt:
Goedemorgen @mart19701
, ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Ik lees in jouw bericht dat dit tot december 2018 gaat duren, dat is een behoorlijke periode. Helemaal wanneer je amper bereikbaar bent. Ik heb hiervoor contact gezocht met onze technische dienst. Jammer genoeg kan ik je geen ander antwoord geven dan wat er al in de mail wordt aangegeven. De installatie moet op last van de eigenaar van het dak af. Er lagen al plannen om een nieuwe mast te plaatsen in Haarlo, jammer genoeg is hier bezwaar tegen getekend. Op de site van het Achterhoeknieuws Borculo Ruurlo wordt uitgelegd waarom dit zo'n lastige situatie is. Nogmaals, ik snap dat je absoluut niet zit te wachten op een periode zonder goed netwerk. Hopelijk geeft dit artikel meer inzicht over dit probleem. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
De verklaring van de KPN luid:
Verminderd mobiel bereik Borculo.
Vanaf 20 april 2018 kan in Borculo met name binnenshuis verminderd mobiel bereik via 2G, 3G en 4G worden ervaren.
Waarom minder bereik?
Het basisstation op het dak van de Needseweg 23 (zuivelfabriek Campina/Domo) moet worden afgeschakeld en verwijderd. De radio-installatie moet op last van de eigenaar van dat dak af.
Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?
Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen, sms’en en mobiel internetten (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen, lage datasnelheid). Uiteraard kun je ook gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar.
Hoe lang gaat dit duren?
We hebben al een locatie gevonden voor een vervangend basisstation in een nieuw te bouwen zendmast. Helaas is het door omstandigheden nog niet gelukt deze mast met basisstation op tijd gebouwd en in dienst te krijgen. We verwachten dat dit alsnog uiterlijk 1 december 2018 zal lukken. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn.
KPN blijft het netwerk vernieuwen!
Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.
Antwoord op een forum van de KPN luid als volgt:
Goedemorgen @mart19701
, ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Ik lees in jouw bericht dat dit tot december 2018 gaat duren, dat is een behoorlijke periode. Helemaal wanneer je amper bereikbaar bent. Ik heb hiervoor contact gezocht met onze technische dienst. Jammer genoeg kan ik je geen ander antwoord geven dan wat er al in de mail wordt aangegeven. De installatie moet op last van de eigenaar van het dak af. Er lagen al plannen om een nieuwe mast te plaatsen in Haarlo, jammer genoeg is hier bezwaar tegen getekend. Op de site van het Achterhoeknieuws Borculo Ruurlo wordt uitgelegd waarom dit zo'n lastige situatie is. Nogmaals, ik snap dat je absoluut niet zit te wachten op een periode zonder goed netwerk. Hopelijk geeft dit artikel meer inzicht over dit probleem. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.