LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewust sensoren niet activeren van 2e set velgen.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Antonangela

Bewust sensoren niet activeren van 2e set velgen.

Ongelezen bericht door Antonangela »

Bij het inlezen van onze nieuwe sensoren voor de wintervelgen met banden, heeft de Toyota garage de originele sensoren gewist. Bij navraag werd mij eerst verteld, dat bij elke velgen wissel, dit opnieuw moest gebeuren. ( a 35 euro )
Na aandringen van mijn kant, bleek het toch mogelijk te zijn, 2 sets velgen en banden te laten herkennen door de auto. Het leek me al vreemd, omdat hier een een C-hr van 2018 betreft.

Dus in eerste instantie vond ik het onprofessioneel! Want net of ik de eerste ben, die een set zomer en winter banden heeft.
Maar vorige week hoorde ik van een insider, dat dit bewust gedaan werd, zodat klanten de wissel in de garage lieten doen. Dus 2x p jaar extra kosten.

Ik heb hierop uiteraard eerst netjes mijn dealer gemaild, om hun kant van het verhaal te horen. Echter na 1 week, had ik nog geen reactie.
Hierop heb ik eerst weer gebeld en ik zou teruggebeld worden. Jullie begrijpen het al, dit laatste is dus ook nog niet gebeurd.

Daarom dat ik maar eens een topic aanmaak, om te kijken, of dit vaker voorkomt. Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet!

Brahms

Re: Bewust sensoren niet activeren van 2e set velgen.

Ongelezen bericht door Brahms »

Antonangela schreef:Bij het inlezen van onze nieuwe sensoren voor de wintervelgen met banden, heeft de Toyota garage de originele sensoren gewist. Bij navraag werd mij eerst verteld, dat bij elke velgen wissel, dit opnieuw moest gebeuren. ( a 35 euro )
Na aandringen van mijn kant, bleek het toch mogelijk te zijn, 2 sets velgen en banden te laten herkennen door de auto. Het leek me al vreemd, omdat hier een een C-hr van 2018 betreft.

Dus in eerste instantie vond ik het onprofessioneel! Want net of ik de eerste ben, die een set zomer en winter banden heeft.
Maar vorige week hoorde ik van een insider, dat dit bewust gedaan werd, zodat klanten de wissel in de garage lieten doen. Dus 2x p jaar extra kosten.

Ik heb hierop uiteraard eerst netjes mijn dealer gemaild, om hun kant van het verhaal te horen. Echter na 1 week, had ik nog geen reactie.
Hierop heb ik eerst weer gebeld en ik zou teruggebeld worden. Jullie begrijpen het al, dit laatste is dus ook nog niet gebeurd.

Daarom dat ik maar eens een topic aanmaak, om te kijken, of dit vaker voorkomt. Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet!
.....Het leek me al vreemd, omdat hier een een C-hr van 2018 betreft....
Sorry, heel Nederland begrijpt natuurlijk wat hier staat, ikke niet....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat er sensoren in de wielen zitten en bij nieuwe in leren kun je kiezen, er naast of oude wissen... voor mensen die nog andere kopen....
Daarom koop ik liever geen nieuwe met deze extra kostende sensoren en ook nog nooit nodig gehad.

Ik voel wel als er een band minder hard is.... en controleer het ook vaker dan de meeste Nederlanders....
Alleen als de C HR vol elektrische is misschien als ze betaalbaarder zijn geworden... over een jaar of 20.... want ze zeggen dat elke Toyota lang mee gaat!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarom koop ik liever geen nieuwe met deze extra kostende sensoren en ook nog nooit nodig gehad.
Is voor auto's vanaf 2018 verplicht.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Bij de volgende bandenwissel niet gaan voor zomer- of winterbanden maar kiezen voor all-weather-banden. Voor het Nederlandse klimaat en mits u niet al te extreem rijdt voldoen deze uitstekend. Scheelt ook iedere herfst en lente weer het wisselen van de velgen/banden.

Met de autobandenvergelijker van autoweek.nl kunt u een hele goede keuze uit vele merken en soorten all-weather-banden maken.

Gegrand

Ongelezen bericht door Gegrand »

BreejKC schreef: Met de autobandenvergelijker van autoweek.nl kunt u een hele goede keuze uit vele merken en soorten all-weather-banden maken.

All-weather-banden zijn echter niet in elk land toegestaan als winternband , wel iets om bij na te denken als je ook naar het buitenland wil in de herfst en winter.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

bprosman schreef:
Is voor auto's vanaf 2018 verplicht.
Sinds 2014 al. Maar het is een toelatingseis. Het moet erop zitten als de auto een typegoedkeuring krijgt.
Er wordt verder niet op gehandhaafd. Dus als je zelf een brandend lampje niet erg vind, gewoon lekker laten zitten. Je rijd maar een paar maanden met de winterbanden.

Gesloten