Pagina 1 van 1

Slechte zorg DHL

Geplaatst: 26 apr 2018 17:26
door Bennie68
Binnen een ruime maand zijn pakketten die ik heb verstuurd via DHL zoek geraakt.
De eerste pakket zou volgens de track en trace zijn afgeleverd , maar mijn client heeft niets ontvangen. Volgens navraag zou het bij buren zijn afgegeven. Maar ook daar is niets afgegeven. DHL wil verder geen diepere onderzoek doen of dat bezorger aan client kan aanwijzen waar hij pakket heeft afgegeven.
Dus pakket kwijt met spullen twv € 60,00. Doordat pakket niet verzekerd is verzonden wordt bij claim een bedrag per kilo gewicht uitgekeerd plus verzendkosten.
Voor 2 weken geleden opnieuw 2 pakketjes verstuurd met DHL maar deze zijn helemaal van de aardbodem verdwenen. Door fout bij inleverpunt waren pakketjes ipv verzending retourzendingen geworden. Na binnenkomst in distributie zijn pakketjes zoek.
Na heen en weer bellen met medewerkers van DHL met soms hele vreemde verhalen kreeg ik te horen dat het in onderzoek staat ( na bijna 2 weken)
Nauwelijks een uur na bericht dat het in onderzoek is krijg ik bericht dat pakketjes niet meer te vinden zijn. Mijn gevoel zegt dat men niet eens de moeite neemt om te gaan zoeken . Een claim uitkeren kost voor hun minder dan even je best doen.
Mijn gevoel zegt dat DHL op dit moment met zeer ongemotiveerd personeel werkt en aan de desk zitten mensen die geen kennis van zaken hebben .

Van mij word als ondernemer verwacht dat als je zaken niet goed hebt geregeld of geleverd dat alles wordt vergoed. Ik vind dat reuzen als DHL daar ook voor moeten staan en niet met afkoop praktijken je de deur wijzen

Het probleem is als je pakketten wil versturen dat er geen enkele eerlijke bedrijf zo meer te vinden is

Re: Slechte zorg DHL

Geplaatst: 27 apr 2018 17:38
door rvjapio
Uw laatste opmerking klopt helemaal. je moet geluk hebben. Zeker als pakketten naar het buitenland gaan. Mijn laatste zeperd was met postnl naar Praag. Die werd uiteindelijk in Boedapest teruggevonden. Verder heb ik tot nu toe veel geluk gehad. Maar met dhl doe ik uit veiligheidsoverwegingen niks. Dan kan je beter postnl gebruiken. De rest is afkloppen.

Re: Slechte zorg DHL

Geplaatst: 27 apr 2018 18:30
door sylvesterb
Bennie68 schreef: Dus pakket kwijt met spullen twv € 60,00. Doordat pakket niet verzekerd is verzonden wordt bij claim een bedrag per kilo gewicht uitgekeerd plus verzendkosten.
Dus concreet netjes opgelost conform de overeenkomst.
Bennie68 schreef:Mijn gevoel zegt dat men niet eens de moeite neemt om te gaan zoeken . Een claim uitkeren kost voor hun minder dan even je best doen.
Alles gaat digitaal je denkt toch niet dat iemand echt fysiek gaat lopen zoeken naar jouw pakketjes. Dus als het systeem zegt "zoek" dan is het ook echt zoek.
Bennie68 schreef: Mijn gevoel zegt dat DHL op dit moment met zeer ongemotiveerd personeel werkt en aan de desk zitten mensen die geen kennis van zaken hebben .
Deze reactie zegt meer over uw dan over DHL.
Bennie68 schreef: Van mij word als ondernemer verwacht dat als je zaken niet goed hebt geregeld of geleverd dat alles wordt vergoed.
Van u als ondernemer wordt verwacht dat u zich houdt aan de overeenkomst. Wanneer u besluit geen verzekering af te sluiten voor de inhoud krijgt u conform de overeenkomst met DHL de kiloprijs vergoed.
Bennie68 schreef: Ik vind dat reuzen als DHL daar ook voor moeten staan en niet met afkoop praktijken je de deur wijzen
Welke afkoop praktijken, je kunt het gewoon verzekerd versturen dan krijg je de waarde terug.
Bennie68 schreef: Het probleem is als je pakketten wil versturen dat er geen enkele eerlijke bedrijf zo meer te vinden is
Wat is er niet eerlijk dan? Pakketjes raken wel eens zoek en op basis van hoe je het verzonden hebt kun je dan gewoon een claim indienen en die wordt conform de overeenkomst uitgekeerd.