Negatieve ervaring met HP Store
Geplaatst: 27 apr 2018 13:14
Ik heb een negatieve ervaring met de webshop van HP (Hewlett Packard) die ik met jullie wil delen.
Op woensdag 18 april heb ik een HP Omen PC + monitor + toetsenbord/muis besteld in de HP Store. Kosten ongeveer 2500 euro en de beloofde levertermijn was 48 uur. Er werd echter in de dagen erna niets geleverd, waardoor ik dingen moest regelen en wat kosten moest maken. Mijn oude pc is kapot en ik heb nu eenmaal een pc nodig. Pech gehad dacht ik, want je moet rekening houden met enige vertraging. De levering bleef echter uit, er was geen communicatie over de vertraging en de verwachte leverdatum onder "mijn bestellingen" bleef leeg.
Ik heb toen een mail gestuurd, waarin ik aangaf dat dit een probleem aan het worden was. Het antwoord was: het wordt in principe 3 mei en excuses voor het ongemak. Dat was bepaald geen goede mail in mijn ogen. Ze komen de beloofde levertermijn niet na en dit is dan de reactie. Het was mij bovendien duidelijk dat allerlei webwinkels en HP dealers in de stad de pc en monitor op voorraad hadden en binnen 24 uur konden leveren. Met een beetje goede wil was het snel geregeld geweest.
Ik heb aangegeven dat ik levering in dezelfde week wenste of anders een vorm van compensatie. Een medewerker van de webshop gaf aan dat dit niet kon en dat ik maar moest annuleren en de printer(!) elders moest bestellen. De printer? In de feedback naar de klant de bestellingen niet uit elkaar kunnen houden, dat maakte op mij een knap waardeloze indruk. Maar goed, ik wil daar niet te flauw over doen. Iedereen kan een fout maken. Ik gaf aan dat ik bij annulering niet 5 dagen op mijn geld wilde wachten omdat ik dezelfde pc (nog steeds een HP Omen dus) elders wilde bestellen, maar kreeg te horen dat het terugstorten van een iDeal betaling 8 dagen zou duren. Dat schoot dus niet op, want dan zou het nog later worden.
Ten slotte heb ik maar gevraagd welke oplossing ze zelf voorstelden. Daarop kwam de volgende reactie:
“Ik begrijp uw frustratie en onbegrip. Door een voorraadprobleem wordt iets later geleverd dan beloofd en moet u extra lang op uw spullen wachten. Ik kan u compenseren met een voucher, zodat u bij uw volgende aankoop een korting mag verwachten.”
Daar kon ik niet veel mee. Op dat moment was het voor alle betrokkenen duidelijk dat er geen volgende bestelling zou komen. Die voucher was dus een gebaar van niks en ruim twee weken i.p.v. 48 uur, dat is niet een klein beetje vertraging meer. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat ze aan het traineren waren.
Ik heb donderdag geannuleerd. Geen reactie. Ik heb er een mail achteraan gestuurd: is de annulering geregistreerd en wanneer krijg ik mijn geld terug? Opnieuw geen reactie. Waar eerst de mails elkaar binnen een uur opvolgden, bleef het nu stil. De status in de online store is ongewijzigd. Ik heb getracht de annulering zelf in de HP Store door te voeren. De link "items annuleren" blijkt een dode link te zijn. Na lang spitten heb ik een telefoonnummer gevonden, maar er wordt niet opgenomen. Volgens heb bandje zijn ze pas maandag weer bereikbaar. Het is een webshop die alleen van maandag t/m vrijdag bereikbaar is tijdens kantooruren en niet op feestdagen. Het mailadres voor klachten is hetzelfde adres als voor andere mails. Een klacht komt dus bij dezelfde uitvoerende personen terecht. In mijn ogen is dat zinloos.
Ik ga nu maar elders een andere pc bestellen, waardoor ik tijdelijk in het rood moet zakken. En dan maar hopen dat HP Store het fatsoen heeft om snel mijn geld terug te boeken. Ik heb weinig negatieve ervaringen met webshops, maar dit is er één. Ik had dit van een bedrijf als HP niet verwacht. Ik vraag me af wat het voor mij zo negatief maakt. Het is denk ik niet zozeer dat ze in eerste instantie de afspraak niet nakomen, maar het is de reactie daarop: het niet informeren en dan ook niet een extra stap willen zetten om het alsnog fatsoenlijk te regelen.
Hoe kijken jullie tegen dit verhaal aan? Ben ik te kritisch? We verwachten inmiddels van webshops dat ze binnen 24 uur leveren en ook de hele dag ondersteuning bieden. Misschien is dat niet helemaal reëel.
Op woensdag 18 april heb ik een HP Omen PC + monitor + toetsenbord/muis besteld in de HP Store. Kosten ongeveer 2500 euro en de beloofde levertermijn was 48 uur. Er werd echter in de dagen erna niets geleverd, waardoor ik dingen moest regelen en wat kosten moest maken. Mijn oude pc is kapot en ik heb nu eenmaal een pc nodig. Pech gehad dacht ik, want je moet rekening houden met enige vertraging. De levering bleef echter uit, er was geen communicatie over de vertraging en de verwachte leverdatum onder "mijn bestellingen" bleef leeg.
Ik heb toen een mail gestuurd, waarin ik aangaf dat dit een probleem aan het worden was. Het antwoord was: het wordt in principe 3 mei en excuses voor het ongemak. Dat was bepaald geen goede mail in mijn ogen. Ze komen de beloofde levertermijn niet na en dit is dan de reactie. Het was mij bovendien duidelijk dat allerlei webwinkels en HP dealers in de stad de pc en monitor op voorraad hadden en binnen 24 uur konden leveren. Met een beetje goede wil was het snel geregeld geweest.
Ik heb aangegeven dat ik levering in dezelfde week wenste of anders een vorm van compensatie. Een medewerker van de webshop gaf aan dat dit niet kon en dat ik maar moest annuleren en de printer(!) elders moest bestellen. De printer? In de feedback naar de klant de bestellingen niet uit elkaar kunnen houden, dat maakte op mij een knap waardeloze indruk. Maar goed, ik wil daar niet te flauw over doen. Iedereen kan een fout maken. Ik gaf aan dat ik bij annulering niet 5 dagen op mijn geld wilde wachten omdat ik dezelfde pc (nog steeds een HP Omen dus) elders wilde bestellen, maar kreeg te horen dat het terugstorten van een iDeal betaling 8 dagen zou duren. Dat schoot dus niet op, want dan zou het nog later worden.
Ten slotte heb ik maar gevraagd welke oplossing ze zelf voorstelden. Daarop kwam de volgende reactie:
“Ik begrijp uw frustratie en onbegrip. Door een voorraadprobleem wordt iets later geleverd dan beloofd en moet u extra lang op uw spullen wachten. Ik kan u compenseren met een voucher, zodat u bij uw volgende aankoop een korting mag verwachten.”
Daar kon ik niet veel mee. Op dat moment was het voor alle betrokkenen duidelijk dat er geen volgende bestelling zou komen. Die voucher was dus een gebaar van niks en ruim twee weken i.p.v. 48 uur, dat is niet een klein beetje vertraging meer. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat ze aan het traineren waren.
Ik heb donderdag geannuleerd. Geen reactie. Ik heb er een mail achteraan gestuurd: is de annulering geregistreerd en wanneer krijg ik mijn geld terug? Opnieuw geen reactie. Waar eerst de mails elkaar binnen een uur opvolgden, bleef het nu stil. De status in de online store is ongewijzigd. Ik heb getracht de annulering zelf in de HP Store door te voeren. De link "items annuleren" blijkt een dode link te zijn. Na lang spitten heb ik een telefoonnummer gevonden, maar er wordt niet opgenomen. Volgens heb bandje zijn ze pas maandag weer bereikbaar. Het is een webshop die alleen van maandag t/m vrijdag bereikbaar is tijdens kantooruren en niet op feestdagen. Het mailadres voor klachten is hetzelfde adres als voor andere mails. Een klacht komt dus bij dezelfde uitvoerende personen terecht. In mijn ogen is dat zinloos.
Ik ga nu maar elders een andere pc bestellen, waardoor ik tijdelijk in het rood moet zakken. En dan maar hopen dat HP Store het fatsoen heeft om snel mijn geld terug te boeken. Ik heb weinig negatieve ervaringen met webshops, maar dit is er één. Ik had dit van een bedrijf als HP niet verwacht. Ik vraag me af wat het voor mij zo negatief maakt. Het is denk ik niet zozeer dat ze in eerste instantie de afspraak niet nakomen, maar het is de reactie daarop: het niet informeren en dan ook niet een extra stap willen zetten om het alsnog fatsoenlijk te regelen.
Hoe kijken jullie tegen dit verhaal aan? Ben ik te kritisch? We verwachten inmiddels van webshops dat ze binnen 24 uur leveren en ook de hele dag ondersteuning bieden. Misschien is dat niet helemaal reëel.