Pagina 1 van 3
Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 27 apr 2018 19:43
door Karinvr62
Wij zijn bij Joyne gegaan (nieuwe aanbieder Tv op de camping) daarvoor hebben wij bij de mediamarkt een kleine Philips tv aangeschaft een paar dagen voor vertrek. Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord “ja”. Wat blijkt nu een week later. Niet de goede software op de tv. We hebben garantie maar de doos is natuurlijk wel open geweest. Wij zijn over de tv in principe tevreden maar willen dat media markt of de juiste software erop zet of de tv omruilt tegen een solara waar de software standaard opzit. Waar hebben wij recht op? Kan iemand gedegen advies geven? Wat als mediamarkt zegt - doos is open geweest wij doen niets!
Wat zijn mijn rechten?
Graag hoor ik van iemand
Groet
Karin
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 09:49
door sylvesterb
Karinvr62 schreef:Wij zijn bij Joyne gegaan (nieuwe aanbieder Tv op de camping) daarvoor hebben wij bij de mediamarkt een kleine Philips tv aangeschaft een paar dagen voor vertrek. Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord “ja”. Wat blijkt nu een week later. Niet de goede software op de tv. We hebben garantie maar de doos is natuurlijk wel open geweest. Wij zijn over de tv in principe tevreden maar willen dat media markt of de juiste software erop zet of de tv omruilt tegen een solara waar de software standaard opzit. Waar hebben wij recht op? Kan iemand gedegen advies geven? Wat als mediamarkt zegt - doos is open geweest wij doen niets!
Wat zijn mijn rechten?
Graag hoor ik van iemand
Groet
Karin
U heeft recht om het product terug te brengen en uw geld terug te krijgen. U heeft geen recht op een alternatief product met andere software. De vraag is ook of het door de software komt.
Joyne TV werkt via de CA module die de TV heeft, de vraag is wie er dan niet aan de specificaties voldoet. De Philips TV of de kaart van Joyne TV. Al lijkt het dat u wel juist bent geïnformeerd maar dat de u de vraag te algemeen heeft gesteld.
Het verschil tussen de Philips TV is en de Solara is dat de Solara is voorzien van een ingebouwde satelliet ontvanger, de Philips TV heeft dit niet. Dan moet je Joyne TV aansluiten via de CA module aan uw eigen satelliet ontvanger. Staat ook allemaal heel duidelijk op de website van Joyne TV.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 11:00
door newmikey
sylvesterb schreef:
U heeft recht om het product terug te brengen en uw geld terug te krijgen.
Dat lijkt me niet aangezien het produkt gewoon werkt en in een stenen winkel aangeschaft is. Het is dus gewoon conform en er geldt géén herroepingsrecht.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 11:44
door Theotrucker
Het is geen verkeerde software maar een verkeerd product. Tv met of zonder ingebouwde satelliet ontvanger.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 11:46
door sylvesterb
newmikey schreef:sylvesterb schreef:
U heeft recht om het product terug te brengen en uw geld terug te krijgen.
Dat lijkt me niet aangezien het produkt gewoon werkt en in een stenen winkel aangeschaft is. Het is dus gewoon conform en er geldt géén herroepingsrecht.
Normaal heb je gelijk, maar de Mediamarkt heeft een eigen beleid "niet goed, geld terug". Dus als TS het toestel netjes in de verpakking terug brengt dan is er niets aan de hand.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 11:50
door mahadma
Normaal heb je gelijk, maar de Mediamarkt heeft een eigen beleid "niet goed, geld terug". Dus als TS het toestel netjes in de verpakking terug brengt dan is er niets aan de hand.
Maar dan wel met de korting wegens open doos van iets van 10 of 15%.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 12:09
door crazyme
Verkoper opzoeken en vragen of hij zich kan herinneren dat de toezegging is gedaan.
Er is niets vastgelegd, dus je kunt niets hard maken.
Wanneer een eigenschap is toegezegd moet deze ook aanwezig zijn.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 12:30
door sylvesterb
crazyme schreef:Verkoper opzoeken en vragen of hij zich kan herinneren dat de toezegging is gedaan.
Er is niets vastgelegd, dus je kunt niets hard maken. Wanneer een eigenschap is toegezegd moet deze ook aanwezig zijn.
Maar de eigenschap CA module is ook vermoedelijk aanwezig, maar niet de gewenste ingebouwde satelliet ontvanger, deze heeft Philips namelijk niet. Het is meer de vraag of de vraag aan de Mediamarkt de juiste was geweest. Op de website zijn alle modellen te vinden welke wel ingebouwde ontvangers hebben en Philips staat hier niet tussen.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 13:50
door Spacestar
Goed gevraagd aan de verkoper of de tv kaart van Joyne in de tv kon en of wij joyne konden ontvangen met deze tv.
Kijk hier is de bottleneck, ten eerste heeft Joyne geen kaart alleen maar een module, de kennis van de verkoper was dus nihiel.
En ja u kunt Joyne ontvangen op deze TV maar dan alleen met een satellietontvanger MET een C(ommon)I(nterface) slot aanwezig.
Dus voortaan u beter laten informeren/voorlichten en kopen, bijv. bij een echte satellietdealer (CD of Joyne maakt niet uit) en geen MM.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 15:59
door tttlocke
newmikey schreef:sylvesterb schreef:
U heeft recht om het product terug te brengen en uw geld terug te krijgen.
Dat lijkt me niet aangezien het produkt gewoon werkt en in een stenen winkel aangeschaft is. Het is dus gewoon conform en er geldt géén herroepingsrecht.
Het wettelijke herroepingsrecht koop op afstand geldt inderdaad niet want het is geen koop op afstand. Mediamarkt hanteert echter een eigen retourrecht.
Dat zegt onder andere:
'Voor aankopen gedaan in de MediaMarkt vestigingen geldt het volgende:
Een product gekocht in één van onze vestigingen, mag je in elke Nederlandse vestiging retourneren of omruilen. Na de aankoop heb je hier 14 dagen de tijd voor'.
Er zijn uitsluitingen maar TV's vallen daar niet onder.
So far, so good.
Er moet om te kunnen retourneren wel aan een aantal voorwaarden voldaan worden:
'Je bent in bezit van de originele kassabon
- Het product is gekocht in een Nederlandse MediaMarkt vestiging
- Het product is ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking verpakt
- Het product is ongebruikt'
Helaas, hieraan lijkt TS niet te kunnen voldoen (met name aan de laatste 2 punten).
Maar niet getreurd, mogelijk is MediaMarkt coulant in het hanteren van deze voorwaarden en wordt het product zonder probleem teruggenomen, mede gezien het feit dat het product niet geschikt is voor het gebruiksdoel van TS.
Indien MediaMarkt niet wil meewerken aan het retourneren, rest u één andere mogelijkheid: u gooit het erop misleid te zijn ( 'dwaling' zal dat wel genoemd worden door de deskundigen), en u stelt dat de verkoper heeft aangegeven dat het apparaat zou werken op de manier waarop u het wilde gebruiken. Dat wat de verkoper zei, was onjuist en zonder dat was u niet tot aanschaf over gegaan.
Zien wat MediaMarkt dan zegt.
Ik denk dat ze het product gewoon terugnemen en dat TS zijn geld terugkrijgt.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 17:31
door alfatrion
Karinvr62 schreef:Wat zijn mijn rechten?
In eerste instantie moet MM de TV conform de afspraken maken, dus dat die kaart werkt. In tweede instantie heb je recht op ontbinding en het sluiten van een dekkingkoop, waarbij je de extra kosten op MM kunt verhalen. Echter, dit wel alleen als je kunt aantonen wat er is afgesproken. Je kunt daartoe alles als bewijs aandragen, van een audio opname tot aan een getuigen verklaring.
Een beroep op dwaling kan ook onderzocht worden.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 18:26
door NeoDutchio
alfatrion schreef:Karinvr62 schreef:Wat zijn mijn rechten?
In eerste instantie moet MM de TV conform de afspraken maken, dus dat die kaart werkt. In tweede instantie heb je recht op ontbinding en het sluiten van een dekkingkoop, waarbij je de extra kosten op MM kunt verhalen. Echter, dit wel alleen als je kunt aantonen wat er is afgesproken. Je kunt daartoe alles als bewijs aandragen, van een audio opname tot aan een getuigen verklaring.
Een beroep op dwaling kan ook onderzocht worden.
Misschien kunt u het beste even bovenstaande reacties eerst lezen alvorens onzin te gaan verkondigen. Vooral Spacestar heeft het netjes verwoord. Het is dus wel mogelijk, maar dat heeft niets met de televisie te maken. Over zinvolle reacties gesproken.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 21:35
door Moneyman
NeoDutchio schreef:alfatrion schreef:Karinvr62 schreef:Wat zijn mijn rechten?
In eerste instantie moet MM de TV conform de afspraken maken, dus dat die kaart werkt. In tweede instantie heb je recht op ontbinding en het sluiten van een dekkingkoop, waarbij je de extra kosten op MM kunt verhalen. Echter, dit wel alleen als je kunt aantonen wat er is afgesproken. Je kunt daartoe alles als bewijs aandragen, van een audio opname tot aan een getuigen verklaring.
Een beroep op dwaling kan ook onderzocht worden.
Misschien kunt u het beste even bovenstaande reacties eerst lezen alvorens onzin te gaan verkondigen. Vooral Spacestar heeft het netjes verwoord. Het is dus wel mogelijk, maar dat heeft niets met de televisie te maken. Over zinvolle reacties gesproken.
De reactie van Spacestar bevestigt alleen maar dat MM de klant verkeerd heeft voorgelicht of een verkeerd product heeft verkocht. Daar sluit de reactie van Alfatrion -die correct is- keurig bij aan.
Waar zat nu ook alweer precies de onzin...?
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 21:55
door witte angora
Tijdje terug heb ik ook iets bij de MM gekocht wat niet retour kon, maar wat niet geschikt bleek te zijn waar ik het voor kocht. Terwijl ik aan de verkoper toch duidelijk heb aangegeven wat ik zocht.
Ik kon het apparaat dus terug brengen omdat ik verkeerd was voorgelicht, er werd niet moeilijk over gedaan.
Dus ik denk dat je het prima daar op kunt gooien. Je mag immers uitgaan van de informatie die de verkoper jou geeft. Als hij iets niet weet moet hij het gewoon even navragen bij een collega die het wel weet.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 22:00
door NeoDutchio
Moneyman schreef:De reactie van Spacestar bevestigt alleen maar dat MM de klant verkeerd heeft voorgelicht of een verkeerd product heeft verkocht. Daar sluit de reactie van Alfatrion -die correct is- keurig bij aan.
Waar zat nu ook alweer precies de onzin...?
Joyne is geen kaart maar een module. Deze kan gewoon op de tv aangesloten worden, maar dan wel met een satellietontvanger er tussen. Dus als de klant vraagt of Joyne op de tv kan, ja, dat kan op alle tv's. Het kan zijn dat de klant bedoeld of de tv een DVB-S2 tuner en CI/CI+ ingang heeft, maar dan had de klant dat moeten vragen. Net zo goed of de tv een ingebouwde satellietontvanger heeft. Maar alle modellen die dat hebben staan gewoon op de site van Joyne.
De onzin is dus al de kaart waar Alfa over praat, er is geen kaart. Iets wat er niet is kan ook niet werkend gemaakt worden. Er is gevraagd of Joyne op de tv kan, dat kan. Media Markt is dan niet aansprakelijk dat de klant een satellietontvanger erbij moet hebben. Dat zou de klant moeten weten via Joyne. Media Markt had hierna kunnen vragen of de klant dat al heeft, maar hoeft niet. Dekkingskoop is dus ook niet mogelijk, dit type t.v. heeft geen ingebouwde satellietontvanger.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 22:22
door JvandeW
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 22:30
door NeoDutchio
JvandeW schreef:...en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."[/i].
Klopt, je kan ook Joyne ontvangen met deze tv. Maar dan wel met een satellietontvanger. Maar die ontvanger staat los van de tv.
Zullen we wel even ontopic blijven.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 22:44
door Moneyman
NeoDutchio schreef:Moneyman schreef:De reactie van Spacestar bevestigt alleen maar dat MM de klant verkeerd heeft voorgelicht of een verkeerd product heeft verkocht. Daar sluit de reactie van Alfatrion -die correct is- keurig bij aan.
Waar zat nu ook alweer precies de onzin...?
Joyne is geen kaart maar een module. Deze kan gewoon op de tv aangesloten worden, maar dan wel met een satellietontvanger er tussen. Dus als de klant vraagt of Joyne op de tv kan, ja, dat kan op alle tv's. Het kan zijn dat de klant bedoeld of de tv een DVB-S2 tuner en CI/CI+ ingang heeft, maar dan had de klant dat moeten vragen. Net zo goed of de tv een ingebouwde satellietontvanger heeft. Maar alle modellen die dat hebben staan gewoon op de site van Joyne.
De onzin is dus al de kaart waar Alfa over praat, er is geen kaart. Iets wat er niet is kan ook niet werkend gemaakt worden. Er is gevraagd of Joyne op de tv kan, dat kan. Media Markt is dan niet aansprakelijk dat de klant een satellietontvanger erbij moet hebben. Dat zou de klant moeten weten via Joyne. Media Markt had hierna kunnen vragen of de klant dat al heeft, maar hoeft niet. Dekkingskoop is dus ook niet mogelijk, dit type t.v. heeft geen ingebouwde satellietontvanger.
Echt he... uit de enkele vraag van TS had de verkoper al op moeten maken dat de klant niet op de hoogte is van alle informatie die jij hier oplepelt. Het enige juiste antwoord heeft de verkoper duidelijk NIET gegeven. EN daarmee komt het ontstane probleem voor rekening van de Mediamarkt.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 22:47
door JvandeW
NeoDutchio schreef:JvandeW schreef:...en of wij joyne konden ontvangen met deze tv. Antwoord 'ja'."[/i].
Klopt, je kan ook Joyne ontvangen met deze tv. Maar dan wel met een satellietontvanger.
En dus had het antwoord op de vraag van de consument "nee" moeten zijn. Derhalve heeft de verkoper de consument verkeerd geïnformeerd.
Re: Verkeerde software op tv van MediaMarkt
Geplaatst: 28 apr 2018 23:00
door Moneyman
fonsflons schreef:Karinvr62 schreef: Wat als mediamarkt zegt - doos is open geweest wij doen niets!
Voordat de Mediamarkt afgeschoten wordt, is het niet verstandiger even af te wachten OF ze dat ook zeggen?
Deze opmerking wordt gevolgd door "wat zijn mijn rechten". Ik lees het dus vooral als vraag en niet als afschieten.
Mocht de opmerking komen (en die kans is groot) dan is het enige antwoord dat dat hun probleem is.