Pagina 1 van 1

Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 30 apr 2018 12:50
door johannabm70
Op 11 januari 2018 heeft mijn zoon een mobiel met abonnement besteld via internet bij Telfort. Op 13 januari kwam de bezorger hem afleveren, maar omdat mijn zoon nog 17 was wilde hij hem niet afgeven. Hij heeft de mobiel weer meegenomen en daarna kregen we aanmaningen om het abonnementsgeld te betalen voor een mobiel die hij niet eens had gekregen.. En het lukt maar niet om de € 240,= die hij heeft betaald terug te krijgen. Hij heeft hier hard voor gewerkt met zijn bijbaantje, dus dit zit mij wel hoog. Iedere keer wordt mij weer verzekerd dat het wordt opgelost, maar tot op heden nog geen cent ontvangen en de betalingsherinneringen blijven komen. Ik kan blijven bellen, maar kom geen stap verder en onderhand zijn we bijna 4 maanden verder.

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 30 apr 2018 15:04
door kuenjak
Radar Inschakelen ! En anders aangetekend schrijven met betaling binnen 14 dagen daarna deurwaarder inschakelen en beslag leggen.

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 30 apr 2018 15:11
door Moneyman
kuenjak schreef:Radar Inschakelen ! En anders aangetekend schrijven met betaling binnen 14 dagen daarna deurwaarder inschakelen en beslag leggen.
:roll: Juist.

Radar is geen helpdesk voor individuele gevallen. En een deurwaarder legt niet zomaar beslag.

Een ingebrekestelling sturen is wel een goed begin. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 30 apr 2018 15:29
door BreejKC
Ik kan blijven bellen, maar kom geen stap verder
Daarmee gaat men dus de fout in. Weet men het nu nog niet? Met bellen naar grote organisaties lost men weinig tot niets op. Verder als één of callcenter, die nauwelijks ingewikkelde zaken kunnen oplossen, komt men niet. Eventuele toezeggingen zijn daardoor niets waard.

Met alleen maar bellen heeft men ook geen bewijs dat men gebeld heeft, hooguit de telefoonrekening, waarover men gebeld heeft of wat er is toegezegd. Als het dus om bedragen van een zekere omvang gaat moet men NOOIT bellen, maar altijd schriftelijk corresponderen. Email is in principe al genoeg, maar het schrijven van een brief is altijd beter. En eisen dat men ook schriftelijk antwoord krijgt. Dán pas heeft men bewijs en is aan te tonen, als de ander niet antwoord of zijn toezeggingen niet nakomt, dat de andere partij in gebreke is gebleven en kan men verdere stappen ondernemen.

In een geval als dit kan Radar dus ook niets meer betekenen. In voorkomend geval zou men dus maar snel pen en papier, al dan niet elektronisch, bij de hand moeten nemen en snel schriftelijk gaan corresponderen. In dit geval met Telfort.

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 30 apr 2018 15:45
door Lady1234
Een 17-jarige kan geen mobielabonnement afsluiten en ook geen lening voor een mobiel.

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 01 mei 2018 12:59
door Telfort webcare
johannabm70 schreef:Op 11 januari 2018 heeft mijn zoon een mobiel met abonnement besteld via internet bij Telfort. Op 13 januari kwam de bezorger hem afleveren, maar omdat mijn zoon nog 17 was wilde hij hem niet afgeven. Hij heeft de mobiel weer meegenomen en daarna kregen we aanmaningen om het abonnementsgeld te betalen voor een mobiel die hij niet eens had gekregen.. En het lukt maar niet om de € 240,= die hij heeft betaald terug te krijgen. Hij heeft hier hard voor gewerkt met zijn bijbaantje, dus dit zit mij wel hoog. Iedere keer wordt mij weer verzekerd dat het wordt opgelost, maar tot op heden nog geen cent ontvangen en de betalingsherinneringen blijven komen. Ik kan blijven bellen, maar kom geen stap verder en onderhand zijn we bijna 4 maanden verder.
Hallo Johanna,

Wat spijtig dat je zoon het toestel niet kon ontvangen en daardoor geen gebruik kan maken van het abonnement.
Heeft hij er hard voor gewerkt en dan krijg je dit. Graag zet ik me in om dit probleem op te lossen. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om ons forum te bezoeken en je naam, adresgegevens en telefoonnummer achter te laten via een privébericht. Laat je hier ook even weten zodra je dit heb gedaan? Ik ga dan meteen voor je aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 02 mei 2018 12:30
door badgirl
Waarom wordt er door Telfort ineens wel gereageerd, nu er door Johanna via dit forum aandacht en een oplossing wordt gevraagd. Als het probleem openbaar wordt gemaakt, via krant, t.v. of internet, komen bedrijven en instanties pas in beweging.

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Geplaatst: 02 mei 2018 17:45
door Franskia
Ik bezoek zelf regelmatig het Telfort forum en ik kan zeggen dat veel problemen daar snel worden opgelost. Zoals al eerder vermeld werkt bellen meestal niet. Je krijgt een call centrum aan de lijn en de mogelijkheid die ze daar hebben zijn zeer beperkt. Beter is het schriftelijk of via email te vragen om een oplossing. Ik lees dit bericht nu net, anders had ik naar het Telfort forum verwezen. Ik vind het wel vreemd dat de bezorger het pakje weer mee terugneemt. Via de track en trace code moet toch duidelijk zijn waar het gebleven is. Ik denk dat het zaakje via de voorgestelde route snel is opgelost.