LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude CV gebruikte enorm veel energie woningbouw doet niets

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Daud Wansaoeboen

Oude CV gebruikte enorm veel energie woningbouw doet niets

Ongelezen bericht door Daud Wansaoeboen »

Ik ben een 33 jarige alleenstaande moeder die hard werkt voor haar geld. Mij probleem met woningbouw vereniging Vivare is dat ik 13 x een monteur heb moeten laten komen door een CV die niet goed werkte. Ik heb nu pas 2 maanden geleden een nieuwe ketel gekregen. En nu komt het ik kreeg een enorm hoge stroom afrekening, maar na alle stukken te hebben overgelegd te hebben zeggen ze gewoon "we kunnen niets voor u doen, let kritisch op uw verbruik". Wat kan ik nog doen?

Moneyman

Re: Oude CV gebruikte enorm veel energie woningbouw doet niets

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daud Wansaoeboen schreef:Ik ben een 33 jarige alleenstaande moeder die hard werkt voor haar geld. Mij probleem met woningbouw vereniging Vivare is dat ik 13 x een monteur heb moeten laten komen door een CV die niet goed werkte. Ik heb nu pas 2 maanden geleden een nieuwe ketel gekregen. En nu komt het ik kreeg een enorm hoge stroom afrekening, maar na alle stukken te hebben overgelegd te hebben zeggen ze gewoon "we kunnen niets voor u doen, let kritisch op uw verbruik". Wat kan ik nog doen?
Een hoge stroomafrekening of een hoge gasrekening? Heb je al die tijd met elektrische kachels gewerkt ofzo?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

De monteur is 13x langs geweest, maar wat waren dan de klachten, en vooral de samenhang met het verbruik ?
Laatst gewijzigd door Brahms op 30 apr 2018 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat doet het er toe voor de vraag dat u een alleenstaande moeder bent of denkt u dat anderen niet hard voor hun geld moeten werken?

En hoe hoog is die stroomrekening dan?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 30 apr 2018 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Inhoudelijke info is minimaal.
Graag wat meer uitleg omtrent het probleem.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Daud Wansaoeboen schreef:Ik ben een 33 jarige alleenstaande moeder die hard werkt voor haar geld. Mij probleem met woningbouw vereniging Vivare is dat ik 13 x een monteur heb moeten laten komen door een CV die niet goed werkte. Ik heb nu pas 2 maanden geleden een nieuwe ketel gekregen. En nu komt het ik kreeg een enorm hoge stroom afrekening, maar na alle stukken te hebben overgelegd te hebben zeggen ze gewoon "we kunnen niets voor u doen, let kritisch op uw verbruik". Wat kan ik nog doen?
De woningbouw is niet verantwoordelijk voor de energienota. Dat is de bewoner nog altijd zelf. Ook als er wat meer energie verbruikt wordt vanwege een kapotte ketel, is dat niet te verhalen.

Je geeft niet aan hoeveel hoger het stroomverbruik is vergeleken met eerdere jaren, of wat mogelijke oorzaken kunnen zijn. Er kan een heel andere reden zijn voor een hoger stroomverbruik. Bijvoorbeeld een oude koelkast of vriezer die een stuk meer gaat verbruiken. Of dat je een elektrische kachel gebruikt als bijverwarming. Als je stroomverbruik echt veel te hoog is zou je eens voor een apparaatje kunnen kijken dat je tussen het stopcontact en de stroomverbruiker zet. Dan zie je exact het verbruik van dat apparaat. Het zou zomaar kunnen dat de conclusie is dat er ergens een apparaat vervangen moet worden.

Daud Wansaoeboen

wilhelmima1 schreef:Inhoudelijke info is minimaal.
De monteur van de woningbouw is 9 x geweest omdat het maar niet warm werd in huis. Ik heb zelf ook nog een paar een bevriende monteur laten kijken. Ze zeiden in principe allemaal hetzelfde oud en versleten en moet eigenlijk vervangen worden. Pas de 9e monteur kreeg toestemming om hem geheel te vervangen. De stroom rekening was 4 x zo hoog als normaal. Ik heb nu mijn energie maatschappij gebeld en die zien vanaf de plaatsing van de nieuwe CV dat het stroom verbruik drastisch minder is. Al deze informatie heb ik de woningbouw gegeven, maar ze doen er niets mee.

Daud Wansaoeboen

Moneyman schreef:
Een hoge stroomafrekening of een hoge gasrekening? Heb je al die tijd met elektrische kachels gewerkt ofzo?
Stroom en door de CV (gas) ketel (google stroom verbruik CV ketel ....je verwacht het niet maar hij gebruikt meer dan een wasdroger)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Daud Wansaoeboen schreef:
De monteur van de woningbouw is 9 x geweest omdat het maar niet warm werd in huis. Ik heb zelf ook nog een paar een bevriende monteur laten kijken. Ze zeiden in principe allemaal hetzelfde oud en versleten en moet eigenlijk vervangen worden. Pas de 9e monteur kreeg toestemming om hem geheel te vervangen. De stroom rekening was 4 x zo hoog als normaal. Ik heb nu mijn energie maatschappij gebeld en die zien vanaf de plaatsing van de nieuwe CV dat het stroom verbruik drastisch minder is. Al deze informatie heb ik de woningbouw gegeven, maar ze doen er niets mee.
Maar wat wil je dat de woningbouw hiermee gaat doen dan?

Daud Wansaoeboen

Brahms schreef:Een CV ketel gebruikt zo weinig stroom, da's amper meetbaar.

Verder is dan wel de monteur 13x langs geweest, maar wat waren dan de klachten, en vooral de samenhang met het verbruik ?
De verwarmingsketel is een van de grootste stroomslurpers in huis, maar tegelijkertijd ook een van de meest onbekende. Veel mensen weten niet dat de cv-ketel naast gas ook veel stroom verbruikt. Voorkom een te hoge energierekening door het energieverbruik van je cv-ketel te controleren.

Bron o.a hier.nu

Daud Wansaoeboen

Brahms schreef:Een CV ketel gebruikt zo weinig stroom, da's amper meetbaar.

Verder is dan wel de monteur 13x langs geweest, maar wat waren dan de klachten, en vooral de samenhang met het verbruik ?
De verwarmingsketel is een van de grootste stroomslurpers in huis, maar tegelijkertijd ook een van de meest onbekende. Veel mensen weten niet dat de cv-ketel naast gas ook veel stroom verbruikt. Voorkom een te hoge energierekening door het energieverbruik van je cv-ketel te controleren.

Diverse bronnen o.a.
https://www.hier.nu/themas/huishoudelij ... mslurper-0

Daud Wansaoeboen

witte angora schreef:
Maar wat wil je dat de woningbouw hiermee gaat doen dan?
Erkennen dat ze eerder de ketel hadden moeten vervangen en mee betalen door het stroom geslurp van de defecte CV

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als het goed is heb je bij je nieuwe CV ketel minder stroomverbruik dan bij je oude.

Dat een monteur 9 x moet komen is aso , maar voor de rekening moet je echt niet bij een wbv zijn.

Lady1234

Ja, ja. En hoeveel stroom hebt u nu verbruikt? Het werd niet warm, dus gebruikte u dan geen gas?

Daud Wansaoeboen

Lady1234 schreef:Wat doet het er toe voor de vraag dat u een alleenstaande moeder bent of denkt u dat anderen niet hard voor hun geld moeten werken?

FF persoonlijk en niet inhoudelijk:

Ik zal het speciaal voor jou vertalen, ik ben een vrouw die nergens subsidie krijgt die 32 rond moet vliegen daar er geen vast contract is .En ook nog een zoon van 10 alleen moet onderhouden. En ik werk als serveerster en dus geen vetpot. Maar weiger thuis te gaan zitten en de hand op te houden en alles voor me te laten doen. Wat snap je niet Lady wat noem jij hard werken? Als ik die extra kosten kon betalen zat ik hier niet met deze vraag.

Daud Wansaoeboen

reggie2 schreef:Als het goed is heb je bij je nieuwe CV ketel minder stroomverbruik dan bij je oude.

Dat een monteur 9 x moet komen is aso , maar voor de rekening moet je echt niet bij een wbv zijn.
Ja energie direct zegt ook dat ze zien dat ik nu veel minder stroom verbruik, maar bij wie moet ik dan zijn de CV is toch van de wbv en die is dus verantwoordelijk door het slechte onderhoud/reparatie

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

https://www.huurcommissie.nl/ schreef:Bent u het niet eens met uw verhuurder of huurder over de huurprijs of het onderhoud van de woning? Of over de servicekosten of kosten voor nutsvoorzieningen? En komt u er samen niet uit? Dan kunt u mogelijk de Huurcommissie inschakelen om een uitspraak te doen over uw probleem.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn zoon had het zelfde probleem, kreeg een appartement en de gas en stroom kosten waren een stuk hoger dan bij onze vrijstaande woning. Van alles gecontroleerd, bleek het ook om de stokoude CV ketel te gaan. Na veel overleg is de ketel vervangen waarna vooral de gas kosten gigantisch minder waren. Maar we hebben van alles geprobeerd, de woningbouw gaf niks terug en zeiden dat ze aan hun verplichting hadden voldaan door de ketel te vervangen. Ook geen resultaat bij de huurcommissie.

Lady1234

Lady1234 schreef:Wat doet het er toe voor de vraag dat u een alleenstaande moeder bent of denkt u dat anderen niet hard voor hun geld moeten werken?

FF persoonlijk en niet inhoudelijk:

Ik zal het speciaal voor jou vertalen, ik ben een vrouw die nergens subsidie krijgt die 32 rond moet vliegen daar er geen vast contract is .En ook nog een zoon van 10 alleen moet onderhouden. En ik werk als serveerster en dus geen vetpot. Maar weiger thuis te gaan zitten en de hand op te houden en alles voor me te laten doen. Wat snap je niet Lady wat noem jij hard werken? Als ik die extra kosten kon betalen zat ik hier niet met deze vraag.
Wat heeft dat allemaal te maken met uw stroom verbruik?

Spacestar

Ongelezen bericht door Spacestar »

@Daud Wansaoeboen
Om welk merk cv ketel gaat het?? De nieuwste ketels hebben meestal een AA+ verbruik(laag).
Vaak staat de pomp op de hoogste snelheid te draaien, deze neemt vaak een grote deel van de stroomkosten voor zijn rekening.
Vraag 'een bekende' of de monteur nogmaals om te kijken of dit bovenstaand inderdaad het geval is.
Verder is er misschien wel iemand in de buurt die een metertje heeft die 'simpel' de wattage kan uitlezen van de cv ketel.

Gesloten