Pagina 1 van 1

BigGym - Opzeggen niet tot onmogelijk

Geplaatst: 02 mei 2018 15:12
door Fgerrits
Opzeggen haast niet mogelijk, zijn al vanaf 27-02-18 bezig en krijgen steeds dezelfde antwoorden en betaalverzoeken.

Bij BigGym Den Helder op 27-02-18 (1 maand opzegtermijn) opzegformulier ingevuld en restant abbonnement betaald tot 01-04-18, zouden binnen 14 dagen kopie en bevestiging uitschijving over de mail krijgen.
Het einde van het lidmaatschap zou dan zijn op 01-04-18, dit werd ook bevestigd door uw baliemedewerker.

Tot op heden nog steeds niks ontvangen, dan is er plotseling weer een achterstand in betaling, dan is het formulier door een medewerker te laat opgestuurd, dan weten ze plotseling weer van niks (spontane geheugenverlies), maar willen wel blijven incasseren.

Wel kan BigGym telefonisch bellen om te dreigen om de betaling door te sturen naar een incassobureau.
Volgens hoofdkantoor is er geen opzegging en zitten we er weer gewoon 1 jaar aan vast.

Op 26-04 email naar administratie gestuurd dat dit onjuist is, tot op heden nog steeds geen reaktie.
Wel kan er vanuit de administratie weer een betaalverzoek gestuurd worden.
Op 2-5 nogmaals email gestuurd (beltijden zijn namelijk veranderd van ma-vr 9:00-16:00 naar ma-vr 9:00-12:00 :(

Graag zou ik dit zsm opgelost zien en een concrete oplossing van BigGym

Re: BigGym - Opzeggen niet tot onmogelijk

Geplaatst: 02 mei 2018 16:02
door yan
Opzegging is juist ingediend? Dan is het voor u klaar: als ze de incompetent zijn om deze te verwerken is dat niet uw probleem
Mocht er een incassobureau komen, dan simpelweg aangeven dat er is opgezegd en ze u verder niet meer dienen lastig te vallen

Re: BigGym - Opzeggen niet tot onmogelijk

Geplaatst: 02 mei 2018 16:35
door Brahms
Waarbij het waarschijnlijk erg handig is dat je een bewijs van opzegging hebt.
Iedereen kan tegen het incassoburo wel zeggen dat er is opgezegd.

Re: BigGym - Opzeggen niet tot onmogelijk

Geplaatst: 03 mei 2018 08:15
door Mark1992
Fgerrits schreef:Wel kan BigGym telefonisch bellen om te dreigen om de betaling door te sturen naar een incassobureau.
Volgens hoofdkantoor is er geen opzegging en zitten we er weer gewoon 1 jaar aan vast.
Zij mogen bij een ''te late'' opzegging van een voormalig contract niet weer een één-jarige termijn vaststellen. Volgens de Wet van Dam mag u na eerste contract, in uw geval ga ik uit van één jaar, altijd maandelijks opzeggen. Erg vervelend wat er gebeurt, maar zeg het nogmaals op en zorg dat u dit zwart op wit krijgt! Gezien het nu al mei is... kan het zijn dat ze tegemoet komen en het contract per 1 juni 2018 beëindigen. U kunt bijvoorbeeld aanhalen dat u al eerder heeft geprobeerd het contract te beëindigen. Gezien het feit dat ze zich nu al zo gedragen, bestaat er ook de kans dat u per 1 juli 2018 klaar bent. Zorg dat u dus zo snel mogelijk naar de vestiging gaat en nogmaals aangeeft het contract te beëindigen en zorg dat u gelijk zwart op wit bevestiging krijgt van opzegging.

Re: BigGym - Opzeggen niet tot onmogelijk

Geplaatst: 06 mei 2018 09:41
door 2hansome
Kijk, daarom is Twitter handig. En Facebook. Plaats je klacht en, zoals zeer vaak gebeurd, reageert de andere partij snel. Herhaal je boodschap desnoods als een reactie uitblijft. Heb ik inmiddels voor je gedaan:

"Een klant heeft er volgens een Radar! bericht een hele kluif aan om bij Big Gym op te zeggen. Bekend probleem bij fitness bedrijven. "Oh, niets ontvangen" en dergelijk wegduik gedrag is jullie klant deel. Vervolgens wordt er geripped met een verlenging van een jaar - WAT VERBODEN IS. Zou dit issue oplossen, want zonde van ieders tijd".

Re: BigGym - Opzeggen niet tot onmogelijk

Geplaatst: 09 mei 2018 16:58
door Capiditutti
[Bericht verwijderd door moderator wegens ongepast taalgebruik]