Pagina 1 van 2

Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 08 mei 2018 18:07
door LiselotteSophie
Op 21-4-2018 heb ik bij de Mediamarkt te Amersfoort mijn beeldscherm (Samsung Galaxy S8) laten vervangen. Dit scherm kostte maarliefst 329,- om te laten vervangen! Ondanks deze prijs ben ik toch nog overgehaald door de verkoper, om hier een screenprotector bij te kopen. Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
Op 7-5-2018 kreeg ik een ongelukje op mijn werk. Er viel iets op mijn "geweldig goed werkende" screenprotector. Na de kleine impact òp mijn screenprotector zat er een flinke ster inclusief uitlopende barsten in mijn scherm. Ik ben de volgende dag gelijk naar de Mediamarkt gegaan, omdat zij middels de filmpjes beloven dat zelfs een hamer mijn beeldscherm aankan! Eenmaal in de winkel zei de medewerker echter tegen mij dat de screenprotectors nooit 100% garantie bieden en dat de kosten van het beeldscherm dan ook voor mijn eigen rekening komen te staan. Als zij mij dit tijdens de verkoop hadden verteld had ik dit uiteraard niet eens gekocht. Ik ben uitgegaan van de professionaliteit van de winkel en ik verwacht geen kat in de zak. De enige oplossing die zij mij bieden is een "korting" waarbij ik nog steeds 100e euro's uit eigen zak mag toveren. ERG jammer maar vooral HEEL onprofessioneel en slechte afhandelingen van ondeugdelijke producten die zij verkopen.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 10:28
door Moneyman
LiselotteSophie schreef:Op 21-4-2018 heb ik bij de Mediamarkt te Amersfoort mijn beeldscherm (Samsung Galaxy S8) laten vervangen. Dit scherm kostte maarliefst 329,- om te laten vervangen! Ondanks deze prijs ben ik toch nog overgehaald door de verkoper, om hier een screenprotector bij te kopen. Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
Op 7-5-2018 kreeg ik een ongelukje op mijn werk. Er viel iets op mijn "geweldig goed werkende" screenprotector. Na de kleine impact òp mijn screenprotector zat er een flinke ster inclusief uitlopende barsten in mijn scherm. Ik ben de volgende dag gelijk naar de Mediamarkt gegaan, omdat zij middels de filmpjes beloven dat zelfs een hamer mijn beeldscherm aankan! Eenmaal in de winkel zei de medewerker echter tegen mij dat de screenprotectors nooit 100% garantie bieden en dat de kosten van het beeldscherm dan ook voor mijn eigen rekening komen te staan. Als zij mij dit tijdens de verkoop hadden verteld had ik dit uiteraard niet eens gekocht. Ik ben uitgegaan van de professionaliteit van de winkel en ik verwacht geen kat in de zak. De enige oplossing die zij mij bieden is een "korting" waarbij ik nog steeds 100e euro's uit eigen zak mag toveren. ERG jammer maar vooral HEEL onprofessioneel en slechte afhandelingen van ondeugdelijke producten die zij verkopen.
De vraag is wat er daadwerkelijk beloofd/ gegarandeerd is, oftewel wat je daadwerkelijk mocht verwachten. Heb je linkjes naar de bewuste reclames/ productinformatie?

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 11:25
door stofzuigertje
Vaak is de bovenste laag dus deze glas laag stuk en de rest heel, maar bij punt geen 100% garantie, alleen met platte hamer!

Verder is hoesje wel zo veilig en niemand is verplicht een dure telefoon te kopen.
De Lenovo B van 4.5"werkt ook hetzelfde en kost minder als jou kale scherm.... !

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 18:11
door LiselotteSophie
@Moneyman,
https://youtu.be/R0N2yNBSKqE
Dit is de link! Deze wordt ook afgespeeld in de winkel...

@stofzuigertje,
Het is geen glas, dit is flexibel (nanotechnologie) alles wordt op maat van je scherm gemaakt en voor je neus erop geplakt. Een hoesje heb ik al, telefoon is volledig beschermd.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 18:32
door Lady1234
Nou zo “beschermd”was hij niet.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 18:37
door Revoked
LiselotteSophie schreef:...
Het is geen glas, dit is flexibel (nanotechnologie) alles wordt op maat van je scherm gemaakt en voor je neus erop geplakt. Een hoesje heb ik al, telefoon is volledig beschermd.
Nanotechnologie...je weet wat dat is? Het heeft niets met je screenprotector te maken. Verkooppraatjes, en je bent er vol ingetrapt. Gefeliciteerd, u bent zelfbenoemd slachtoffer nummer #189.006

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 19:06
door tttlocke
Lady1234 schreef:Nou zo “beschermd”was hij niet.
De geclaimde bescherming geldt niet als er 'iets' op valt waarvan de impact groter is dan die van 'een hamer'.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 19:21
door Har45
Mediamarkt Nederland is actief op de website van klachtenkompas, misschien loont het de moeite daar uw klacht neer te zetten.
Immers mediamarkt Nederland kan bij een terechte klacht het filiaal aansturen.
Succes toegewenst

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 19:48
door LiselotteSophie
De geclaimde bescherming geldt niet als er 'iets' op valt waarvan de impact groter is dan die van 'een hamer'.

Goh tttlocke, zo slim ben ik zelf ook nog wel... een kleine vleeshaak heeft ook GEEN grotere impact op mijn scherm dan een hamer. Hij hoort bescherming te bieden en dat is niet gebeurd. De reclame is totaal misleidend.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 19:56
door LiselotteSophie
Een protectie voor welk product dan ook is geen vrijbrief om niet meer zuinig op een kwetsbaar apparaat te zijn, u dacht blijkbaar dat de slimme telefoon door het aanbrengen van de folie never nooit meer kapot kon gaan maar de werkelijkheid is toch iets anders. De Mediamarkt wil met u toch tot een oplossing komen zodat de reparatiekosten tot 100 euro beperkt blijft. De Mediamarkt is een groot concern waar veel klanten wel tevreden zijn maar uitzonderingen zijn er altijd.

Snuffel1, dat begrijp ik! Ik zeg ook zeker niet dat de screenprotector een vrijbrief is! Echter is wel dat hetgene wat er op viel (kleine vleeshaak) veeele malen lichter dan de hamer en keien die hij moet aankunnen. En volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen. Ik moet alsnog 100e euro's betalen. Als het 100,- was geweest had ik er misschien nog over nagedacht ook! Het feit blijft.. zij hebben misleidende reclames en neppe de hele boel

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 19:58
door LiselotteSophie
Mediamarkt Nederland is actief op de website van klachtenkompas, misschien loont het de moeite daar uw klacht neer te zetten.
Immers mediamarkt Nederland kan bij een terechte klacht het filiaal aansturen.
Succes toegewenst

Har45 bedankt voor een reactie waar ik wel iets aan heb

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 21:01
door Nijogeth
Ik denk dat de impact van zo'n haak nu juist wel groter is. Een veel kleiner oppervlak zal de kracht op moeten vangen. Bij een hamer zal de protectie niet scheuren, maar zo'n haak kan deze wel penetreren en dan is de protectie weg.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 09 mei 2018 21:33
door newmikey
LiselotteSophie schreef:Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
U kunt géén onderscheid maken tussen reclame en werkelijkheid? Wat is dit nu weer voor raar verwachtingspatroon, omdat er een filmpje getoond wordt met een hamer moet dat dunne plastic velletje ook de impact van een puntig voorwerp weerstaan? Ik ben verre van een MM fan maar in dit geval maakt u het wel héél bont!

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 10:54
door LiselotteSophie
Newmikey, het is geen punt die erin is geklapt. Een vleeshaak heeft de vorm van een S, en ja ik begrijp dat de punt veel schade aan kan richten. Het was alleen niet de punt die mijn scherm heeft geraakt. Ik vraag mij ook af of u het filmpje wel heeft gezien die ik bovenaan in de reacties als link heb gezet. Dan snapt u misschien mijn frustratie... er gaat namelijk nog veel meer overheen dan alleen een hamer!

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 11:01
door Moiseule58
newmikey schreef:
LiselotteSophie schreef:Deze screenprotector (ook getoond als filmpje in de winkel) moet de impact van een hamer kunnen opvangen.
U kunt géén onderscheid maken tussen reclame en werkelijkheid? Wat is dit nu weer voor raar verwachtingspatroon, omdat er een filmpje getoond wordt met een hamer moet dat dunne plastic velletje ook de impact van een puntig voorwerp weerstaan? Ik ben verre van een MM fan maar in dit geval maakt u het wel héél bont!
Het reclamefilmpje is m.i. zeer misleidend te noemen. Al kan iedereen begrijpen dat dit misleidend is.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 11:07
door tttlocke
LiselotteSophie schreef:De geclaimde bescherming geldt niet als er 'iets' op valt waarvan de impact groter is dan die van 'een hamer'.

Goh tttlocke, zo slim ben ik zelf ook nog wel... een kleine vleeshaak heeft ook GEEN grotere impact op mijn scherm dan een hamer. Hij hoort bescherming te bieden en dat is niet gebeurd. De reclame is totaal misleidend.
Ik vind het tekenend dat u in u openingsbericht niet vermeldde wat er op gevallen was. Terwijl dat natuurlijk essentieel is in de beoordeling of je mag verwachten dat de bescherming beschadiging voorkomt.
Nu heeft u het plotseling over 'een kleine vleeshaak', wat dat dan ook moge zijn.
Ik ben niet overtuigd. Nu is dat ongetwijfeld geen probleem voor u.
Het feit dat Mediamarkt dat ook niet is, echter wel.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 11:57
door Erthanax
Bij een kleine vleeshaak kan ik me wel wat voorstellen. Dat lijkt wel zo'n beetje te vallen onder de voorbeelden die in het filmpje getoond worden. Dat filmpje vind ik overigens verre van overtuigend. Hoe hard komt die hamer nu echt op het scherm neer? Hoe zwaar zijn die "steentjes"? Van welke hoogte vallen al die voorwerpen? Het heeft allemaal een hoog TellSell-gehalte, vind ik.
Een kunststof filmpje over het scherm biedt bescherming tegen krassen, meer niet. Zorgvuldigheid en voorzichtigheid bieden volgens mij betere bescherming.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 12:19
door Lady1234
Ik begrijp werkelijk niet wat mensen allemaal uitspoken met hun telefoon. Al die kapotte schermen. En u had er al een kapot wat goudgeld kostte en nog bent u niet zorgvuldiger met dat ding.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 12:32
door LiselotteSophie
Of het volgens jullie nou wel of niet "logisch" is dat de protector zo'n impact aankan, vind ik allemaal prima. Het feit BLIJFT dat de reclame die getoond wordt, niet waargemaakt kan worden. In dit geval vind ik dat ik NIET hoef op te draaien voor de kosten, terwijl Mediamakrt valse reclame maakt.
Wanneer een stucadoor zegt dat hij je muur glad kan maken, maar dit gebeurt niet, wil je ook niet betalen voor de oplossing. Hij beloofd iets, hij maakt zijn fout goed! Zo zie ik ook deze situatie. Mediamarkt beloofd mij iets wat niet waargemaakt kan worden, dan wil ik ook niet betalen voor de oplossing.

Re: Mediamarkt maakt service niet waar!

Geplaatst: 10 mei 2018 12:35
door Lady1234
Dan betaalt u toch niet? Dan houdt u gewoon een kapot scherm.