Opticien heeft aan mij ten onrechte een leesbril verkocht
Geplaatst: 09 mei 2018 15:31
Ik ging met de volgende klacht naar de opticien: 'Ik heb moeite met lezen met mijn bril met multifocale glazen. Ik zie alles heel wazig.' Deze klacht had ik eerder niet met een bril met multifocale glazen.
In 1e instantie ging men er bij de opticien vanuit dat ik een bril met prisma nodig had. Later tijdens een volgend bezoek was het advies: een aparte leesbril. Dit omdat mijn ogen naar buiten zouden kijken. Dat is lastig bij een bril met multifocale glazen, want daar is bij het lezen het middelpunt van het leesgedeelte heel belangrijk. Tijdens dat bezoek heeft de optometrist ook naar mijn ogen gekeken. Haar conclusie was dat ik staar heb. Toch hebben ze mij een dure leesbril van € 350,00 verkocht waar ik dus niets aan heb. Want staar is immers de oorzaak van mijn klachten. Ook heb ik tijdens de koop aangegeven dat ik niet van die dikke jampot glazen wilde. De opticien heeft mij toen verzekerd dat ik dun geslepen glazen zou krijgen. De glazen die ik heb gekregen zijn wel dun geslepen, maar desondanks zijn ze nog steeds dik. Het verweer van de opticien is dat ze niet dunner kunnen i.v.m. de sterkte. Dat hebben ze nagelaten te vertellen tijdens de aankoop van de bril. Als ik dat had geweten had ik de bril namelijk helemaal niet gekocht.
Ik ben 2 a 3 weken na levering van de leesbril terug gegaan naar de opticien om mijn bevindingen te vertellen en om mijn geld terug te vragen. Vandaag heb ik te horen gekregen dat men bereid is mij € 200,00 terug te geven voor de bril. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, want dat is € 150,00 te weinig. Ze zijn wel bereid om na een eventuele staaroperatie zonder kosten nieuwe glazen in de bril te zetten, maar ja en zijn hele wachtlijsten alleen al voor een bezoek aan de oogarts, laat staan voor een staaroperatie. Dus voorlopig heb ik helemaal niets aan die bril. Ik heb in dat geval veel geld betaald voor een bril waar ik voorlopig niets aan heb.
Ik wil het er niet bij laten zitten en de opticien aansprakelijk stellen (met een gerede kans van slagen) voor het aan mij onterecht verkopen van een leesbril, zonder daar een dure advocaat voor in de arm te hoeven nemen.
In 1e instantie ging men er bij de opticien vanuit dat ik een bril met prisma nodig had. Later tijdens een volgend bezoek was het advies: een aparte leesbril. Dit omdat mijn ogen naar buiten zouden kijken. Dat is lastig bij een bril met multifocale glazen, want daar is bij het lezen het middelpunt van het leesgedeelte heel belangrijk. Tijdens dat bezoek heeft de optometrist ook naar mijn ogen gekeken. Haar conclusie was dat ik staar heb. Toch hebben ze mij een dure leesbril van € 350,00 verkocht waar ik dus niets aan heb. Want staar is immers de oorzaak van mijn klachten. Ook heb ik tijdens de koop aangegeven dat ik niet van die dikke jampot glazen wilde. De opticien heeft mij toen verzekerd dat ik dun geslepen glazen zou krijgen. De glazen die ik heb gekregen zijn wel dun geslepen, maar desondanks zijn ze nog steeds dik. Het verweer van de opticien is dat ze niet dunner kunnen i.v.m. de sterkte. Dat hebben ze nagelaten te vertellen tijdens de aankoop van de bril. Als ik dat had geweten had ik de bril namelijk helemaal niet gekocht.
Ik ben 2 a 3 weken na levering van de leesbril terug gegaan naar de opticien om mijn bevindingen te vertellen en om mijn geld terug te vragen. Vandaag heb ik te horen gekregen dat men bereid is mij € 200,00 terug te geven voor de bril. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, want dat is € 150,00 te weinig. Ze zijn wel bereid om na een eventuele staaroperatie zonder kosten nieuwe glazen in de bril te zetten, maar ja en zijn hele wachtlijsten alleen al voor een bezoek aan de oogarts, laat staan voor een staaroperatie. Dus voorlopig heb ik helemaal niets aan die bril. Ik heb in dat geval veel geld betaald voor een bril waar ik voorlopig niets aan heb.
Ik wil het er niet bij laten zitten en de opticien aansprakelijk stellen (met een gerede kans van slagen) voor het aan mij onterecht verkopen van een leesbril, zonder daar een dure advocaat voor in de arm te hoeven nemen.