LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Segoria stuurt brieven van een ander naar mijn adres
Segoria stuurt brieven van een ander naar mijn adres
Ik ontvang incasso brieven van Segoria op naam van een vreemde. Meerdere
malen verzocht deze brieven naar het juiste adres te sturen. Meerdere buren
ontvangen dezelfde brief op dezelfde vreemde naam.
Segoria doet zelf niks om de juiste gegevens bij deze persoon te plaatsen. Daarnaast willen ze dat ik een of
ander duur nummer bel omdat ze dat zelf beter uitkomt. Ze hebben alle info
mbt de incasso gekregen dus snap niet waarom ze het zelf niet beter
uitzoeken en stoppen met stalken op mijn adres.
Meerdere malen post retour gestuurd met de vermelding dat deze persoon niet woonachtig is op dit adres, maar ze blijven weer nieuwe brieven sturen.
Zijn er meer met deze ervaringen over Segoria?
Segoria doet zelf niks om de juiste gegevens bij deze persoon te plaatsen. Daarnaast willen ze dat ik een of
Meerdere malen post retour gestuurd met de vermelding dat deze persoon niet woonachtig is op dit adres, maar ze blijven weer nieuwe brieven sturen.
Re: Segoria stuurt brieven van een ander naar mijn adres
Stalken? Wat een onzin. Dan stopt u toch gewoon met reageren? U hoeft helemaal niet te gaan bellen.
Ze hebben anders een gewoon nummer in Amsterdam.
-
Brieven op naam van iemand anders??? Retour sturen of ik de kliko ermee. Geen duur nummer gaan bellen. Een eventueel door hun gestuurde deurwaarder zal eerst uitzoeken waar de persoon in kwestie echt woont.
Niet meer reageren, brieven ongeopend bewaren (want ze zijn niet van/voor u), mogelijke correspondentie met Segoria bewaren en afwachten tot een Gerechtsdeurwaarder zich eventueel bij u meldt.feetje350 schreef:Ik ontvang incasso brieven van Segoria op naam van een vreemde. Meerdere
U kunt dan alle stukken aan hem/haar overhandigen en hij/zij zal verder moeten uitzoeken wat er aan de hand is.
Inderdaad, zie: https://www.segoria.com/nl/contact-us/ en een antwoordnummerLady1234 schreef:Stalken? Wat een onzin. Dan stopt u toch gewoon met reageren? U hoeft helemaal niet te gaan bellen.
het gaat er niet dat ik moet bellen of reageren. Ik wil geen post meer ontvangen die voor iemand anders is. Dit heb ik meerdere malen aangegeven, maar ze zeggen dat ze niets gaan doen en dat ik moet bellen met speciale afdeling om meer gegevens van mezelf te geven. Dat vind ik belachelijk. Ze hebben mijn gegevens niet nodig want ik ben diegene die op de brief vermeld staat niet. Dus nu gaan de brieven steeds retour afzender. Iemand anders krijgt nu de factuur niet en het bedrijf waar besteld is krijgt zn geld zo ook niet.
daarbij komt ook nog eens dat op naam van dezelfde persoon dezelfde soort brieven bezorgd worden bij meerdere buren. Iemand is de boel dus aan het bedonderen en bestellen zonder te betalen en de facturen naar ander adres te sturen.......of Segoria stuurt zelf verkeerde post.....was benieuwd of dit meer speelt
Vertel ze maar dat je ze op 26 mei aanmeld bij de ACM wegens het schenden van de GDPR wetgeving. Een dike vette boete maakt ze wellicht wel wakker.feetje350 schreef:Ik wil geen post meer ontvangen die voor iemand anders is.
-
kuklos schreef:Vertel ze maar dat je ze op 26 mei aanmeld bij de ACM wegens het schenden van de GDPR wetgeving. Een dike vette boete maakt ze wellicht wel wakker.feetje350 schreef:Ik wil geen post meer ontvangen die voor iemand anders is.
- Het heet AVG in Nederland
- Dit onderwerp valt niet onder de AVG.
-
Toch vreemd dat de bestellingen blijkbaar wel goed aankomen.feetje350 schreef:daarbij komt ook nog eens dat op naam van dezelfde persoon dezelfde soort brieven bezorgd worden bij meerdere buren. Iemand is de boel dus aan het bedonderen en bestellen zonder te betalen en de facturen naar ander adres te sturen.......of Segoria stuurt zelf verkeerde post.....was benieuwd of dit meer speelt
Ik zou ze via het antwoordnummer een brief sturen dat als ze blijven doorgaan met ongewenste post sturen, je ze via het antwoordnummer gaat terugsturen. DAt kost ze per stuk een hoop geld.Cornelis7 schreef:Inderdaad, zie: https://www.segoria.com/nl/contact-us/ en een antwoordnummerLady1234 schreef:Stalken? Wat een onzin. Dan stopt u toch gewoon met reageren? U hoeft helemaal niet te gaan bellen.
Als dat nog niet werkt, dan een zware steen via antwoordnummer pakketpost naar ze sturen kost ze 8 euro per keer. Dan houden ze wel op
Dit voldoet daar anders aardig aan. Ik denk dat het ook als agressieve handelspraktijk te kwalificeren is. Dit valt bij de rechter aan te pakken, maar dat kost veel wat. Ik zou beginnen met de post terugsturen naar het antwoordnummer en kijken wat dat voor effect heeft.Lady1234 schreef:Stalken? Wat een onzin.
Dit onderwerp valt daar wel onder. TS kan ook bij de AP melding doen van een datalek en een klacht indienen voor misbruik van zijn persoonsgegevens.renewouters schreef:- Dit onderwerp valt niet onder de AVG.
ze hebben waarschijnlijk iets besteld met optie afhalen bij afhaalpunt en achteraf betalen....en dan een willekeurig adres gebruikenwitte angora schreef:Toch vreemd dat de bestellingen blijkbaar wel goed aankomen.feetje350 schreef:daarbij komt ook nog eens dat op naam van dezelfde persoon dezelfde soort brieven bezorgd worden bij meerdere buren. Iemand is de boel dus aan het bedonderen en bestellen zonder te betalen en de facturen naar ander adres te sturen.......of Segoria stuurt zelf verkeerde post.....was benieuwd of dit meer speelt
Dan heb je ook geen 'bewijs' meer; zie zelf wel wat in het idee van scontra om die brieven ongeopend te bewaren; ik zou die lui wel meteen een desbetreffende mail te sturen en die natuurlijk ook bewaren.alfatrion schreef:...Ik zou beginnen met de post terugsturen naar het antwoordnummer en kijken wat dat voor effect heeft.
1x retour afzenden er de rest mag je weg gooien, lezen mag niet maar niemand kan dat controleren.
Als ze stoppen heb je geen bewijs nodig. Als ze doorgaan heb je weer bewijs.chrisd1 schreef:Dan heb je ook geen 'bewijs' meer; zie zelf wel wat in het idee van scontra om die brieven ongeopend te bewaren; ik zou die lui wel meteen een desbetreffende mail te sturen en die natuurlijk ook bewaren.alfatrion schreef:...Ik zou beginnen met de post terugsturen naar het antwoordnummer en kijken wat dat voor effect heeft.
Je zou ze ook aangetekend kunnen terugsturen naar dat antwoordnummer. Gelijk een bewijs op hun kosten.chrisd1 schreef:Dan heb je ook geen 'bewijs' meer; zie zelf wel wat in het idee van scontra om die brieven ongeopend te bewaren; ik zou die lui wel meteen een desbetreffende mail te sturen en die natuurlijk ook bewaren.alfatrion schreef:...Ik zou beginnen met de post terugsturen naar het antwoordnummer en kijken wat dat voor effect heeft.
Een datalek kan al iets simpels zijn als de gegevens van een hotelreservering naar de verkeerde klant sturen.redhead55 schreef:Een datalek lijkt me toch iets anders. Waar baseer je je stelling op ?
Telefoon 020 808 2854 dus Amsterdam?
Post naar Antw nr 3003 ,3109VA Schiedam?
Ze helpen alleen mensen op wiens naam de vordering staat! dus bellen tussen 8.00 en 17.00 uur helpt niet.....
Het is een incasso bureau dat werkt in 6 landen voor webwinkels.... maar als ze hele straat hetzelfde sturen is het verspilling van post of ze zoeken iemand in jou straat op deze manier... maar als niemand dus ook deze persoon niet reageerde of is verhuist of nooit woonde een dure methode.
De meeste webwinkels is vooraf betalen maar als je ooit iets bij een achteraf betaal mogelijk winkel bestelde en nooit kreeg kan het voor jou zijn.
Maar op verkeerde naam doen ze niets.... gewoon niet op reageren en als werkelijk jou hele straat gaat bellen maandag om 8.00 uur zal het niets helpen.
Gewoon niets doen, hun probleem dat ze onnodige porto kosten maken na 1x terug sturen, ONBEKEND op dit adres is voldoene
Post naar Antw nr 3003 ,3109VA Schiedam?
Ze helpen alleen mensen op wiens naam de vordering staat! dus bellen tussen 8.00 en 17.00 uur helpt niet.....
Het is een incasso bureau dat werkt in 6 landen voor webwinkels.... maar als ze hele straat hetzelfde sturen is het verspilling van post of ze zoeken iemand in jou straat op deze manier... maar als niemand dus ook deze persoon niet reageerde of is verhuist of nooit woonde een dure methode.
De meeste webwinkels is vooraf betalen maar als je ooit iets bij een achteraf betaal mogelijk winkel bestelde en nooit kreeg kan het voor jou zijn.
Maar op verkeerde naam doen ze niets.... gewoon niet op reageren en als werkelijk jou hele straat gaat bellen maandag om 8.00 uur zal het niets helpen.
Gewoon niets doen, hun probleem dat ze onnodige porto kosten maken na 1x terug sturen, ONBEKEND op dit adres is voldoene
-
- Contacteer:
Wacht ff.
Ze sturen dus brieven kennelijk voor iemand anders naar jouw adres?
En de buren krijgen dit ook?
En je moet een betaalnummer bellen om een en ander recht te zetten?
BETAALNUMMER????
Dit zal mogelijk geen echte oplichting zijn - maar verdacht is het wel.
Meest eenvoudige: Stuur alle post 'retour afzender' (Als je echt 'bewijs' wil, kan je een scan / kopie/ foto maken van de enveloppe (wel dicht laten)).
En vervolgens geen energie meer in steken.
Als je een betaalnummer moet bellen om fouten bij een bedrijf recht te zetten, zegt de paranoia in mij dat ze gewoon een leuk verdienmodel hebben bedacht, en dat er helemaal geen vordering is.
Daarnaast - mocht het terecht zijn - dan zal een eventuele deurwaarder bij controle zien dat de persoon aan wie de brieven gericht zijn, niet op uw adres of dat van uw buren woont.
Ze sturen dus brieven kennelijk voor iemand anders naar jouw adres?
En de buren krijgen dit ook?
En je moet een betaalnummer bellen om een en ander recht te zetten?
BETAALNUMMER????
Dit zal mogelijk geen echte oplichting zijn - maar verdacht is het wel.
Meest eenvoudige: Stuur alle post 'retour afzender' (Als je echt 'bewijs' wil, kan je een scan / kopie/ foto maken van de enveloppe (wel dicht laten)).
En vervolgens geen energie meer in steken.
Als je een betaalnummer moet bellen om fouten bij een bedrijf recht te zetten, zegt de paranoia in mij dat ze gewoon een leuk verdienmodel hebben bedacht, en dat er helemaal geen vordering is.
Daarnaast - mocht het terecht zijn - dan zal een eventuele deurwaarder bij controle zien dat de persoon aan wie de brieven gericht zijn, niet op uw adres of dat van uw buren woont.