LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL Modems van KPN kapot

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
stan

ADSL Modems van KPN kapot

Ongelezen bericht door stan »

:( In januari 2003 nam ik via internetprovider HCCnet een ADSL abonnement bij KPN. Ik kreeg voor mijn aansluiting een ADSL speed touch modem. Dit modem ging in augustus binnen de garantie kapot, ik kreeg een nieuw zelfde merk modem. Dit modem ging echter weer binnen 10 maanden kapot. HCCnet zegt dat garantie een jaar is voor een modem en ik hoor dus gewoon weer een nieuw modem te ontvangen. Maar KPN beweert, alle Europese regels ten spijt dat de garantie geldt vanaf het eerste geleverde modem, en ik dus 69 EUro moet betalen voor een nieuw modem. Zou ik een ander modem kopen, beter merk, dan krijg ik géén technische ondersteuning om mijn nieuwe modem in te stellen, dus dat durf ik niet. Mijn vraag is: Er zijn toch billikheidregels, waaraan iderere fabrikant zich hoort te houden, zelfs KPN? m.a.w. hoe krijg ik KPN zo ver dat mij toch gewoon binnen de garantie een fatsoenlijk modem sturen?
Groet Stan

Gast

Re: ADSL Modems van KPN kapot

Ongelezen bericht door Gast »

Het is nog veel erger dan je denkt. KPN kan zijn ADSL modems remote updaten. Dat wil zeggen dat ze nieuwe firmware laden. Echter bij bepaalde types kan dit fout gaan waardoor het adsl modem niet meer werkt. KPN weet dit maar houdt dit stil.

Op het internet vind je diverse advertenties voor het reperaren van ADSL modems. Vaak zijn dit KPN monteurs die bij snabbelen, die deze fouten kennen. De reperatie is het modem aan een PC koppelen en voorzien van goede firmware.

Probeer je modem via zo'n advertentie te laten reperaren. Je krijgt dan ook te horen of jij zo'n modem hebt. Daarna kun je verder gaan klagen bij de KPN.

kpn medewerker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2004 01:00

Re: ADSL Modems van KPN kapot

Ongelezen bericht door kpn medewerker »

De modems die we leveren, de ethernet modems en wireless modems werken absoluut toppie. De beste modems op dit moment zijn de thomson speedtouch modems, we kunnen niet beter leveren dan er is. Wettelijk gezien heb je geen recht op een nieuwe modem, er wordt gekeken naar de datum van aanschaf (levering eerste modem). Firmware update is in principe helemaal niet nodig. Alleen als je problemen ermee krijgt raden wij een andere firmware te uploaden in het modem.

Gesloten