Pagina 1 van 1
Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen
Geplaatst: 14 mei 2018 15:49
door hennec
Geachte forum leden,
Ik heb hulp nodig bij de volgende zaak.
Ik heb bij vtwonen een fauteuil besteld maar na 2 maanden laat de stof los, ik heb toen meteen gebeld.
Na 2 maanden kreeg ik eindelijk te horen dat ik de stoel kon terug sturen we hadden inmiddels foto's gemaakt waarop je duidelijk kon zien dat de stof was gaan scheuren.
Maar nu willen ze de stoel niet ophalen ik moet hem zelf bij het post kantoor afgeven. wat een zotheid hij past helemaal niet in onze automaat ze blijven bij hun standpunt.
Kan iemand mij helpen of ze juridisch verplicht zijn om de stoel weer bij mij op te halen.
Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen
Geplaatst: 14 mei 2018 16:25
door Revoked
hennec schreef:Kan iemand mij helpen of ze juridisch verplicht zijn om de stoel weer bij mij op te halen.
Dat zijn ze niet. Wil je gebruik maken van de geboden service, dan zul je em zelf moeten opsturen.
Misschien weet Alfa nog een kekke wet die je zou kunnen gebruiken, maar ook dat is geen garantie dat ze het ook gaan doen.
Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen
Geplaatst: 14 mei 2018 16:46
door NeoDutchio
De wet geeft aan dat het verzenden u geen geld mag kosten. Maar dat wil niet zeggen dat de stoel door de verkoper opgehaald moet worden.
U kunt wel kiezen bij PostNL om het pakket thuis op te laten halen.
Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen
Geplaatst: 14 mei 2018 16:52
door Lowieze
hennec schreef:Geachte forum leden,
Ik heb hulp nodig bij de volgende zaak.
Ik heb bij vtwonen een fauteuil besteld maar na 2 maanden laat de stof los, ik heb toen meteen gebeld.
Na 2 maanden kreeg ik eindelijk te horen dat ik de stoel kon terug sturen we hadden inmiddels foto's gemaakt waarop je duidelijk kon zien dat de stof was gaan scheuren.
Maar nu willen ze de stoel niet ophalen ik moet hem zelf bij het post kantoor afgeven. wat een zotheid hij past helemaal niet in onze automaat ze blijven bij hun standpunt.
Kan iemand mij helpen of ze juridisch verplicht zijn om de stoel weer bij mij op te halen.
Dit staat in hun voorwaarden over retournering van zware producten:
"Indien je bestelling te groot of te zwaar was om via Post NL pakket te leveren dan wordt je bestelling via een samenwerkende vervoerder geleverd. In het geval van retourneren zal dan ook weer een samenwerkende vervoerder bij je langs komen om je producten op te halen. Voeg bij je zending de pakbon met retour reden toe. Wil je graag een ophaalafspraak maken? Neem dan contact op met de klantenservice."
Misschien even vragen of dit ook een oplossing is voor uw stoel?
Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen
Geplaatst: 21 mei 2018 00:13
door BERG0001
Niet normaal dat een bedrijf niet in coulance reageert. Natuurlijk is het vrij moeilijk een groot onderdeel via post te versturen, dat is ook de terughoudendheid van de consument. Men is bang dat je het allemaal zelf moet betalen. Ergo, naar bedrijf toe gaan en overtuigen dat ze in de fout zijn, anders andere maatregelen treffen.
Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen
Geplaatst: 21 mei 2018 00:39
door kokka
BERG0001 schreef:Niet normaal dat een bedrijf niet in coulance reageert. Natuurlijk is het vrij moeilijk een groot onderdeel via post te versturen, dat is ook de terughoudendheid van de consument. Men is bang dat je het allemaal zelf moet betalen. Ergo, naar bedrijf toe gaan en overtuigen dat ze in de fout zijn, anders andere maatregelen treffen. Al dan niet met geweld.
Is dit nu het advies dat je bij elk Geschil Gaat geven? Zelf langsgaan met bertje de beuker?
Denk niet dat de mensen daar echt mee geholpen zijn.