Pagina 1 van 1
Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 01 jul 2004 19:38
door bert bos
Sinds een half jaar heb ik problemen met mijn Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V. Om onverklaarbare redenen slaat de motor zo maar af. Dit is inmiddels 8 keer gebeurd. Meestal wil de auto na een half uur weer starten. Bij 2 erkende Citroëngarages hebben zij het daadwerkelijke probleem nog niet kunnen achterhalen. Wel is al een aantal onderdelen vervangen (sensorcylinder, bobine, ontluchtleidingslang). Wie heeft met zijn of haar auto hetzelfde probleem (gehad) of kent iemand die hiermee te maken heeft gehad?
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 01 jul 2004 19:41
door Gast
Is het een gloednieuwe of een tweedehandse ?
Dat maakt vaak het verschil uit.
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 01 jul 2004 20:07
door bert bos
De auto is van september 2000, ik heb hem nu net een jaar.
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 14 jul 2004 14:25
door vinnie von wolde
Ik heb ook een Xsara Picasso, en die heb ik na 2 maanden bij de dealer door het raam de showroom ingereden.
Wat een slechte auto zeg, na drie keer rijden viel het gaspedaal eraf, en de deuren konden ook niet meer op slot. Na een maand kreeg ik al roestplekken op de rechterachterdeur en ook moest de distributieriem al vervangen worden. Na 2 maanden begaven de remmen het op de snelweg, en toen heb ik em dus bij de dealer naar binnen gereden. Heb nu een tweedehands Toyota en ben daar erg blij mee!
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 14 jul 2004 19:56
door Gast
Kwam dat omdat je remmen niet meer werkte?
En deed je airbag het nog wel toen je door de ruit heen knalde?
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 18 jul 2004 10:31
door wladimirT
Ik heb iets dergelijks gehad met mijn BX 16 (zelfde soort motor).
Alles nagezien, benzinepomp vervangen, wegenwacht er steeds bij, enz.
Totdat ik eens gekeken heb naar de bougies. Er bleek een verkeerd type in te zitten (te koud). Door de dealer geleverd!
Het is maar een gooi natuurlijk, maar je weet nooit. Even checken dus
succes
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 18 jul 2004 10:38
door tonto
Vinnie van Wolde,
Sterke verhalen.
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 23 jul 2004 17:37
door vinnie van wolde
tja, sterke verhalen? Geen sterke picasso in ieder geval. je ken het nalezen in de krant hoor; de tubantia...
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 18 aug 2004 22:32
door anjaatje
Wij hebben sinds mei een Picasso.
Naast een (normaal) probleem, (met de airco) kregen wij op vakantie het volgende, we konden de sleutel niet meer draaien in het contactslot, bij een draaiende motor.
We konden hem dus niet uitzetten(op de normale manier dan).
Een belachelijk probleem, en ik heb Citroen Nederland erover geschreven. Deze bieden alleen excuses aan en dat was het dan.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die problemen hebben met het contactslot/sloten bij de Picasso...danwel bij andere modellen.
Op Corsica, waar we nieuwe contactsloten moesten laten monteren, vertelden ze dat dit veel vaker voor kwam.
En dat bij een wagen van nog geen 4 jaar oud.
Ik denk altijd maar....ze schieten mensen naar de maan....maar een fatsoenlijk contacslot...zo lullig....maar goed.
Groetjes,
Anja.
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 21 aug 2004 18:14
door Toshi
Hoi.
Wij hebben hetzelfde probleem gehad met het contactslot. Onze Picasso nieuw aangeschaft: juni 2001. Het probleem deed zich voor toen wij op vakantie in Drente waren (en niet in Frankrijk bv.)
Dat gebeurde vrijdagavond..... na contact met Citroen Nederland zijn we doorgereden naar een Citroendealer te Hardenberg. Die heeft het slot "gedemonteerd". Konden met draadjes de auto starten.....
Mijn eigen dealer gebeld. Die hebben een nieuw contactslot geregeld.
En dat is er toen op maandag bij de eigen dealer ingezet......
Probleem was op zich prima opgelost. En viel onder de garantie. Hadden 3 jaar garnatie (genomen) bij aanschaf van de auto.
Onze Picasso in juni ingeruild voor...... een nieuwe Citroen Xsara Picasso (1.8 Image-uitvoering). Auto bevalt verder prima.
Groetjes uit Maarssen
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 21 aug 2004 18:15
door Toshi
Het probleem (met dat contactslot) deed zich voor.... augustus 2003.
Groetjes uit Maarssen.
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 29 nov 2006 20:38
door browny
hallo mede Citroen gebruikers,
Ook ik was dit jaar de klos met het contactslot. Twee dagen voor vertrek naar Luxenburg, onderdeel niet te krijgen, kreeg te horen dat dit een kwaal was en dat er een een GEMODIFICEERD onderdeel in zou komen omdat de Airco (stoomvoorziening) via het contactslot loopt. Dit was dan ook de oorzaak van het probleem. De auto van mij is van 2002. Ik heb dan ook citroen nl aangeschreven en kreeg vandaag de onderstaande brief (waar ik niet blij van werd) De kosten van zo rond de € 300 is dan ook voor eigen rekening.
citaat brief importeur
Geachte heer Bruin,
Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 11-44265.
Wij betreuren het te vernemen dat u bent geconfronteerd met een defect aan uw Citroen Xsara Picasso. Hoewel elke Citroen met dusdanige grote zorg is ontworpen en gefabriceerd dat bij onderhoud, volgens het onderhoudsboekje, de kans op mankementen tot een minimum wordt beperkt komen er helaas wel eens technische storingen voor zoals hetgeen waar u mee bent geconfronteerd.
Ten tijde van de eerste aflevering van uw auto, in maart 2002, was uw auto voorzien van een contractuele garantieperiode van 2 jaar. Binnen de contractuele fabrieksgarantieperiode is het risico van reparatie en de daarmee gepaard gaande kosten voor de producent, daarna gaat dit risico over naar de eigenaar van de auto. Voor die gevallen die net buiten de contractuele garantieperiode plaatsvinden, en waarmee de kosten het totale exploitatiebeeld ernstig nadelig benvloeden, kent Citroen Nederland een zogenoemde coulance regeling.
De officiele Citroendealer is gemachtigd om te bepalen of een bepaalde reparatie al dan niet voor een coulance aanvraag bij Citroen Nederland in aanmerking komt.
Om voor coulance in aanmerking te komen dient de auto onderhouden te zijn door een Citroen Erkende Reparateur en dient de reparatie ook te zijn uitgevoerd door een bedrijf welke behoort tot onze organisatie. Zoals wij reeds gemeld hebben kunnen wij u niet tegemoetkomen inzake deze reparatie.
Met vriendelijke groet,
Melissa van Grondelle
Citroën Klantenservice
Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V
Geplaatst: 30 nov 2006 19:07
door C200K