Oplossing accu e-bike na tussenkomst advocaat
Geplaatst: 17 mei 2018 13:30
Voor ALLE gebruikers van e-bikes van (in ieder geval van Gazelle) een (voor mij) aanvaardbare oplossing voor het probleem dat niet één fietsaccu de door de fietsfabrikanten van e-bikes de toegezegde kilometers ook daadwerkelijk kan waarmaken. In 2016 een nieuwe e-bike van Gazelle gekocht met een GOUD accu. Al snel bleek dat de door Gazelle gepubliceerde aantal km's bij lange na niet gehaald werd. Heb bijna een half jaar de gegevens van laden en het aantal gereden km's bijgehouden en aan mijn dealer laten zien. Het aantal km's die ik op de stand STANDAARD zou moeten kunnen rijden, zou 50 - 80 km moeten kunnen zijn. In slechts een enkel geval kwam ik zelfs niet eens verder dan 54 km. Daarbij moet worden opgemerkt dat ik ca. 3 % op HIGH, 40 % op ECO en 47 % op STANDAARD rijd. Via de dealer waar ik de fiets had gekocht een klacht ingediend bij Gazelle, want Gazelle heeft nooit gereageerd op brieven van mij. Accu werd in oktober 2017 door Gazelle vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook daar weer meteen alle gegevens van het laden en verbruik blijven noteren. Ook dit liep weer op niets uit. Gazelle reageerde weer niet. Toen mijn Rechtsbijstandverzekering hierover ingelicht. Klacht: Gazelle maakt niet waar wat ze toezeggen. Vorige week vrijdag 11 mei had mijn fietshandelaar een brief gekregen van mijn advocaat, waarin hij in gebreke werd gesteld van de slechte prestaties van de accu. Hij was er niet blij mee, want hij is eveneens de dupe van de onjuiste informatie van Gazelle.
Hij heeft de brief (e-mail) meteen doorgestuurd naar Gazelle. Afgelopen maandag 14/5 bericht van mijn fietshandelaar ontvangen dat Gazelle mij kosteloos een nieuwe fietsaccu gaat leveren en zelfs nog wel een PLATINUM!
Beken je dan dat je als fabrikant fout bent geweest of niet? Kortom: ik heb een nieuwe accu, dankzij het inschakelen van mijn Rechtsbijstandverzekering! Door Gazelle is er dus nu een precedent geschapen. M.a.w.: als ik een dergelijke vergoeding krijg, dan heeft iedere andere e-bike bezitter met accu problemen er toch ook recht op? Ook bij andere fietsfabrikanten kan deze benadering helpen. De zaak was binnen een paar dagen opgelost, dankzij mijn advocaat. En dus NU actie ondernemen beste mensen, want een heleboel mensen klagen wel, maar doen verder niets. Maar "niet geschoten is altijd mis. Veel succes, want je ziet het werkt! Eigenlijk zou deze ervaring op tv moeten worden gebracht, want er zijn duizenden'slachtoffers'. Ook zouden de branche organisaties zoals RAI en BOVAG hiermee veel meer mee moeten doen. Hun leden, de fietsdealers, zijn tenslotte ook de dupe.
Hij heeft de brief (e-mail) meteen doorgestuurd naar Gazelle. Afgelopen maandag 14/5 bericht van mijn fietshandelaar ontvangen dat Gazelle mij kosteloos een nieuwe fietsaccu gaat leveren en zelfs nog wel een PLATINUM!
Beken je dan dat je als fabrikant fout bent geweest of niet? Kortom: ik heb een nieuwe accu, dankzij het inschakelen van mijn Rechtsbijstandverzekering! Door Gazelle is er dus nu een precedent geschapen. M.a.w.: als ik een dergelijke vergoeding krijg, dan heeft iedere andere e-bike bezitter met accu problemen er toch ook recht op? Ook bij andere fietsfabrikanten kan deze benadering helpen. De zaak was binnen een paar dagen opgelost, dankzij mijn advocaat. En dus NU actie ondernemen beste mensen, want een heleboel mensen klagen wel, maar doen verder niets. Maar "niet geschoten is altijd mis. Veel succes, want je ziet het werkt! Eigenlijk zou deze ervaring op tv moeten worden gebracht, want er zijn duizenden'slachtoffers'. Ook zouden de branche organisaties zoals RAI en BOVAG hiermee veel meer mee moeten doen. Hun leden, de fietsdealers, zijn tenslotte ook de dupe.