Helemaal klaar met Pronto Wonen
Geplaatst: 23 mei 2018 19:47
In maart een gehele nieuwe inrichting voor de woonkamer bij de pronto besteld. Meerdere mails gehad over orders, en nog te betalen bedragen. Dit door fouten in de administratie van Pronto. Nadat, zelf €65,- te veel betaald is, komt er vandaag wederom een openstaand bedrag van bijna €700,- binnen.
Daarbij klopt er tijdens de levering en communicatie ook niets van. De volgende dingen zijn voorgevallen:
- Gezien de lange levertijd van de bank viel, gevraag of het mogelijk was om de al aanwezige spullen te laten bezorgen aanwezig was. Dit kon, moest echter wel 65,- voor betaal worden. Hierbij was ook toegezegd dat we binnen een week de spullen binnen zouden hebben. Dit betaald, spullen pas na 3 weken binnen, waarbij wij zelf meerdere keren contact hebben moeten opnemen.
- Van de geleverde spullen, ontbrak EN de schroeven en moertjes van de eettafel. En 2 eettafelstoelen waren defect, waarbij het frame niet in het zitvlak kon zitten. Hierbij meerdere keren contact gehad, het verwijt gekregen dat ik vast niet goed wist hoe het frame erin moest en het dus eigenlijk niet kon omdat ik niet handig genoeg was.
- Telefonisch andere afspraken en beloftes geven dan via de mail.
Al met al, ben ik helemaal klaar met Pronto wonen. Echter vroeg ik mij af, tot hoe ver staan we in ons recht? Eisen dat er €700,- boven de factuurbedrag betaald wordt, waarbij al €65 te veel betaald is, niet leveren van goed functionerende spullen, en slechte service door slechte communicatie. Beloftes maken en niet waarkomen.
Daarbij klopt er tijdens de levering en communicatie ook niets van. De volgende dingen zijn voorgevallen:
- Gezien de lange levertijd van de bank viel, gevraag of het mogelijk was om de al aanwezige spullen te laten bezorgen aanwezig was. Dit kon, moest echter wel 65,- voor betaal worden. Hierbij was ook toegezegd dat we binnen een week de spullen binnen zouden hebben. Dit betaald, spullen pas na 3 weken binnen, waarbij wij zelf meerdere keren contact hebben moeten opnemen.
- Van de geleverde spullen, ontbrak EN de schroeven en moertjes van de eettafel. En 2 eettafelstoelen waren defect, waarbij het frame niet in het zitvlak kon zitten. Hierbij meerdere keren contact gehad, het verwijt gekregen dat ik vast niet goed wist hoe het frame erin moest en het dus eigenlijk niet kon omdat ik niet handig genoeg was.
- Telefonisch andere afspraken en beloftes geven dan via de mail.
Al met al, ben ik helemaal klaar met Pronto wonen. Echter vroeg ik mij af, tot hoe ver staan we in ons recht? Eisen dat er €700,- boven de factuurbedrag betaald wordt, waarbij al €65 te veel betaald is, niet leveren van goed functionerende spullen, en slechte service door slechte communicatie. Beloftes maken en niet waarkomen.