LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6639
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

crazyme schreef:
Student90 schreef:Het draait inderdaad om die impasse.

Heel simpel gezegd gaat de rechter dan kijken wie wat verplicht is. TS is in de basis verplicht te betalen voor de stoel en VTwonen is verplicht een conforme stoel te leveren. TS heeft voldaan aan zijn verplichting (ga ik vanuit, nu van het tegendeel geen bewijs is), VTwonen niet. Het is dan aan VTwonen om ervoor te zorgen dat de levering wel conform is. Hoe VTwonen dat regelt, is de zorg van VTwonen.
VT Wonen zegt : breng de stoel maar, dan maak ik alles weer conform.

Ontbinding zal nooit gehonoreerd worden. Dat middel is veel te zwaar.

Straks zegt VT-Wonen, vooruit ik kom hem wel halen. Zegt de klant : Maar wel op woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, want dan ben ik thuis....
Dat is toch geen probleem? Als je een stoel via internet bestelt, spreek je toch ook een dagdeel af om hem thuis te laten bezorgen. Waarom zou ophalen dan een probleem zijn?

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:VT Wonen zegt : breng de stoel maar, dan maak ik alles weer conform.

Ontbinding zal nooit gehonoreerd worden. Dat middel is veel te zwaar.
De praktijk is dat ontbinding gewoon gehonoreerd word. Ontbinding wordt alleen dan niet toegewezen als het conformiteitsgebrek aantoonbaar of onbetwist erg klein is. Een dergelijke starre houding van de verkoper wordt niet door de rechter beloond.
crazyme schreef:Straks zegt VT-Wonen, vooruit ik kom hem wel halen. Zegt de klant : Maar wel op woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, want dan ben ik thuis....
De schuldenaar moet zich redelijk en billijk op stellen, er moet dus in goed overleg een tijdstip worden uigekozen. Een starre houding van de koper heeft afwijzing als gevolg.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

TS heeft al een tijdje niets laten horen.
Waarschijnlijk is dat omdat TS op weg is naar de rechtbank.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vtwonen wil kapotte stoel niet ophalen

Ongelezen bericht door crazyme »

tttlocke schreef:TS heeft al een tijdje niets laten horen.
Waarschijnlijk is dat omdat TS op weg is naar de rechtbank.
Kan hij net zo goed de stoel terugbrengen :lol:

Gesloten