Opzeggen Tele2 vanwege traag internet
Geplaatst: 29 mei 2018 16:41
Goedendag,
Recent hebben wij getracht ons Tele2-abonnement op te zeggen, om de simpele reden dat mijn internet zeer vaak wegvalt of zeer traag was en ik niet het idee had dat ik altijd even klantvriendelijk werd geholpen. Hierbij heb ik expliciet gevraagd aan Tele2 of het abonnement al opzegbaar was. Dit was inderdaad per maart 2018 het geval en zou dus niet voor problemen zorgen. Na opzegging krijgen we desondanks een nabetaling van ca E190,-. Dit omdat we een vaste telefoonaansluiting hebben aangevraagd in maart/ begin april. In het telefoongesprek werd alleen gesproken over deze vaste telefoonaansluiting en dat we alleen nog even de mail moesten bevestigen. Dit hebben we dan ook direct gedaan. Nu blijkt achteraf dat je bij de aanvraag voor een vaste telefoon ook direct al je andere producten met een jaar verlengt, zonder dat je hierom vraagt of dat je dit verteld wordt. Op de vraag waarom dit niet op een duidelijke manier verteld is tegen ons, wordt alleen gezegd dat dit in de mail op het lijstje stond. In plaats van dat ons abonnement dus al opzegbaar was, moeten we nog een boete van ca E190,- betalen, omdat ons abonnement uiteindelijk toch in maart 2019 afloopt.
Kan ik hierin stappen ondernemen?
Recent hebben wij getracht ons Tele2-abonnement op te zeggen, om de simpele reden dat mijn internet zeer vaak wegvalt of zeer traag was en ik niet het idee had dat ik altijd even klantvriendelijk werd geholpen. Hierbij heb ik expliciet gevraagd aan Tele2 of het abonnement al opzegbaar was. Dit was inderdaad per maart 2018 het geval en zou dus niet voor problemen zorgen. Na opzegging krijgen we desondanks een nabetaling van ca E190,-. Dit omdat we een vaste telefoonaansluiting hebben aangevraagd in maart/ begin april. In het telefoongesprek werd alleen gesproken over deze vaste telefoonaansluiting en dat we alleen nog even de mail moesten bevestigen. Dit hebben we dan ook direct gedaan. Nu blijkt achteraf dat je bij de aanvraag voor een vaste telefoon ook direct al je andere producten met een jaar verlengt, zonder dat je hierom vraagt of dat je dit verteld wordt. Op de vraag waarom dit niet op een duidelijke manier verteld is tegen ons, wordt alleen gezegd dat dit in de mail op het lijstje stond. In plaats van dat ons abonnement dus al opzegbaar was, moeten we nog een boete van ca E190,- betalen, omdat ons abonnement uiteindelijk toch in maart 2019 afloopt.
Kan ik hierin stappen ondernemen?