Auto gekocht: motorproblemen en kapotte brandstofpomp
Geplaatst: 30 mei 2018 10:00
Mijn zus en zwager dachten een mooie gebruikte auto te hebben gevonden via internet.
Vorige week hadden ze hem opgehaald en nou hield de auto er halverwege de weg naar huis mee op. Na een boel uitzoekwerk bleek de motor het niet meer te doen, door een kapotte brandstofpomp. (bekend probleem bij dit model auto, bleek bij navraag bij verschillende 'experts')
Nou hebben ze hun vorige auto ingeruild, dus die zijn ze kwijt, want die is alweer verkocht.
De autohandelaar komt ze iets tegemoet, door een aantal opties die hij ze geeft, maar die uiteindelijk allemaal minimaal €1500,- kosten, zonder dat ze een goede auto overhouden aan dit avontuur. (want een nieuwe motor zegt nog niet alles over dat de auto gezond blijft, want een bekend probleem)
Nou is mijn uiteindelijke vraag: Welke rechten hebben zij, als consument, bij een dergelijk probleem? De dealer komt ze tegemoet, schijnt een redelijke vent te zijn, op zich niks mis mee. Maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid zegt me dat zij in dit geval volledig schadeloos gesteld moeten worden door degene die het product verkocht heeft...
Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? Enorm bedankt!
Vorige week hadden ze hem opgehaald en nou hield de auto er halverwege de weg naar huis mee op. Na een boel uitzoekwerk bleek de motor het niet meer te doen, door een kapotte brandstofpomp. (bekend probleem bij dit model auto, bleek bij navraag bij verschillende 'experts')
Nou hebben ze hun vorige auto ingeruild, dus die zijn ze kwijt, want die is alweer verkocht.
De autohandelaar komt ze iets tegemoet, door een aantal opties die hij ze geeft, maar die uiteindelijk allemaal minimaal €1500,- kosten, zonder dat ze een goede auto overhouden aan dit avontuur. (want een nieuwe motor zegt nog niet alles over dat de auto gezond blijft, want een bekend probleem)
Nou is mijn uiteindelijke vraag: Welke rechten hebben zij, als consument, bij een dergelijk probleem? De dealer komt ze tegemoet, schijnt een redelijke vent te zijn, op zich niks mis mee. Maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid zegt me dat zij in dit geval volledig schadeloos gesteld moeten worden door degene die het product verkocht heeft...
Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? Enorm bedankt!