LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobrief nav factuur bij Winteam

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jmfrinking

Incassobrief nav factuur bij Winteam

Ongelezen bericht door jmfrinking »

Vandaag ontving ik een incassobrief van Versure Credit Management BV waarin ik verzocht wordt een openstaande rekening van Winteam à €48,95 te betalen. Deze rekening is van 23 februari 2017 en heb ik nooit ontvangen!
Ik kan me absolúút zeker herinneren dat ik me daar netjes bij heb afgemeld. Winteam is zo'n bedrijf waar je een bandopname inspreekt waar je je van hun informatie krijgt doorgemaild (NOT) en je prijzen kunt winnen (NOT) als je tenminste elke maand een bepaald bedrag betaalt (Waarschijnlijk dus die 48,95).

Vraag 1. Is zo'n mondelinge overeenkomst rechtsgeldig aangezien ik nooit iets heb getekend?

Vraag 2. Moet ik alsnog dat bedrag betalen na dik een jaar? Ik heb nooit een nota of aanmaning gekregen.

Vraag 3. Valt dit onder de noemer "dienstverlening" waarvoor bij het aangaan van de overeenkomst een handtekening vereist is en waarbij een bandopname niet rechtsgeldig is? Hier heeft Radar al eens eerder aandacht aan besteed. Klopt het dat ik dit niet hoef te betalen??

Graag uw advies hieromtrent.

Zonja

Re: Incassobrief nav factuur bij Winteam

Ongelezen bericht door Zonja »

Ook ik kreeg gisteren 30-5-2018 een brief van Versure van een zelfde rekening dus €48,95
een factuur van 19-03-2017 van het winteam.
Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft want blijkbaar zijn we al met heel veel
die het zelfde probleem hebben met het Winteam en Versure.

Zonja

Ongelezen bericht door Zonja »

Ook ik kreeg gisteren 30-5-2018 een brief van Versure van een zelfde rekening dus €48,95
een factuur van 19-03-2017 van het winteam.
Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft want blijkbaar zijn we al met heel veel
die het zelfde probleem hebben met het Winteam en Versure.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet betalen. Neem contact op met Consuwijzer, daar krijgt u hetzelfde advies.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:Niet betalen. Neem contact op met Consuwijzer, daar krijgt u hetzelfde advies.
Resp. zie https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... dsvereiste

Opperdepop

Ongelezen bericht door Opperdepop »

Ook mijn broer heeft een brief gehad van versure met een bedrag van 48,95 wat hij betalen moet voor 13 juni anders komt er 10 € overheen. Dit is van het winteam. Ik weet dat er vorig jaar door een bedrijf al maanden zonder dat mijn broer het door had 48,95 van zijn rekening werd afgeschreven. Heb gelijk dat bedrijf gebeld en het gesprek opgenomen uiteraard dat mijn broer niks had getekend en niet eens wist wat het was, dus ik someerde ze om gelijk te stoppen, deze mevrouw zou het gelijk doen. Ik heb toen van een paar maanden terug kunnen halen maar niet al de maanden. De maand erop hadden ze toch weer het bedrag eraf gehaald, ik heb het gelijk terug gestort en gebeld, en ook weer opgenomen. Deze mevrouw zei dat hij moest betalen, ik zeg kom maar op met je contract met de handtekening van mijn broer voor accord. Dat had ze niet, ik nog duidelijk zeggen jullie gaan nu stoppen. Oplichters. Nou ze zal wel een incassobureau op mijn broer afsturen. Ik zeg doen kom maar op, en dan zie ik jullie bij de rechter. Waarop zij de hoorn erop gooide. En dat was ook een bedrijf uit capelle aan de IJssel. Weet nu alleen niet zo snel de naam. En nu doen ze dit weer. Pffffff morgen maar weer eens bellen stelletje mafklappers.
Rekeningnummer waarop mijn broer moet betalen is nl68abna0251346706 t.n.v versure credit management.

Was onderstaande bedrijf. Waar ik eerder hier op had gereageerd

RE: FICTORY.eu
door Opperdepop » 09 dec 2017 18:56

Dat bedrijf op de essebaan 17c 2908LJ capelle aan de ijzel is van E.T.G.T FACILILAIR BV, mijn broer heeft ook last van spook incasso’s van dit bedrijf. Zelf het bedrijf gebeld en hun zeggen dat ze het niet zijn want hun doen alleen in onderbroeken. Dit bedrijf heeft meerdere bedrijven ook suc6 company waar mijn broer ook last van heeft met afschrijvingen. Suc6company al een keer gebeld en mede gedeeld dat ze gaan stoppen met de afschrijvingen want mijn broer heeft nergens voor getekent. Ik heb dit gesprek opgenomen uiteraard waarin zij keihard zegt dat hij uit het sisten is gehaald. Nu hebben ze dus weer bijna 50€ afgeschreven. Dus maandag eens bellen en dan zal ik niet vriendelijk zijn. En ook zag ik ineens dat er door IBN INCASSOBUREAU NEDERLAND BV met rekeningnummer NL49INGB0005217835 19,95 was afgeschreven. Dit is allemaal een en hetzelfde bedrijf. Uiteraard heb ik alles laten terugboeken.
Het telefoon nummer van suc6company is 0762050384
Oh ja ik zei tegen dat bedrijf uit capelle hoe het kon dat hun dezelfde kvk nummers hadden omdat hun zeggen dat ze geen Suc6company zijn, kreeg als antwoord dat dat kwam doordat ze dezelfde incasseerder hadden......lachwekkend.

Gesloten