Expedia: goedkoop blijkt duurkoop
Geplaatst: 31 mei 2018 17:10
Waarschuwing, controleer als je bij Expedia een vliegticket of een hotel boekt alle gegevens en maak screen prints alvorens je de boeking definitief maakt.
Ik had namelijk bij Expedia een vliegreig, Amsterdam - New York geboekt via IJsland en met een stop over IJsland. Op de Website van Expedia kreeg ik een prijs van 438 euro voor de hele trip
Amsterdam (AMS) 14.00 uur flying to Reykjavik (KEF) 15.05 uur
Reistijd van 3u. 5min.
Reykjavik (KEF) 17.00 uur flying to New York (JFK) 19.00 uur
Reistijd van 6u.
New York (JFK) 20.50 uur flying to Reykjavik (KEF) 06.20 uur +1 dag
Reistijd van 5u. 30min. Aankomst op 4 sep. 2018
Reykjavik (KEF) 07.40 uur flying to Amsterdam (AMS) 12.40 uur
Reistijd van 3u.
In de aanbieding stond bij de heen reis Ams-Kef en Kef-JFK dat de ruimbagage niet inbegrepen was. Bij de terugweg van JFK-Kef-Ams stond echter 1e stuk ruimbagage gratis. Das mooi meegenomen dacht ik want die ruimbagage apart er bij boeken zou dat 88 euro per koffer kosten. Dus ik vergelijk ik bij nog meer sites de vliegprijzen en de bagage opties, maar Expedia had de beste aanbieding. Wat schetst mijn verbazing, nadat ik op akkoord had gedrukt en de reis betaal had. Kreeg ik een boekingsbevestiging en je raad het al daar stond dus niks in over de gratis ruimbage op de terugweg. Dus werd het ticket dus eigenlijk 88 euro duurder. Ik heb het de Klanten service van Expedia duidelijk proberen te maken dat de informatie die op voorhand verstrekt is niet juist is en ik daar door benadeeld ben. Maar of er werken idioten, of ze doen net alsof ze het niet begrijpen. Ze blijven maar vragen of ik aan de hand van de boekingsbevestiging aan kan tonen dat de bagage er bij zit. Heb haar telkens weer gezegd dat dat juist de rede was van mijn klacht. Dat juist in die boekingsbevestiging de ruimbagage niet was opgenomen. Op de boeking pagina voor dat je boekt staat het echter wel. Er zijn nu 2 opties, of het is niet in die boven kamer aangekomen, of ze proberen me te ontmoedigen zodat ik het misschien opgeef. Nou, ik kan u verzekeren dat gaat zeker niet gebeuren.
Mijn advies maak van elk scherm in het boeking proces een screen print zodat je in ieder geval iets heb om aan te tonen, of bel op om het te checken en neem het gesprek op.
Het staat nu nog steeds op de boeking pagina bij het zelfde reisschema alleen is de reis 10 euro duurder geworden.
Dus zeggen ze ja maar mijnheer het scherm wat u toont is geen bewijs want dat heeft een andere prijs. Ja dat klopt omdat toen ik er achter kwam was de zelfde vlucht ineens 10 euro duurder en 448 euro geworden.
Voor mij nooooooit meer Expedia
Ik had namelijk bij Expedia een vliegreig, Amsterdam - New York geboekt via IJsland en met een stop over IJsland. Op de Website van Expedia kreeg ik een prijs van 438 euro voor de hele trip
Amsterdam (AMS) 14.00 uur flying to Reykjavik (KEF) 15.05 uur
Reistijd van 3u. 5min.
Reykjavik (KEF) 17.00 uur flying to New York (JFK) 19.00 uur
Reistijd van 6u.
New York (JFK) 20.50 uur flying to Reykjavik (KEF) 06.20 uur +1 dag
Reistijd van 5u. 30min. Aankomst op 4 sep. 2018
Reykjavik (KEF) 07.40 uur flying to Amsterdam (AMS) 12.40 uur
Reistijd van 3u.
In de aanbieding stond bij de heen reis Ams-Kef en Kef-JFK dat de ruimbagage niet inbegrepen was. Bij de terugweg van JFK-Kef-Ams stond echter 1e stuk ruimbagage gratis. Das mooi meegenomen dacht ik want die ruimbagage apart er bij boeken zou dat 88 euro per koffer kosten. Dus ik vergelijk ik bij nog meer sites de vliegprijzen en de bagage opties, maar Expedia had de beste aanbieding. Wat schetst mijn verbazing, nadat ik op akkoord had gedrukt en de reis betaal had. Kreeg ik een boekingsbevestiging en je raad het al daar stond dus niks in over de gratis ruimbage op de terugweg. Dus werd het ticket dus eigenlijk 88 euro duurder. Ik heb het de Klanten service van Expedia duidelijk proberen te maken dat de informatie die op voorhand verstrekt is niet juist is en ik daar door benadeeld ben. Maar of er werken idioten, of ze doen net alsof ze het niet begrijpen. Ze blijven maar vragen of ik aan de hand van de boekingsbevestiging aan kan tonen dat de bagage er bij zit. Heb haar telkens weer gezegd dat dat juist de rede was van mijn klacht. Dat juist in die boekingsbevestiging de ruimbagage niet was opgenomen. Op de boeking pagina voor dat je boekt staat het echter wel. Er zijn nu 2 opties, of het is niet in die boven kamer aangekomen, of ze proberen me te ontmoedigen zodat ik het misschien opgeef. Nou, ik kan u verzekeren dat gaat zeker niet gebeuren.
Mijn advies maak van elk scherm in het boeking proces een screen print zodat je in ieder geval iets heb om aan te tonen, of bel op om het te checken en neem het gesprek op.
Het staat nu nog steeds op de boeking pagina bij het zelfde reisschema alleen is de reis 10 euro duurder geworden.
Dus zeggen ze ja maar mijnheer het scherm wat u toont is geen bewijs want dat heeft een andere prijs. Ja dat klopt omdat toen ik er achter kwam was de zelfde vlucht ineens 10 euro duurder en 448 euro geworden.
Voor mij nooooooit meer Expedia