Dat deed Hitler ook, en ook op een manier die oa de Joden, zigeuners en homoseksuelen niet echt kon bekoren, maar ook hij wilde effectief zijn, en niet politiek correct......kuklos schreef: ↑06 feb 2025 13:56Dit dus. Volgens zijn supporters kan de man niks goed doen, volgens zijn critici (en die term is eigenlijk te licht) kan de man niks goed doen.J. Deltoer schreef: ↑06 feb 2025 13:45De extreem zuurlinkse media zullen Trump nooit pruimen net zo min als jij. Jullie schreeuwen maar, ik wordt wel blij van sommige dingen die Trump doet zoals het verbod van transgenders bij vrouwensporten of het idee van het ontruimen van Gaza.
In de tussentijd echter is hij wel bezig zijn verkiezingsbeloftes waar te maken. Op een manier die niet iedereen zal bekoren, maar hij wil effectief zijn, niet politiek correct.
Dat "verkiezingsbeloftes waarmaken" is wel een heel kortzichtige maatstaf om iemands prestaties aan af te meten, kom nou toch op.
En ja, die Hitler vergelijking maak bewust, zijn geopolitieke manier in de jaren '40 was ook, "ik eis, jij geeft, ik blij, wij geen probleem". Chamberlain ging er in mee, en daardoor meende Hitler dattie wel door kon pakken. Idem Saddam Hoessein, die kreeg steun in zijn oorlog tegen Iran, en dacht dat het westen het dan ook wel prima vond alstie Koeweit in zou nemen. Poetin gooide met misplaatst vertrouwen zijn gasleveranties op de geopolitieke pokertafel, want de EU en VS hadden ook niet echt heul moeilijk gedaan over de Krim, en ook dat is in zijn gezicht ontploft, want de EU kan wél zonder zijn gas.
Ik hoop dat we, en de Amerikanen zelf vooral, Trump wel op tijd de pas af kunnen snijden. Musk en dat DOGE laten 19 jaar oude pubers, een vml highschool stagiare bij Space-X, meeluisteren in vergaderingen waar gevoelige info vrijelijk vloeit.