Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nu wil mevr Kaag 100.000.000.000 euro om Gaza weer op te bouwen. En daar is al zoveel geld naar toe gegaan, het had een paradijs aan zee kunnen zijn, alleen de haat tegen het joodse volk, aangewakkerd door de hamasleiders die hoog en droog in Dubai in hun paleizen zitten maakt dat het sh it is en altijd zal blijven. Al het geld wat er naar toe gaat wordt door hamas gekanaliseerd en dient maar één doel: de vernietiging van Israel.
Consumenneke schreef:
20 jan 2025 10:52
kuklos schreef:
20 jan 2025 10:37
Nooit gedonder gehad, zoals met het zwaard de islam verspreiden enzo.
Terwijl wij het christendom verspreid hebben door pepernoten uit te delen.
Wie is wij? Ik heb geen christendom verspreidt, en moet er nu werkelijk met alle ellende die de Islam NU in de wereld veroorzaakt dit kapotgenuanceerd worden met een: ja, maar wij hebben vroeger ook wel eens wat misdaan?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er gaat iedere maand 10 miljoen vanuit het westen naar Hamas en 30 miljoen vanuit Qatar. Hamas is schatrijk.

Er ging ieder jaar 3 miljard vanuit Israël naar Palestina, als dank werden ze bestookt met raketten.

Volgens mij moeten we de Gazastrook gewoon behandelen als een provincie van Israël en het ook zo gaan opbouwen. Samen als 1 land.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Liever nog geven we Gaza aan hun geloofsgenoten in Egypte. Het maakte ooit deel uit Egypte en dat mag het van mij weer doen. Maar naar ik heb begrepen wil Egypte ze helemaal niet.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hamas is alweer volop rekruiten aan het werven. Er komt daar nooit vrede want van kinds af aan worden die pallies opgevoed met haat jegens israel en het westen. En kindern zijn daar in overvloede want alles staat in het teken van creëeren van nieuwe strijders. Op Kindertv daar zelfs een hamas mickymouse die, moet je maar eens googelen.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 20 jan 2025 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
20 jan 2025 17:00
Op Kindertv daar zelfs een hamas mickymouse die, moet je maar eens googelen.
Is uit 2007, als je dit tenminste bedoelt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pioniers_van_Morgen

Wel bizar...

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
20 jan 2025 15:59
Wie is wij? Ik heb geen christendom verspreidt, en moet er nu werkelijk met alle ellende die de Islam NU in de wereld veroorzaakt dit kapotgenuanceerd worden met een: ja, maar wij hebben vroeger ook wel eens wat misdaan?

U bent inderdaad veel genuanceerder. :roll:

kuklos

Consumenneke schreef:
20 jan 2025 19:03
J. Deltoer schreef:

U bent inderdaad veel genuanceerder. :roll:
Je doet dus exact wat J.Deltoer bedoelt.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
Nu wil mevr Kaag 100.000.000.000 euro om Gaza weer op te bouwen. En daar is al zoveel geld naar toe gegaan, het had een paradijs aan zee kunnen zijn, alleen de haat tegen het joodse volk, aangewakkerd door de hamasleiders die hoog en droog in Dubai in hun paleizen zitten maakt dat het sh it is en altijd zal blijven. Al het geld wat er naar toe gaat wordt door hamas gekanaliseerd en dient maar één doel: de vernietiging van Israel.
Consumenneke schreef:
20 jan 2025 10:52
kuklos schreef:
20 jan 2025 10:37
Nooit gedonder gehad, zoals met het zwaard de islam verspreiden enzo.
Terwijl wij het christendom verspreid hebben door pepernoten uit te delen.
Niet alleen vroeger hoor. Als ik hoor wat de nieuwe president van de USA net allemaal stond uit te kramen minuten nadat hij als christen werd ingezegend.... hij gebruikte het woord nog net niet, maar hij was overduidelijk over dat hij "Lebensraum" wil.

kuklos

En ja hoor, de Godwin is er ook alweer. Die daarnaast ook exact doet wat J.Deltoer bedoelt.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
20 jan 2025 15:20
Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving, die beide kanten direct volgen en gelukkig ook kritisch genoeg zijn om zich niet door propaganda te laten beïnvloeden. Scheelt verwijten over en weer van 'eenzijdige blik'. Over één ding is men het eens: liever vandaag dan morgen een betere regering in Israël.
Met je nu verschuilen achter de ideeën van mensen in je omgeving is ook wel bijzonder te noemen.
Bekijk even deze situatie op 6 oktober en daarna op 7 oktober 2023: een verschil van 1200 Israëlische mensenlevens.......

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Gaat het niet altijd over land bezit,"lebensraum" grondstoffen enz?
Veel vragen.
Hoeveel israeli`s zijn jood?
Wij in het westen en zeer zeker in ons land hebben een schuldgevoel naar de joden sinds 40-45,
Dat wordt vertaald naar Israel.
Dus kan israel niets verkeerd doen.
Is dat wel zo?
De meeste oorlogen hebben een religieuse achtergrond.
Ook Armenen en Jezidi`s en nog wel meer minderheden en voor de meesten van ons afwijkende geloven enz.worden vervolgt,uitgesloten c.q. opgesloten omwat ze zijn of geloven.
Dat is fout,duidelijk.
Fout is sowieso mensen uitsluiten/opsluiten of discrimineren of erger, omdat ze niet tot jou kringetje behoren.
ik heb in mijn familie namen die mogelijk wijzen op franse en arabische roots (geen zekerheid) dus houd ik mij verre van het beoordelen van andere mensen.
Behalve dan natuurlijk de sukkels die ik dagelijks tegenkom :wink:
Zomaar wat dingen die ik even kwijt moest.
Til er niet te zwaar aan,gaat wel weer over.

Nijogeth

Ik zat even te kijken wat mijn loonsverhoging me nu netto werkelijk op ging leveren en dat bleek niet zoveel te zijn, er blijft maar 6 van de 10% over.

Nu zat ik eens te kijken naar de inkomsten van verschillende situaties en die was ik met elkaar gaan vergelijken en het is eigenlijk schrijnend hoe slecht een alleenstaande daar uit komt.

Laten we een gezinsinkomen van 50.000 bruto nemen. Die alleenstaande houdt daar netto 38.000 euro van over. Een stel (fiscaal partner) dat ervoor kiest minder uren te werken en waarvan ieder 25.000 bruto verdient, dus 50.000 bruto samen, die houden daar 47.000 netto aan over.

Wat mij betreft zou de loonbelasting en heffingskorting in dat geval ook gebaseerd moeten op het gezamenlijk inkomen, als je fiscaal partner bent. Zeker in het achterhoofd houdend wat een alleenstaande moet verdienen om een huis te kopen. Dat is met 2 inkomens natuurlijk een stuk makkelijker te halen.

Nijogeth

scharrelschipper schreef:
20 jan 2025 21:48
Hoeveel israeli`s zijn jood?
Ongeveer 75%, het overgrote deel van de rest zijn Israëlische Palestijnen. Die zijn moslim en hebben ervoor gekozen in de Israëlische samenleving mee te doen en die hebben dan ook stemrecht en zo.

Nijogeth

Overigens lees ik net dat de Universiteit van Wageningen heeft geconcludeerd dat met innovaties de stikstofuitstoot kan halveren. Die innovaties zouden 400 miljoen per jaar kosten, er ligt 2 miljard op de plank. Nou, probleem opgelost, boeren blij, groene lobbyisten blij. Uitvoeren die hap.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik wilde iets aan jullie vragen waarover ik mij verbaas.
Ik kijk af en toe naar misdaadprogramma´s.
In het weekend zag ik hoe een man zijn buurman vermoorde omdat hij hem wilde zoenen.
Straf: levenslang.
Een succesvolle zakenman rijdt dronken een automobilist aan. Straf: 1 miljoen dollar.
Nu is mijn vraag.. kan het dus voorkomen in de VS als je veel geld hebt en iemand dood maakt dat je er vanaf kan komen met een hoge geldboete?

Nijogeth

Het zal aan de intentie en situatie liggen. Iemand aanrijden kan niet opzettelijk zijn (dat is het gelukkig meestal niet), ook al neem je extra risico doordat je gedronken hebt. Een buurman doden om deze reden zegt me dat er een intentie was om hem in elk geval te verwonden, misschien nog wel erger.

Dagkoers

Dank je wel voor de uitleg!

kuklos

Dagkoers schreef:
20 jan 2025 22:26
Nu is mijn vraag.. kan het dus voorkomen in de VS als je veel geld hebt en iemand dood maakt dat je er vanaf kan komen met een hoge geldboete?
Zoals gewoonlijk geef je weer eens veel te weinig informatie en valt er dus geen zinnig woord over te zeggen.

Dagkoers

Heel simpel... Als je iemand vermoordt in de VS en je bent miljonair, verbaast het mij dat je je straf kan afkopen met 1 miljoen Dollar.
Ik vind het vreemd dat de ene persoon levenslang krijgt en de ander die dronken in een auto zit en iemand doodrijdt en die rijk is er met een geldboete vanaf kan komen.

kuklos

Dat is niet voldoende informatie. Er ontbreekt zoveel dat er niets over te zeggen valt.
In zijn algemeenheid kan je wel stellen dat je in de VS je straf niet kan afkopen, maar dat verschillende rechters en jury's verschillend oordelen. En dat er ook nog per staat zeer grote verschillen in het strafrecht zijn.

Gesloten