Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30908
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan komt het volgende. Als je nu een man hebt met XY chromosomen en je hebt een vrouw met XY chromosomen omdat, naja, het was eerst een meisje in een jongenslichaam, kan daar dan behalve een XY en een XX ook een YY uit komen? En wat moet ik me dan bij YY voorstellen? Supermannelijk? Dubbelmannelijk? En als die zich dan een meisje voelt, wat dan?

Vragen, vragen...

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
17 okt 2023 17:45
Nijogeth schreef:
17 okt 2023 17:35
In elk geval XY chromosomen.
Nee, Nijo zo simpel is het allemaal niet. Er zijn ook jongens (de voorloper van mannen) met XX chromosomen. :wink:
Als die zonder toegevoegde hormonen of operatie een relatief lang aanhangsel tussen de benen kunnen groeien met een mandje eieren eronder, dan wil ik daar best in meegaan.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens dit artikel [url] https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Y-chromosoom /url]
Heeft mijn echtgenote gelijk en is de man een gedegenereerd uitstervend fenimeen
Weer wat geleerd op een rustige dinsdag middag.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik lees net dat het Y chromosoom aan het krimpen is en over enkele jaren (plm. 4 miljoen) volledig verdwenen is. Ik kom tegen die tijd weer even terug op aarde. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
17 okt 2023 18:22
Volgens dit artikel [url] https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Y-chromosoom /url]
Heeft mijn echtgenote gelijk en is de man een gedegenereerd uitstervend fenimeen
Weer wat geleerd op een rustige dinsdag middag.
Vrouwen zijn de wijste, dus hebben altijd gelijk, vandaar dat jullie verdwijnen. :lol:

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

YY is niet mogelijk daar de vrouw de helft van de chromosomen levert en de vrouw altijd het X chromosoom zal leveren. Het chromosoom dat de man levert bepaalt of het kind XX of XY wordt. Al het andere is feitelijk een afwijking.
En omgebouwde mannen die we nu transvrouwen moeten noemen? Als je over 100 jaar hun graf opent en een bioloog of arts kijktt ernaar dan ziet die gewoon XY chromosomen en mannelijke bekken en heupen. Oftewel, biologisch gezien blijven het mannen.

Zoals een Harvard professor al eens zei: of je produceert eitjes of je produceert sperma, meer opties zijn er niet.
https://www.thecrimson.com/article/2021 ... -backlash/

witte angora
Berichten: 30908
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... wat ik nu lees: ok, niet helemaal YY, maar toch: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/XYY-syndroom

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Het wordt een syndroom genoemd, oftewel een afwijking van hetgeen als gangbaar en normaal wordt beschouwd.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

kuklos schreef:
17 okt 2023 18:33
YY is niet mogelijk daar de vrouw de helft van de chromosomen levert en de vrouw altijd het X chromosoom zal leveren. Het chromosoom dat de man levert bepaalt of het kind XX of XY wordt. Al het andere is feitelijk een afwijking.
En omgebouwde mannen die we nu transvrouwen moeten noemen? Als je over 100 jaar hun graf opent en een bioloog of arts kijktt ernaar dan ziet die gewoon XY chromosomen en mannelijke bekken en heupen. Oftewel, biologisch gezien blijven het mannen.

Zoals een Harvard professor al eens zei: of je produceert eitjes of je produceert sperma, meer opties zijn er niet.
https://www.thecrimson.com/article/2021 ... -backlash/
Volgens de nieuwste inzichten toch een gevaarlijk standpunt. Er zijn wel meer dan 80 genders volgens degene die er verstand van hebben, (sarcasme off)

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, als ik iets zelf bedenk, dan zal ik ook wel de expert zijn op dat gebied. Zo ben ik de grootste expert (en tevens enige spreker) van mijn fantasietaal.

witte angora
Berichten: 30908
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben expert op het gebied van mijn Onafhankelijk Weiland. Hoewel ik nog heel veel moet bedenken weet ik er alles van.

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
17 okt 2023 19:50
kuklos schreef:
17 okt 2023 18:33
YY is niet mogelijk daar de vrouw de helft van de chromosomen levert en de vrouw altijd het X chromosoom zal leveren. Het chromosoom dat de man levert bepaalt of het kind XX of XY wordt. Al het andere is feitelijk een afwijking.
En omgebouwde mannen die we nu transvrouwen moeten noemen? Als je over 100 jaar hun graf opent en een bioloog of arts kijktt ernaar dan ziet die gewoon XY chromosomen en mannelijke bekken en heupen. Oftewel, biologisch gezien blijven het mannen.

Zoals een Harvard professor al eens zei: of je produceert eitjes of je produceert sperma, meer opties zijn er niet.
https://www.thecrimson.com/article/2021 ... -backlash/
Volgens de nieuwste inzichten toch een gevaarlijk standpunt. Er zijn wel meer dan 80 genders volgens degene die er verstand van hebben, (sarcasme off)
I identify as a doorbell and my pronouns are ding/dong.

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met het bombarderen van het ziekenhuis in Gaza, verspeelt Israel wel veel “goodwill”. Als zij al de daders zijn.

Verschrikkelijke ellende.

witte angora
Berichten: 30908
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nog maar de vraag of Israël ervoor verantwoordelijk is. De eerste berichten zijn dat het een mislukte raketlancering is vanuit de Islamitische Jihad. Maar linksom of rechtsom: deze waanzin moet gewoon stoppen. Het is alleen maar verder aan het escaleren, en dat gaat met het uur alleen maar rapper.

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Het eerste dat eraan gaat in een oorlog is de waarheid. En dat is in deze oorlog ook het geval.

Moneyman
Berichten: 30223
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
17 okt 2023 23:45
Het eerste dat eraan gaat in een oorlog is de waarheid.
Klopt. Niet voor niets stelde Pilatus, de toenmalige onderdrukker/ overheerser van het Joodse volk, ruim 2.000 jaar geleden al de vraag: "wat is waarheid"?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een ongekend drama speelt zich daar nu af.
Dit is verschrikkelijk!! 😱
De Gaza bewoners kunnen geen kant op en de grens met Egypte blijft dicht.
Het hele Midden-Oosten escaleert op deze manier.....
Wat gaat Biden daar nu nog bewerkstelligen ?
"Het " Westen staat , bijna unaniem , zonder meer , nog achter Israël......
Jaap de Hoop-Scheffer zei het gisteren nog in Nieuwsuur:
" laten we vooral niet moe/ murw vd beelden worden " !!!
En dan nog Oekraïne .....😰

Moneyman
Berichten: 30223
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
18 okt 2023 11:07
"Het " Westen staat , bijna unaniem , zonder meer , nog achter Israël......
Niet per sé "zonder meer": er is gelukkig ook aandacht voor de Palestijnen (niet te verwarren met Hamas).

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
18 okt 2023 11:12
moederslink schreef:
18 okt 2023 11:07
"Het " Westen staat , bijna unaniem , zonder meer , nog achter Israël......
Niet per sé "zonder meer": er is gelukkig ook aandacht voor de Palestijnen (niet te verwarren met Hamas).
Helaas is het soms moeilijk om die laatste 2 los van elkaar te zien. Veel van de onschuldige slachtoffers door aanvallen van Israël vallen doordat ze als een soort menselijk schild gebruikt worden door de terroristen. Die terroristen geven vervolgens Israël de schuld, maar als je een echte kerel bent dan kom je uit dat flatgebouw en durf je er een aggressor vs aggressor gevecht van te maken. Pak je wapens op en val dat leger aan, in plaats van jezelf zo te positioneren dat er onschuldige slachtoffers vallen.

Ook vanuit de moslimwereld zijn veel steunbetuigingen aan de Palestijnen, maar ook maar weinigen die Hamas benoemen voor wat het zijn. Namelijk, een stel zielige, laffe terroristen die hun eigen bevolking gebruiken als menselijk schild. Als die mensen die de straat op gaan tegen de Israëliërs, ook eens direct Hamas erbij veroordelen, dan weet ik zeker dat zij meer begrip gaan krijgen dan nu.

Methusalah
Berichten: 1199
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Methusalah »

Mijn mening. Ze zoeken het maar uit daar. Het zal namelijk nooit stoppen omdat je twee kanten hebt met de religieuze overtuiging dat ze de ultieme waarheid in pacht hebben. Daar gaat nooit een handreiking uit volgen. Ze houden de ellende zelf in stand. De Hamas is afschuwelijk, de Israelische regering vind ik ook afschuwelijk (en verdomde hypocriet omdat ze een volk wegzetten als minderwaardig, iets wat hun ook altijd is aangedaan).

Ik durf zelfs te stellen dat als dat hele land met alle inwoners vergaat er uiteindelijk minder leed is dan als dit blijft voortduren.

Plaats reactie