Ik heb een vraag en ik heb al gezocht wat goedkoper is maar ik kan er niet achter komen.
Als ik afwas kan ik 2 manieren kiezen:
1: waterkoker van 1500 Watt 4x vullen en dat water gebruiken.
2: Met heet water d.m.v. cv ketel.
wat is goedkoper? of zal het geen ... uitmaken?
Mijn gasprijs is 1,1866 E per m3 en stroom is 0,23781 E per kWh
Of zal het geen ruk uitmaken?
Kan je zelf niet bedenken dat niemand hier iets mee kan?
Hoeveel tijd kost het om die waterkoker te laten koken? Hoveeel tijd kost het voordat de cv ketel het warme water bij je keukenkraan heeft en hoeveel koud water heb je al verspild dan?
Ik heb een vraag en ik heb al gezocht wat goedkoper is maar ik kan er niet achter komen.
Als ik afwas kan ik 2 manieren kiezen:
1: waterkoker van 1500 Watt 4x vullen en dat water gebruiken.
2: Met heet water d.m.v. cv ketel.
wat is goedkoper? of zal het geen ... uitmaken?
Mijn gasprijs is 1,1866 E per m3 en stroom is 0,23781 E per kWh
Of zal het geen ruk uitmaken?
Nog een paar weken en deze zorgen zijn voorbij.
Gezien dat je zelf nooit kookt zal je afwas ook niet erg groot zijn. Je kunt je koffiekopje en ontbijtbord je ook even afspoelen, dat volstaat ook. Je bestek wis je af met een klamme doek, net zo gemakkelijk, en een stuk goedkoper dan dat gedoe met warm water.
Ik begrijp uw kritiek (frustratie)
maar over het algemeen.
welke manier schijnt goedkoper te zijn?
De waterkoker is 1,8 L en dat 4 keer.
De tijd dat het water gekookt is is kleine 5 min.
maar over het algemeen.
Reken het lekker zelf uit. Zo moeilijk is het niet.
Reken er maar op dat de elektrische waterkoker ongeveer twee keer zo duur is als verwarmen op gas.
Uit de waterkoker komt 100 graden water en uit de cv ongeveer 60 graden. Dus bij afwassen met waterkoker moet er nog veel koud water bijgegooid worden om er met je handen in te kunnen. (Dus voor niets opgewarmd naar 100 graden)
Ja, leuk. Maar dat is natuurlijk een volstrekt nietszeggende vergelijking.
Nietszeggend vind ik het niet,alleen al om het feit dat we nu getallen vergelijken om uit te maken wie de "bad guys"zijn.
Op deze wijze getallen vergelijken is totaal zinloos. Het is namelijk een nietszeggend, volstrekt willekeurig getal.
Je mist mijn punt,ik vind het juist veelzeggend dat "we"die al of niet willekeurige getallen gebruiken om uit te maken wie de slechterikken zijn.
Hoewel,je zegt het zelf al in je voorlaatste zin.
Dus bij nader inzien heb je mijn punt misschien wel gesnapt.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik loop hier vaak met het warme water te klungelen als ik afwas. Het afwaswater wordt niet echt warm. Dan is het inderdaad een optie om even wat water met de waterkoker te verhitten. Tot 70 graden, dat is een stuk goedkoper dan tot 100 graden. Moet er toch altijd wel wat koud water bij doen.
De vraag is eigenlijk alleen te beantwoorden als je weet hoeveel energie het kost om een bepaalde hoeveelheid te verwarmen. Daarbij heb je vanuit de kraan natuurlijk verlies van het opwarmende water en het warme water wat na de afwas nog in de leiding blijft zitten. Althans, in de zomer. In de winter komt die warmte wel weer in je woonkamer terecht.
Erg bedankt voor de antwoorden.
Ik heb nu helaas een discussie over het volgende filmpje.
Ik durf bijna te zeggen dat ik voor 100 % gelijk heb.
maar die andere mensen zijn ouder dan ik.
het gaat om deze mensen die geen bloemen accepteren van meneer de Zwart. https://www.youtube.com/watch?v=zq9722pPt7w
Dit is de laatste vraag die ik deze maand stel op dit forum deal?
Nietszeggend vind ik het niet,alleen al om het feit dat we nu getallen vergelijken om uit te maken wie de "bad guys"zijn.
Op deze wijze getallen vergelijken is totaal zinloos. Het is namelijk een nietszeggend, volstrekt willekeurig getal.
Je mist mijn punt,ik vind het juist veelzeggend dat "we"die al of niet willekeurige getallen gebruiken om uit te maken wie de slechterikken zijn.
Mocht ik je al gesnapt hebben, nu ben ik je in ieder geval volledig kwijt
Erg bedankt voor de antwoorden.
Ik heb nu helaas een discussie over het volgende filmpje.
Ik durf bijna te zeggen dat ik voor 100 % gelijk heb.
maar die andere mensen zijn ouder dan ik.
het gaat om deze mensen die geen bloemen accepteren van meneer de Zwart. https://www.youtube.com/watch?v=zq9722pPt7w
Dit is de laatste vraag die ik deze maand stel op dit forum deal?
Je stelt geen vraag over het filmpje, maar de vraag die je stelt, daar ga ik wel mee akkoord. Plak er liever nog een maand of zes aan vast, is voor iedereen, maar vooral voor jezelf, beter denk ik.
De vraag over dat filmpje is of het echt is of gespeeld? Dus geacteerd of nep?
Ik denk dat het nep is, maar die andere mensen zeggen dat het niet fake is.
Ik wil denk ik het goede nieuws delen dat ik op 18 feb mijn zoontje ga zien.
Nou... de intro van het filmpje laat precies dezelfde mensen zien als in het filmpje zelf. Maar ze reageren in de intro heel anders dan in het filmpje. Het lijkt dus nep te zijn ja. Maar wel heel erg overtuigend gespeeld dan.
Mocht ik je al gesnapt hebben, nu ben ik je in ieder geval volledig kwijt
Dat is jammer,ik dacht dus dat je mijn punt gemist had,en toen ik nog eens terug las dacht ik,hij heeft het toch gesnapt.
Maar nee dus.
Dus laat maar.
Even goede vrienden.
maar over het algemeen.
Reken het lekker zelf uit. Zo moeilijk is het niet.
Kunt u Dagkoers niet adopteren, digitaal adopteren?
En dan elke dag even 1:1 alle vragen doornemen.
Het is op zich best een interessante vergelijking.
Ik heb op aanraden van de onderhoudsmonteur de kleine boiler van de geiser afgezet, met als gevolg dat het opwarmen van een beetje water lang duurt. Daarom heb ik een elektrische ketel aangeschaft. Dan verlaag ik de temperatuur niet door er koud water bij te gieten, maar andersom. Eerst een deel koud water en afwasmiddel in de bak, dan heet water bijgieten.
Electrisch water verwarmen kost nog steeds minimaal het dubbele ten opzichte van gas. Ik ga een warmwater leiding naar de wasmachine aanleggen. Daar kan veel stroom gespaard worden. Voorsorteren op het einde van het salderen.
Overigens lees ik net dat de Universiteit van Wageningen heeft geconcludeerd dat met innovaties de stikstofuitstoot kan halveren. Die innovaties zouden 400 miljoen per jaar kosten, er ligt 2 miljard op de plank. Nou, probleem opgelost, boeren blij, groene lobbyisten blij. Uitvoeren die hap.
Een veel goedkopere oplossing is om minder vlees te produceren voor de export. De opbrengst per m2 grond is niet zo heel veel. De agrarische sector draagt 6,4% bij aan het BBP maar gebruikt 54% van de grond. Halveer dat en er wordt nog meer dan genoeg geproduceerd voor eigen consumptie en nog steeds iets voor de export. En het stikstofprobleem is ineens opgelost en er is ruimte voor woningbouw en infrastructuur. Plus dat je bedrijvigheid kunt ontwikkelen die per m2 veel meer oplevert.
Even iets heel anders: kun je een gebruiker op Marktplaats blokkeren? In Hilversum zit een handelaar die onder meerdere accounts legpuzzels aanbiedt. Op zich niet zo erg, maar: hij adverteert met bezorgen of ophalen. Terwijl je bij hem dus niks op kan halen. Het gevolg is wel dat als je op 'nieuwe puzzels' zoekt, er honderden advertenties van die gast verschijnen, terwijl de advertenties van particulieren die een nieuwe puzzel aanbieden, en die je dus daadwerkelijk kan ophalen, daar dus in verdrinken...
Ben daar wel een beetje klaar mee eigenlijk. Klacht indienen heeft geen nut, want hij overtreedt geen Marktplaatsregels.
En ja hoor, de Godwin is er ook alweer. Die daarnaast ook exact doet wat J.Deltoer bedoelt.
If it talks like a duck....
Wat is het toch dat het enige dat links nog kan is te pas en te onpas continu Godwins te gebruiken om maar iedereen die het met ze oneens is weg te zetten als de nieuwe Hitler? Inhoudelijk niks meer te melden, dus hoppa, maar weer even de Hitler vergelijkiing trekken?
Heb je Trumps decreet al over de doodstraf gehoord? Vaker uitvoeren in extreme gevallen OF bij illegale immigranten? What the ****?! Te ziek voor woorden gewoon.
Het decreet gaat erover dat dit gevraagd dient te worden als strafmaat, maar dat laat je maar even buiten beschouwing. Ten tweede betreft dit mensen die misdrijven plegen. Er is een hele simpele manier om dat te voorkomen: Pleeg. Geen. Misdrijven.
Wat mij betreft niks mis mee, ik ben een groot voorstander van de doodstraf.
Er wordt ook nooit iemand ten onrechte veroordeeld. Ik neem aan dat je het dan gewoon acceptereert als een dierbare van je per ongeluk ter dood wordt veroordeeld. Of ben je zo'n zak dat je daar niets om geeft?