Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30936
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
08 jan 2021 17:16
Hij twitterde net, dat hij niet naar de inauguratie van Biden zal gaan. Da's iig positief denk ik dan maar. Of hij heeft weet van nog meer geplande rellen, of een aanslag met een "pipe bomb" waar er eergisteren ook twee van gevonden werden in Washington ofzo. Elke keer als je iets geks of gevaarlijks bedenkt, en dan vervolgens, naaah, dat kán niet gebeuren, gebeurd het even later tóch onder zijn presidentschap. Ik houdt werkelijk waar mijn hart vast wat hij nog meer verkloot in de laatste 12 dagen.
Of hij slaat op de laatste dag eigenhandig zijn kantoor aan gort. 'Ik niks, Biden ook niks'.

Die gek zal toch niet in staat zijn om in zijn laatste minuten, of exact op het moment dat Biden is ingezworen (dus president is) op de 'rode knop' te drukken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
08 jan 2021 17:19
Hoorde gisteren op TV dat ie nog heel véél, in theorie, kan ontketenen :o
Als commander in chief, heeft hij de exclusieve macht om nucleaire wapens in te zetten. Daar zit geen IQ test ofzo voor, of een 2e persoon die dit kan tegenhouden in de keten. Zodra de gekozen president zeg ik wil die raketten afvuren, is er alleen in check op zijn ID, maw of de persoon die de order geeft aan het pentagon, daadwerkelijk de president is.

Vanaf dat moment is het proces, stammend uit de koude oorlog toen een aanval, een grote zwerm sovjet raketten zou betekenen met maar een paar minuten reactietijd, er exclusief op gericht om die order zsm en hoe dan ook, uit te voeren.

Tenminste, dat schrijft een voormalige operator in zo'n raketsilo in dit artikel.

En ja, gezien zijn aftakelen de afgelopen maanden, en de 12 dagen die hij nog heeft, vind ik dat best eng.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Eng? Er was eens ... Ronald Reagan

Spitting Image - The Best of 2020

(Sorry Wa, dit is in het Engels. Misschien automatische vertaling.)

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft Reagan nooit een Oscar gekregen voor zijn rol als president? Of een Raspberry, voor mijn part?

Sommige karakters uit Spitting Image zijn onvergetelijk. Michael Hesseltine in camouflage-uniform, John Major met een antenne op zijn rug vanwege de afstandsbediening door Margaret Thatcher. Paus Johannes Paulus II met zijn nep-Latijn (hum-tee-dum-tee-dum). En natuurlijk de items van het Russische tv-programma Potato World.

witte angora
Berichten: 30936
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn, en drie uur later staat het volgende bericht op de NOS-site:

https://nos.nl/artikel/2363597-pelosi-s ... codes.html

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
08 jan 2021 18:02
moederslink schreef:
08 jan 2021 17:19
Hoorde gisteren op TV dat ie nog heel véél, in theorie, kan ontketenen :o
Als commander in chief, heeft hij de exclusieve macht om nucleaire wapens in te zetten. Daar zit geen IQ test ofzo voor, of een 2e persoon die dit kan tegenhouden in de keten. Zodra de gekozen president zeg ik wil die raketten afvuren, is er alleen in check op zijn ID, maw of de persoon die de order geeft aan het pentagon, daadwerkelijk de president is.

Vanaf dat moment is het proces, stammend uit de koude oorlog toen een aanval, een grote zwerm sovjet raketten zou betekenen met maar een paar minuten reactietijd, er exclusief op gericht om die order zsm en hoe dan ook, uit te voeren.

Tenminste, dat schrijft een voormalige operator in zo'n raketsilo in dit artikel.

En ja, gezien zijn aftakelen de afgelopen maanden, en de 12 dagen die hij nog heeft, vind ik dat best eng.
De bevelhebber mag dat bevel tot nucleaire actie gewoon weigeren. Gelukkig.

witte angora
Berichten: 30936
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is inderdaad wel een geruststelling. Nu nog maar afwachten wat mr. President wél in petto heeft.

witte angora
Berichten: 30936
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Trump gaat echt niet ' nuken' hoor ....
a) die kans krijgt hij niet en b ) zo gek is ie nu ook weer niet. :wink:
Hij zal zich gaan bezighouden om de 74 miljoen Amerikanen die op hem gestemd hebben achter zich te houden , hij zal zich blijven roeren en het zou me niet verbazen wanneer hij over 2 jaar alweer op campagnetoer gaat en zich over 4 jaar weer kandideert.
Geld zat , maar Melania is dan niet meer aan zijn zijde , denk ik.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Met een strafblad mag je daar niet eens stemmen, dus president worden zal er dan ook niet meer in zitten.

Er raken een hoop mensen hun baan kwijt door deze bestorming las ik op het AD. En als ze pech hebben worden ze nog opgepakt ook. Die hebben wat over voor Trump...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen.....gooi je gedragen mondkapje thuis in de kliko ! Gooi het niet op straat , het is een ' val ' voor bv vogels ! Kleine moeite en wel zo netjes ! !

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Vandaag een nieuwe betekenis van 'tochtstrip' gehoord. Koe kan zwanger worden. ^^

witte angora
Berichten: 30936
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Tenzij ze een tochtkapje draagt. ^^

scharrelschipper
Berichten: 1841
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
09 jan 2021 17:04
Vandaag een nieuwe betekenis van 'tochtstrip' gehoord. Koe kan zwanger worden. ^^
Zal wij aan mij liggen,maar deze vat ik niet :?

witte angora
Berichten: 30936
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moest er ook even over nadenken, maar op een gegeven moment begreep ik hem. ;)

Eerlijk gezegd vermoed ik zo dat het uit een puberbrein is komen rollen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een ' tochtige ' koe is een geslachtsrijpe koe :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, niet alleen dat

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

nee 😅

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In mijn jonge jaren stonden er in het lokale nieuwsblad regelmatig advertenties zoals "Te koop: 3 tochtige vaarzen."
Zelf heb ik dan meer met "loper aan het spit".

Mooi hoor, dat soort vaktermen. Meestal dan, want op de eilanden doet men soms nog een bevalling met de velg, zo heb ik ooit tot mijn ontsteltenis vernomen van een medewerker in de Dierenwinkel.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het was een veehouder, die een isolatie-aanbieding hardop voorlas en struikelde over dit woord.

Plaats reactie