Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Had mijn telefoon gisteren niet bij me voor een fotootje, maar Boni had waarachtig beeflappen in de aanbieding.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben dus sinds vorig jaar bezig geweest een bedrijfje op te zetten. Gewoon iets voor erbij, als hobby. Nu ben ik dus een webshop aan het bouwen gegaan, maar vorige maand heb ik besloten het toch anders aan te pakken. Aangezien de marge op toebehoren voor gamers eigenlijk nul is, heb ik het hele idee van een webshop opgegeven en ga ik me nu alleen richting op het bouwen van computerkasten voor gamers (en dan doe ik daar eventueel het toebehoren als schermen, toestenborden, muizen en headsets bij). Nu ben ik dus nog bezig de website te bouwen, maar deze week heb ik wel al de eerste klant. Het is dus officieel van de grond en ik heb al een aantal personen die hebben aangegeven ook bij mij te komen als ze toe zijn aan een nieuwe pc. Nu nog de website afmaken.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leuk! Ik hoop dat het een succes wordt en dat je er positieve energie van krijgt.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 14:08
:D tussen mijn ontruiming en het kunnen aanbieden aan een taxidermist zit nog één noodzakelijke stap, die echter niet onder mijn ambtsuitoefening valt ;)
Klein detail. :mrgreen:
Maar valt het verzorgen van dieren wel onder jouw ambtsuitoefening? Ook als het bv om rottweilers of krokodillen gaat?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nijogeth schreef:
02 mar 2021 20:13
Ik ben dus sinds vorig jaar bezig geweest een bedrijfje op te zetten. Gewoon iets voor erbij, als hobby. Nu ben ik dus een webshop aan het bouwen gegaan, maar vorige maand heb ik besloten het toch anders aan te pakken. Aangezien de marge op toebehoren voor gamers eigenlijk nul is, heb ik het hele idee van een webshop opgegeven
Waarom heb je eigenlijk het hele idee van een webshop helemaal opgegeven? Afgaande op veel topics die hier vooral de laatste tijd verschijnen, heb ik de indruk dat er een grote vraag is naar overprijsde goedkope troep uit China, iets waar een grote marge op zit.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eigenlijk heel simpel. Het is om erbij te doen en juist op de producten die daar dan in kwamen zit amper marge en wel veel werk. En aangezien ik mezelf wel op de game wereld wilde richten, omdat ik daar vrij goed in thuis ben, heb ik besloten dat deel weg te laten en me vooral te focussen op het deel dat ik het leukste vind en wat wel marge oplevert.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
03 mar 2021 00:47
Moneyman schreef:
02 mar 2021 14:08
:D tussen mijn ontruiming en het kunnen aanbieden aan een taxidermist zit nog één noodzakelijke stap, die echter niet onder mijn ambtsuitoefening valt ;)
Klein detail. :mrgreen: Maar valt het verzorgen van dieren wel onder jouw ambtsuitoefening? Ook als het bv om rottweilers of krokodillen gaat?
Het ervoor zorgen dat de dieren op een goede plek terecht komen valt inderdaad wel onder mijn ambtsuitoefening. Een soort zorgplicht, zeg maar.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Herkenbaar. Hier het volgende aan de hand: juni '20 set van 2 pannen gekocht bij Coolblue (niet zo relevant, maar toch: zijn gewoon 2 los verpakte pannen die ik heb ontvangen). Feb '21: een van de pannen is aan de onderkant beschadigd. Contact met Coolblue, moest de pan opsturen. Alleen de beschadigde pan, zo heb ik het afgesproken (nog een terzijde: aan de hand van foto's hadden ze makkelijk het vervolg van de schade kunnen bepalen, maar dat werkt kennelijk niet zo in het CB proces).

Dus: pan opgestuurd, vervolgens reactie CB: je moet de andere pan ook opsturen. Mijn tegenreactie: die heeft geen schade, dus dat heeft geen zin. CB: de fabrikant neemt het anders niet in behandeling. De reden lijkt te zijn: pan is niet op voorraad, dus wat CB na ontvangst van de 2e pan wil doen is het aankoopbedrag terugstorten. Daar heb ik alleen niks aan, dan ben ik mijn pannen kwijt (ook de onbeschadigde) en de set kan ik niet meer kopen, in ieder geval niet voor dezelfde prijs.

Daarom zelf contact gezocht met de fabrikant. Op basis van foto's en CB factuur vragen die: is het akkoord als we ter vervanging een vergelijkbare nieuwe pan opsturen? Voor mij akkoord, probleem dus opgelost. Maar niet dankzij CB. Hun enige bijdrage is dat ze nu mijn pan op hun kosten naar mij terugsturen.

witte angora
Berichten: 30916
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen even bij een kameraar op visite geweest. Net als ik is hij vanwege de ijzel uitgegleden, maar dan twee dagen eerder. Allebei op de rug; rib gekneusd, hij ook nog zijn schouderblad. Dus ja, we delen redelijk dezelfde ervaring.

Dus ik zeg zo:
'Ze zeggen toch wel eens: gedeelde smart is halve smart?'
'Ja' zegt kameraad, en die begint al te lachen.
'Maar had jij nou het idee dat, toen ik twee dagen later en 70 kilometer verder onderuit ging, dat jouw pijn gehalveerd werd?'
'Nee' zegt kameraad.

...

'O'

Kameraad kwam niet meer bij.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

2020 was in mijn ogen mijn slechtste jaar ooit. 2021 gaat ook aardig die kant op. Mezelf zelden aan één stuk zo vervelend gevoeld, behalve de tijd dat ik hoognodig naar de psycholoog moest. Maar waar daar in mijn ogen een uitweg zichtbaar was (een losbandige levensstijl was mijn uitweg, waardoor ik iedere week naar het weekend kon toeleven), heb ik in die periode alles bij elkaar ook idioot veel hoogtepunten beleefd. Hoge toppen, diepe dalen, zeg maar.

Dat miste ik het afgelopen jaar, ook nu nog steeds, die highs zijn er niet, waardoor het gewoon aan één stuk een klotegevoel is. Maar vandaag heb ik toch even een goed gevoel gekregen. Ik heb namelijk mijn belastingaangifte gedaan en er voor gezorgd dat ik er toch even duizenden euro's terug gaan komen. Het is niet zo, maar het voelt toch een beetje als wraak op de regering, omdat ze al een jaar mijn leven aan het verkloten zijn.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

En nu is de grote vraag: wat ga je ermee doen?

Lady1234
Berichten: 27216
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuk. Ik heb er vandaag een stuk of vijf gedaan. Er komen flinke bedragen terug, maar daar is gewoon recht op, heeft niets met wraak van doen.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
06 mar 2021 19:18
Leuk. Ik heb er vandaag een stuk of vijf gedaan. Er komen flinke bedragen terug, maar daar is gewoon recht op, heeft niets met wraak van doen.
Dat weet ik, maar het voelt wel een beetje zo.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
06 mar 2021 19:13
En nu is de grote vraag: wat ga je ermee doen?
Helemaal niets. Vakantie zit er voorlopig in elk geval niet in.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Trouwens, ik heb al vaker genoemd dat Telegraph Road van Dire Straits mijn favoriete nummer is, maar ergens zit 2020 daar ook wel in verstopt.
'But just believe in me, baby, and I'll take you away
From out of this darkness and into the day
From these rivers of headlights, these rivers of rain
From the anger that lives on the streets with these names
'Cause I've run every red light on memory lane
I've seen desperation explode into flames
And I don't want to see it again
From all of these signs saying "Sorry, but we're closed",
All the way down the Telegraph Road.'

Het is mijn favoriete nummer, maar het zegt zoveel over mijn emoties het afgelopen jaar.

Lowieze
Berichten: 6648
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth, zet ‘m op man. Probeer de lichtpuntjes te blijven zien, ook al moet je ze soms zoeken.
Ook deze akelige tijd gaat weer voorbij, zeker weten 👍

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ziezo, ook ik heb 2 aangiftes 2020 gedaan :D lekker beiden , terecht, de nodige centen terug! :D

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
07 mar 2021 13:55
Ziezo, ook ik heb 2 aangiftes 2020 gedaan :D lekker beiden , terecht, de nodige centen terug! :D
Idem hier. Althans, voor wat die twee aangiftes betreft. De een krijgt stevig terug, de ander moet iets bijbetalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

" goed gedaan, jochie " :D

witte angora
Berichten: 30916
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij vergeet je een cijfertje. ;) Wel interessante weetjes trouwens.

Plaats reactie