Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... zouden de liefhebbersauto's echt zoveel goedkoper worden? Vooralsnog worden er veel minder nieuwe auto's verkocht. Als dat zo doorzet, zullen we het met zijn allen met het huidige wagenpark moeten doen - wat er naar de sloop gaat wordt niet voldoende aangevuld met wat er nieuw gekocht wordt. Dat levert stijgende prijzen op.

En... mensen zoeken ook zekerheden. Juist in deze tijd. Met goud gaat het aardig, zilver is aan het begin van de Corona-uitbraak juist gezakt in prijs, begint zich nu pas enigszins te herstellen (zie link onderaan). Ik weet dus zo net nog niet of liefhebbersauto's goedkoper gaan worden.

https://www.goldrepublic.nl/zilverprijs

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De porsche zal er niet veel goedkoper van worden. Een enkeling omdat hij geld nodig heeft. Maar vooral de auto's die nu gebouwd en nog niet verkocht zijn, ook in de leaseauto sector staan de parkeerplaatsen en het vliegveld BER vol van.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

De prijzen schieten inderdaad omhoog. Ik heb juist daarom afscheid genomen van één van m’n auto’s. Een puntgave, volledig originele Alfa Romeo Spider ‘93, met 25.000 km op de klok, in de voor een Italiaan bijzondere kleur British Racing Green. Het was zonde om erin te blijven rijden, verkopen was nu by far de beste optie.

Maar toch... pijn in m’n hart :x

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach, jongens en auto’s😀😀

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boys will be boys, Lady :D

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik verveel me nooit.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach, Ikea. In een verhaal is dit de naam van een volvette stationsduif, die de hoofdpersoon een vlek bezorgt, prompt een trap na krijgt en daarna vleugellam haar leven slijt op een balkon van twee dierenartsen.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Een tuinhanger?

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij de gemeente of ze open mogen zijn. Maar boodschappen doen op Eerste Paasdag? Moet dan wel super dringend zijn.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zij het u vergeven, daar moet alles voor wijken.😀😀

Dat worden er wel twee misschien na 23 kilometer.

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
12 apr 2020 16:02
Ik had trek in een volkoren bolletje.
Dat lag vast niet tussen de bolletjes wol.

Erthanax
Berichten: 9731
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je zou toch verwachten dat iedereen het nu wel weet, maar nee hoor: grote drukte bij een bouwmarkt in Den Haag. Maar het kan nog gekker, met een illegale meubelboulevard.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Erthanax schreef:
13 apr 2020 16:14
Je zou toch verwachten dat iedereen het nu wel weet, maar nee hoor: grote drukte bij een bouwmarkt in Den Haag. Maar het kan nog gekker, met een illegale meubelboulevard.
Briljante site, kende ik nog niet. Hartelijk gelachen. Dank!

scharrelschipper
Berichten: 1834
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Goede paasavond allemaal.
Zoals ik al eerder schreef,wil ik zo af en toe iets kwijt.
Nu dus ook,en als er geen of negatieve respons op komt,is het mij duidelijk;er is geen behoefte aan mijn bijdragen.
En dan zal ik mij dus ook terug trekken van dit forum,en mij beperken tot meelezen.
Zoals eerder gemeld,hebben wij een binnenvaart transport bedrijf wat nu dus ook stil ligt omdat een groot deel van het transport ook uitgevallen is.
Wij vervoeren normaliter kunstmest naar Frankrijk en meestal brouwgerst terug naar Nederland.
Dat ligt nu allemaal stil,dus hebben we geen werk meer.
Maar we gaan hier niet klagen,er zijn veel mensen en bedrijven die het veel slechter hebben.
Om nog maar niet te spreken van de mensen die ziek zijn.
Wat betreft de "afzondering",daar zijn wij wel aan gewend,we zijn regelmatig weken of maanden op ons "eilandje"met z`n tweetjes.
Wij blijven dus zo veel mogelijk aan boord en houden ons bezig met onderhoud van het schip.
Verder zou ik tegen een ieder willen zeggen;als je in een supermarkt komt die in de buurt van een haven is:die volle kar kan van iemand zijn die voor twee weken inkopen doet voor vier mensen die dus weer twee weken op dat schip zitten.
De binnenvaart mensen zijn niet zielig,maar wel onbekend onder de nederlandse bevolking.
Dit wilde ik even kwijt.
Blijf gezond!!





















;;

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Binnenvaartmensen onbekend onder de Nederlandse bevolking? Hoe komt u op het idee. Het barst van de binnenvaartschippers in Nederland.

Maar wat wonderlijk dat u uw deelname aan dit forum verbindt aan geen of negatieve reacties op uw topic.

Erthanax
Berichten: 9731
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
13 apr 2020 21:29
Goede paasavond allemaal.
Zoals ik al eerder schreef,wil ik zo af en toe iets kwijt.
Ook goedenavond. Leuk dat u iets iets kwijt wil.
scharrelschipper schreef:
13 apr 2020 21:29
Nu dus ook,en als er geen of negatieve respons op komt,is het mij duidelijk;er is geen behoefte aan mijn bijdragen.
En dan zal ik mij dus ook terug trekken van dit forum,en mij beperken tot meelezen.
Waarom zou er geen behoefte zijn aan uw bijdragen? Draag bij wat u wil, wanneer u wil. Er zal vast wel eens negatief op gereageerd worden, maar laat u dat niet weerhouden om te reageren.
scharrelschipper schreef:
13 apr 2020 21:29
Zoals eerder gemeld,hebben wij een binnenvaart transport bedrijf wat nu dus ook stil ligt omdat een groot deel van het transport ook uitgevallen is.
Wij vervoeren normaliter kunstmest naar Frankrijk en meestal brouwgerst terug naar Nederland.
Wat mij betreft valt u dan onder de essentiële beroepen!

Dat de binnenvaart nu stil ligt, is natuurlijk beroerd. Komt u nog in aanmerking voor een van de regelingen van de overheid? Ik hoop het wel, want een keiharde sanering van de binnenvaart lijkt me niet de bedoeling. Superefficiënt voor bulktransport!

De meeste mensen aan de wal staan helemaal niet stil bij de binnenvaart, dat is zo. Dagen achtereen varen, heeft inderdaad wel iets van isolatie. En met vier volwassenen heb je voor twee weken wel heel wat voorraad nodig.

Vroeger zag ik wel eens een parlevinker op het Amsterdam-Rijnkanaal. Bestaan die nog, of zijn die tegelijk met de SRV-wagen verdwenen?
scharrelschipper schreef:
13 apr 2020 21:29
Dit wilde ik even kwijt.
Blijf gezond!!
Leuk! En blijft u vooral ook gezond!

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees op het net dat de laatste parlevinker in 2005 gestopt is op de Maas.

scharrelschipper
Berichten: 1834
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
13 apr 2020 21:43
Binnenvaartmensen onbekend onder de Nederlandse bevolking? Hoe komt u op het idee. Het barst van de binnenvaartschippers in Nederland.

Maar wat wonderlijk dat u uw deelname aan dit forum verbindt aan geen of negatieve reacties op uw topic.
Nou,het is "bekend"dat we een beetje onbekend zijn,en ik bedoel daarmee dat de gemiddelde Nederlander niet weet hoe wij leven.
En hoezo wonderlijk?
Zoals ik al eerder schreef,als niemand interesse toont in mijn schrijfsels zijn ze niet van belang en kan ik er beter mee stoppen.
No hard feelings!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Om mij aan te sluiten bij scharrelschipper en Klaas Jan, neem ik ook het besluit om hier te wieberen. Kom zelf ook uit een schippersfamilie en heb zelf een aantal jaren een klipper gehad de ''Ambulant'' 358 ton, met houten luikkappen, maar dat terzijde.

Om dezelfde redenen als bovengenoemde heren voelt het voor mij ook weinig zinvol aan om hier nog rond te hangen. Heb het geprobeerd maar de vaste bemanning is mij te extreem.

De ontknoping van mijn verhaal vertel ik dan ook, om hier geen misverstanden achter te laten. Obelix en Asterix, Jut en Jul, Spic en Span, een paar zwarte sokken of een paar witte. Heb zoveel ballen opgegooid maar niemand kwam op het idee dat Obelix gewoon een broer heeft......wie anders dan Atlas1302.

Theo heeft 2 broers in Spanje wonen, heb 2 Nederlandse broers als vrienden met een prachtig project, en wie heeft geen zus of een broer. Ik dus ook.

Mijn broer Atlas is van het forum gegaan, hij heeft dat zelf aangevraagd. Hij is importeur van Kaapverdië en importeert af en toe uit Afrika. Omdat het na een aantal jaren de groei er lekker inzat vroeg hij mij om een huisje te nemen op Afrika, om de zaken in het oog te houden. Verschepingen e.d. hand en span diensten. Hij had daar contacten, ik hoefde dus niets te regelen in Nederland... makkelijke beslissing.

Voordat Corona uitbrak in Europa en net op tijd, haalde hij mij en mijn vrouw en dochter terug naar Kaapverdië, Santo Antão. Hij heeft hier huizen dus een onderdak geen enkel probleem. De handel ligt toch stil, en we zijn weer broers voor rond de BQQ.

Ik heb mij dus gewoon aangemeld als Asterix op het forum cf. forum regeltjes en geen verkleedpartijtjes, waar anderen wel weer heel erg goed in zijn. Uiteraard heb ik het overlegt met hem, hij is wat zakelijker en zei....wat heb je er aan verdiend?

Over en uit, ingerukt mars!

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat u uw verdiensten aan het UWV opgegeven hebt in verband met uw WAO uitkering?

Als men dit forum wil verlaten, hoeft men dan niet “aan te vragen”. Men treedt vrijwillig toe en mag vertrekken wanneer men wil.

Jammer dat hij uw en zijn moeder niet in veiligheid heeft gebracht op Kaapverdië.

Mooi, uw moeder heeft uw reis betaald naar Nederland, en uw broer naar Kaapverdië. Familie is toch alles.

Plaats reactie