Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Consumenneke

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

witte angora schreef:
24 feb 2025 20:50
Ik zie hier anders een andere ontwikkeling, met name onder jongeren.
Tuurlijk is het wapenbezit onder jongeren zorgwekkend. Steekwapen, schietijzers, granaten, vuurwerk...

Maar de lange termijn statistieken over geweld en moord zijn ook duidelijk, dat daalt gestaag.

Blijkbaar voelen jongeren zich onveilig als ze ongewapend de stad ingaan.

Als we de cijfers goed begrijpen, weten we beter wat de problemen zijn.

Maar zoals eerder al gezegd: messentrekkers zijn van alle tijden. Vroeger gingen jonge kerels op de brommer naar de kermis met een klapmes op zak.

Boksbeugels en ploertendoders, daar hoor je nooit meer van.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
24 feb 2025 20:59
Blijkbaar voelen jongeren zich onveilig als ze ongewapend de stad ingaan.
In mijn jeugd kwam dat anders maar nauwelijks voor. Kan me maar één leerling herinneren die een keer slagwapens bij zich had. Maar al dat gedoe met bendes en zo, dat had je toch echt niet.

Consumenneke

witte angora schreef:
24 feb 2025 21:01
In mijn jeugd kwam dat anders maar nauwelijks voor.
Ik ga de naam niet noemen, want hun wraak is allesbehalve zoet.

Afbeelding

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Consumenneke schreef:
24 feb 2025 20:53
Nijogeth schreef:
24 feb 2025 13:37
Dat zijn er ongeveer 12,6 miljoen, waarvan de helft in Duitsland is geboren. Dat is meer dan 20%.
Wat zijn er ongeveer 12,6 miljoen?

Migranten in Duitsland of 'buitenlanders met stemrecht'?
Geen van beide. 12,9 niet-Duitsers mogen niet stemmen, maar in deze groep zitten ook minderjarigen, die sowieso geen stemrecht hebben. Een niet-Duitser kan in Duitsland zijn geboren en opgegroeid of tot meer dan 24 jaar geleden naar Duitsland zijn verhuisd.

Destatis heeft een interessante pagina met kaart op Kreis-niveau: Migratie-Integratie per regio.
Het is wel oppassen voor 'foute' interpretatie. Je komt binnen bij percentages van de totale bevolking, daaronder komen kaarten met percentages binnen de groep niet-duitsers. Denk nu niet 'wat zijn er veel zonder werk', bij het aantal werklozen betekent 6% dat 6% van de groep niet-duitsers in een regio geen werk hebben.
Voor wie Duits minder goed begrijpt: gebruik 'mijnwoordenboek' naast Google-Translate, want de vertaling van Google is op dit gebied slordig.
Consumenneke schreef:
24 feb 2025 20:59
witte angora schreef:
24 feb 2025 20:50
Ik zie hier anders een andere ontwikkeling, met name onder jongeren.
Tuurlijk is het wapenbezit onder jongeren zorgwekkend. Steekwapen, schietijzers, granaten, vuurwerk...
Maar de lange termijn statistieken over geweld en moord zijn ook duidelijk, dat daalt gestaag.
Plus dat tegenwoordig elk incident al beelden oplevert en zo sneller in het nieuws komt. Plus de nieuwsselectie - een huilend slachtoffer is goed voor de kijkcijfers (clickbait).

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
Nijogeth schreef:
Dat zijn er ongeveer 12,6 miljoen, waarvan de helft in Duitsland is geboren. Dat is meer dan 20%.

Die laatste is 7 miljoen. Dus ruim 1 op 9.

Consumenneke

Nijogeth schreef:
24 feb 2025 22:09
Consumenneke schreef:
Nijogeth schreef:
Je gooit met cijfers maar noemt nooit een bron.
Bovendien suggereer je dat daar een probleem is.

Ik zou eens een raampje openzetten en wat frisse lucht toelaten in de zure bubbel. :wink:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Consumenneke schreef:
25 feb 2025 11:09
Nijogeth schreef:
Consumenneke schreef:

Ik zou eens een raampje openzetten en wat frisse lucht toelaten in de zure bubbel. :wink:
Tot zover het oproepen tot fatsoen en het weglaten van persoonlijke aanvallen..
Ipv anderen aan te spreken, houd je nu eens zelf hieraan!

Consumenneke

Ik wil graag helpen bij het open zetten van dat raampje en het toelaten van wat frisse lucht.

Misschien dat dit filmpje helpt.

Een beetje positief wereldbeeld is goed voor je gezondheid!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
25 feb 2025 11:44
Ik wil graag helpen
Ben jij toevallig ook lid van het maatschappelijke 'weg met ons'?

Consumenneke

witte angora schreef:
25 feb 2025 12:01
Vertel eens, wie is Weg met Ons?

Consumenneke

witte angora schreef:
25 feb 2025 12:01
Omdat ik lang in het buitenland heb gewoon, ben ik lang buitenlander geweest.

Ik begrijp inmiddels dat de Weg met Ons de tegenhanger is van Eigen Volk Eerst.

Mensen die dat roepen zijn bang dat ze tekort komen.

Als je de geschiedenis van Nederland kent, weet je dat we allemaal immigranten zijn.

Ik wens je kleurrijke kleinkinderen en een verlichte oude dag toe!

Nijogeth

Consumenneke schreef:
25 feb 2025 11:09
Nijogeth schreef:
Consumenneke schreef:

Mijn bron is Google. Succes. En ik suggereer nergens dat er een probleem is. Alleen dat er mogelijk een verband is tussen de manier waarop de stemmen verdeeld worden over het land.

Oftewel, de kans is groot dat gebieden met veel migranten minder vaak stemmen op partijen die tegen immigratie zijn. Daar waar juist in gebieden waar weinig migranten wonen het percentage stemmen op zulke partijen groter is. Volgens Jablan was namelijk in de stemmen terug te zien, dat gebieden met weinig migranten vaker op de AfD stemden dan gebieden met veel migranten.

Dat kan meerdere verklaringen hebben, niet alleen xenofobie.

Consumenneke

Nijogeth schreef:
25 feb 2025 15:13
Mijn bron is Google. Succes.
<>
Oftewel, de kans is groot dat gebieden met veel migranten minder vaak stemmen op partijen die tegen immigratie zijn.
Grote sprongen, snel thuis.

Dat noemen ze in Engeland: springen naar conclusies.

Gebieden met veel migranten zijn geen gebieden van veel migranten met stemrecht. Als zij niet de Duitse nationaliteit hebben, kunnen ze niet stemmen.
Verder telt Duitsland nu officieel 71,8 miljoen burgers met de Duitse nationaliteit en 10,9 miljoen zonder; 18,14 miljoen mensen in Duitsland hebben een migratiegeschiedenis.
(bron)

Dat zijn naast Turken ook Polen, Roemenen, Oekraïeners en zelfs Italianen. De Duitsers zijn dol op hun Italianen. En vluchtelingen uit Syrië, Irak en Afghanistan. Google maar eens.

• 2,8 miljoen Turken met Duitse nationaliteit
    2,1 miljoen Polen met Duitse nationaliteit
    1,4 miljoen Russen met Duitse nationaliteit
De herkomst zegt trouwens niet zoveel over het stemgedrag. Veel Ruslandduitsers in en rond Berlijn stemmen op de AFD. Zelfs één op de vijf migranten uit Turkije en Noord-Afrika kan zich voorstellen op de AFD te stemmen. (bron)

Tenslotte: kinderen mogen ook niet stemmen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Leuk om te weten hoe het Duitse kiesstelsel in elkaar steekt maar voor zover ik weet wonen we in Nederland en niet in Duitsland.

Laat ze het daar politiek met elkaar uitvechten en als dat niet lukt is het hun probleem niet de onze.
Laatst gewijzigd door Ron5300 op 25 feb 2025 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
25 feb 2025 16:48
Leuk om te weten hoe het Duitse kiesstelsel in elkaar steekt maar voor zover ik weet wonen we in Nederland en niet in Duitsland.
En dan beginnen over Oekraïne en Israel... :roll:

Ron5300

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Ron5300 op 25 feb 2025 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron5300

Wat de nieuwe president van Amerika betreft heeft hij wel een doorbraak in de onderhandelingen over de oorlog in Oekraïne geforceerd maar wel heel erg éénzijdig door Europa en Oekraïne afzijdig te houden maar en dat zal menigeen met me eens zijn deze oorlog en het nodige bloedvergieten moet stoppen.

Over de oorlog tussen Israël en Hamas hou ik mijn mening voor mezelf maar ook die oorlog kent enkel maar verliezers.

Nijogeth

Pff, wat mij betreft krijgen we een verplichting dat bedrijven een track en trace beschikbaar stellen zonder dat er een account gemaakt moet worden voor extra informatie. Heb ergens een tablet besteld en dan krijg je een mail met een track en trace waarbij op hun eigen site minimale informatie wordt verschaft, behalve als je een account aan maakt. In contact komen met de bezorgdienst is daardoor onmogelijk, want het is niet bekend welke dat is.

Ondertussen zou er een bureaustoel komen, waarvoor ik neerzet toestemming heb gegeven bij het bestellen. DPD heeft vandaag een mislukte afleverpoging gedaan. Echter kan ik op de site van DPD niets zonder account of zonder Smscode of pakketinformatienummer (niet het nummer van de track en trace, maar een nummer dat op het briefje dat niet in de brievenbus zit moet staan).

Waarom willen bedrijven zo graag dat je een hekel aan ze hebt?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
25 feb 2025 18:16
Pff, wat mij betreft krijgen we een verplichting dat bedrijven een track en trace beschikbaar stellen zonder dat er een account gemaakt moet worden voor extra informatie. Heb ergens een tablet besteld en dan krijg je een mail met een track en trace waarbij op hun eigen site minimale informatie wordt verschaft, behalve als je een account aan maakt. In contact komen met de bezorgdienst is daardoor onmogelijk, want het is niet bekend welke dat is.

Ondertussen zou er een bureaustoel komen, waarvoor ik neerzet toestemming heb gegeven bij het bestellen. DPD heeft vandaag een mislukte afleverpoging gedaan. Echter kan ik op de site van DPD niets zonder account of zonder Smscode of pakketinformatienummer (niet het nummer van de track en trace, maar een nummer dat op het briefje dat niet in de brievenbus zit moet staan).

Waarom willen bedrijven zo graag dat je een hekel aan ze hebt?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je zelf de controle wilt houden, ga je spullen dan in de winkel halen of voldoe aan de voorwaarden die gesteld worden om te bereiken wat u wilt. Ik word een beetje moe van al die eisen van klanten.

Nijogeth

Ik vind het juist eisen van bedrijven. Die veranderen het speelveld zodat het alleen maar vervelender wordt.

De spullen die ik bestel hebben ze hier nergens in de winkel. Probeer maar eens een simpele tablet met Windows te vinden, je moet haast wel online bestellen. Idem met de bureaustoel (gaming stoel overigens) die ik wilde hebben. Een simpele bureaustoel is hier in de regio nog wel te krijgen, maar iets uitgebreiders dat wordt al moeilijk.

Gesloten