Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar dat hij verbannen was en niet gevlucht, was al bekend op het moment dat @kuklos schreef dat hij gevlucht was. Overigens lijkt de legerleiding te worden vervangen, daar was het hem om te doen. Althans wat in de media geschreven wordt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Die minister van defensie Sjojgoe en die commandant Russische leger Gerasimov én Poetin zelf zitten érgens :?: :?: :?: .
Die Loekasjenko van Belarus is dikke mik met Poetin.
Ik vrees dat die " verbanning " van Prigozjin inhoudt dat hij daar wordt vastgehouden, gemarteld en vermoord , ook al zegt Poetin dat hij geen straf krijgt.
Op dit moment komt er geen nieuws naar buiten dát hij in Belarus is aangekomen en waar hij nu zit.
Ook hijzelf is - stil- 🤔

witte angora
Berichten: 30889
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, wat zijn beloften in Rusland waard? Daarbij heeft Poetin wat garanties gegeven. Wat de rol is van Loekasjenko, geen idee. Maar de stilte is zorgwekkend, op zijn minst.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Wagner chef kon in ieder geval weten waar hij aan begon en wat de consequenties zijn als het fout loopt.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
24 jun 2023 13:36
Ik denk niet dat die Wagner groep genoeg slagkracht heeft om Poetin nu definitief weg te werken, maar wellicht dat zijn eigen regering nu wel mogelijkheden gaat zien. Tevens kan Oekraine deze chaos wellicht gebruiken in hun voordeel.. Niemand ziet alle kaarten, maar ik zou als Zelensky eens kijken of Rusland zo afgeleid is en de troepen zo aan het twijfelen gebracht dat een offensief kans van slagen krijgt.
Poetin ziet er nu heel zwak uit. Het ene moment is dit een dolksteek en moeten er strafrechtelijk vervolgd worden en het andere moment is alles vergeven. Niet dat Poetin vergeeft of zijn eigen fouten erkent. Prigozjin zal niet zonder steun hebben gehandeld. Het wordt een hele interessante tijd.

Dagkoers
Berichten: 586
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik hoop dat de oorlog snel voorbij is.
Dan stijgen de beurs koersen weer.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@alfatrion
Interessant? Eerder angstwekkend. Als twee zulke figuren elkaar naar het leven staan, worden altijd onschuldige slachtoffers getroffen.

@dagkoers
Beurskoersen zouden uw minste zorg moeten zijn.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
25 jun 2023 23:15
Het wordt een hele interessante tijd.
Understatement van de maand :wink:

witte angora
Berichten: 30889
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
25 jun 2023 23:54
@alfatrion
Interessant? Eerder angstwekkend. Als twee zulke figuren elkaar naar het leven staan, worden altijd onschuldige slachtoffers getroffen.
Exact dit. Nog steeds is die man niet terecht. Een diplomaat was het bepaald niet. Hij heeft de belofte gekregen niet te worden vervolgd, net als degenen die naar Moskou optrokken. Maar iemand die er niet meer is kan niet meer vervolgd worden. Dus wat is die toezegging waard?

Wat er staat te gebeuren als Pri-dinges inderdaad vermoord is, net als de chef die naar Moskou optrok - je mag toch hopen dat we dat nooit te weten zullen komen.

witte angora
Berichten: 30889
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

In het Financiele Dagblad wat meer informatie - maar ook hier: onzekerheid troef.

https://fd.nl/politiek/1480195/prigozji ... f3caZG3C3Y

https://fd.nl/politiek/1480194/poetins- ... f3caZG3C3Y

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heb je die linken ook zonder betaalmuur? Ik wil die Belgen niet teveel steunen.

witte angora
Berichten: 30889
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had vreemd genoeg geen betaalmuur nodig, kwam er zo doorheen. Maar kom op, die arme Belgen - je mag toch wel iets voor ze over hebben?

witte angora
Berichten: 30889
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... de gasprijzen zijn weer aan het stijgen. Geen idee of, en zo ja in welke mate, dit zijn weerslag gaat hebben in de gasprijzen die 'wij' hier mogen betalen. Toch wel blij dat ik een contract voor 3 jaar heb afgesloten, hopen dat Eneco gewoon die prijzen zal handhaven.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... er-bezorgd

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mis in de laatste nieuwsbrief van Radar het Forum. Ligt dat aan mij?

J. Deltoer
Berichten: 3111
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
26 jun 2023 11:42
Hmmm... de gasprijzen zijn weer aan het stijgen. Geen idee of, en zo ja in welke mate, dit zijn weerslag gaat hebben in de gasprijzen die 'wij' hier mogen betalen. Toch wel blij dat ik een contract voor 3 jaar heb afgesloten, hopen dat Eneco gewoon die prijzen zal handhaven.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... er-bezorgd
Deze link was dan voor mij geen probleem om te openen. Vraag me toch met die FD link af wat ik allemaal fout doe en jij allemaal goed.

Heb geen contract afgesloten. In het voorjaar zonnepanelen geplaatst en door mijn maatregelen van energiebesparing verbruik ik nu evenveel als die panelen opleveren. Dus ik kijk alleen naar de gasprijs en gok nog even dat het alsnog gaat dalen. Zodra die onder 1 euro komt hap ik toe.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lady1234 schreef:
26 jun 2023 13:48
Ik mis in de laatste nieuwsbrief van Radar het Forum. Ligt dat aan mij?
Soms komt hij bij mij in de spambox terecht.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb de nieuwsbrief wel, maar het forum is niet te vinden.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met een beetje rommelen, heb ik het gevonden. Zal wel goed komen.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even hier verder ;-)
Erthanax schreef:
27 jun 2023 21:40
Terzijde: Gisteren las ik een uitspraak waarin stond dat de Rechtbank geen acht had geslagen op een verweer ingediend door "Juridisch Kantoor [naam]". Die naam hoefde ik niet eens te googelen, die wist ik zo wel :mrgreen:
De plaat voor z'n kop... :mrgreen:

Saillant detail is ook dat de discussie primair ging over de verwijdering van een illegale antenne op zijn balkon. Die discussie liep zo soeverein, dat dat op zichzelf al de reden is geweest dat er nu een gerechtelijke ontruiming gepland is.

Als je de rest van de uitspraak hebt gelezen (voor de liefhebbers: check), is het je duidelijk wat voor type het was. Toevallig is er vandaag crisisoverleg (ook met justitie, politie en GGZ) over die casus geweest: er wordt momenteel in alle soevereine Telegramgroepen opgeroepen om op 06-07 met duizenden naar het bewuste adres te komen om zodoende de gerechtelijke ontruiming te voorkomen. Inclusief diverse bedreigingen, zelfmoordaankondigingen enzovoort.

Volslagen van de wereld, die wappen :roll: :roll:

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad, die met die plaat :mrgreen: En met z'n vereniging met volledige rechtsbevoegdheid, vergeet dat niet. Van de contributies en donaties kan hij aardig leven. Ik ben benieuwd naar het verslag van de kascomissie als er ooit een ALV komt.

Ik volg her en der het een en ander en ik maak me inmiddels ernstig zorgen. Die yourist en yournalist stort kansarme stumpers in het verderf. Maar doorgedraaide gekken als :roeland: en soortgelijke soevereinen worden steeds extremer en geweldadiger met hun geleuter over burgerarrests en hun "postmeester-rechters". Zeer, zeer zorgelijk, vooral ook voor gerechtsdeurwaarders die de kastanjes uit het vuur moeten halen.

Aanvankelijk kon ik nog wel lachen om het gezwam over UCC, natte handtekeningen, levende mensen en persona's, maar ik hoop echt dat de autoriteiten/het bevoegd gezag het gevaar van deze dwaallichten niet onderschatten.

Plaats reactie