Autohuur via Ryanair bij GREENMOTION
Geplaatst: 01 jun 2018 18:02
Via Ryanair een auto geboekt voor 26 april in Athene en vooraf betaald. Bij boeking vluchtnummer en aankomsttijd medegedeeld is 14.35 uur. Voor de zekerheid geboekt vanaf 12 uur 's-middags. Tot zover ok. Een medewerker van GREENMOTION stond ons op te wachten en bracht ons naar het kantoor
5 km van de luchthaven verwijderd, waar we om 15 uur aankwamen. Aldaar kregen we te horen, dat we een verpliichte "Upgrade" met bijbetaling van bijna het dubbele van de reeds betaalde som moesten afnemen vanwege te laat komen, dit hebben we dus geweigerd. Nadat de medewerkster overlegd had met haar manager, kregen we te horen, dat we twee opties hadden: 1) zwijgen en betalen of 2) elders een auto huren en het betaalde geld kwijtraken. Dit riekt naar chantage en/of oplichting. We hadden immers al van tevoren betaald vanaf 12 uur, dus onze auto had klaar moeten staan vanaf dat tijdstip. Punt uit[. Het hoofdkantoor van GREENMOTION Engeland heeft ons geantwoord, dat dit hun leveringsvoorwaarden zijn (die waren mij onbekend) en Ryanair antwoordde ons hierna, dat we ons toch richting GREENMOTION moesten wenden om verhaal te halen.
Het bekende "van het kastje naar de muur sturen" Ik vraag me ernstig af of zulke praktijken eigenlijk wel mogen?
Ik begrijp, dat als je vroeger komt, dat je moet bijbetalen, maar toch niet als je later komt. Je hebt toch immers al betaald voor een vastgelegde huurperiode??
5 km van de luchthaven verwijderd, waar we om 15 uur aankwamen. Aldaar kregen we te horen, dat we een verpliichte "Upgrade" met bijbetaling van bijna het dubbele van de reeds betaalde som moesten afnemen vanwege te laat komen, dit hebben we dus geweigerd. Nadat de medewerkster overlegd had met haar manager, kregen we te horen, dat we twee opties hadden: 1) zwijgen en betalen of 2) elders een auto huren en het betaalde geld kwijtraken. Dit riekt naar chantage en/of oplichting. We hadden immers al van tevoren betaald vanaf 12 uur, dus onze auto had klaar moeten staan vanaf dat tijdstip. Punt uit[. Het hoofdkantoor van GREENMOTION Engeland heeft ons geantwoord, dat dit hun leveringsvoorwaarden zijn (die waren mij onbekend) en Ryanair antwoordde ons hierna, dat we ons toch richting GREENMOTION moesten wenden om verhaal te halen.
Het bekende "van het kastje naar de muur sturen" Ik vraag me ernstig af of zulke praktijken eigenlijk wel mogen?
Ik begrijp, dat als je vroeger komt, dat je moet bijbetalen, maar toch niet als je later komt. Je hebt toch immers al betaald voor een vastgelegde huurperiode??