LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

wimmeijrink schreef:Kwam er na een lidmaatschap van 52 jaar achter dat opzegtermijn 3 maanden is, schandalig voor een zich opkomer van belangen voor zijn leden en niet leden te noemen (niet leden zijn profiteurs), en om uit solidariteit met de werkenden lid te blijven is niet aan de orde zij kunnen zelf lid van een vakbond worden.
De FNV wordt al langer niet meer serieus genomen door verschillende bedrijven, en dan heb je ook nog de publieks onvriendelijke acties, nee ik ben klaar met die club.

Wim Meijrink
Hallo Wim, dat is al heel erg lang bekend en u kunt zichzelf beter voor het hoofd slaan dat u die info niet eerdere bekeken heeft. Maar waar gaat het eigenlijk om. Dat u na 52 jaar lidmaatschap -waarvoor hulde trouwens! - een paar tientjes extra uit moet geven?
De FNV zet zich trouwens ook in voor AOW'ers en komende AOW'ers dus misschien kan dat nog een motivatie zijn om toch nog eens even over uw emoties heen te stappen en hopelijk met tevredenheid terug te kijken op een lidmaatschap van 52 jaar.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door renewouters »

Klaas Jan schreef:
11 jun 2018 16:42
renewouters schreef:Ik durf het nog wat stelliger te zeggen: vakbonden zijn er bijna uitsluitend voor gepensioneerden tegenwoordig. Kijk alleen maar naar het pensioengedrocht dat ze hebben voorgesteld. Leuk voor ouderen, dramatisch voor jongeren.
Diezelfde bonden zetten zich in voor een goed pensioen voor alle werknemers, of ze nu een vast dienstverband hebben,
flex-kracht, payroller of ZZP'er zijn.
Nee, ze zetten zich in voor een pensioenregeling die misschien 40 jaar geleden goed was geweest. Maar niet voor de huidige generatie werkenden, die helemaal geen behoefte hebben om 40 jaar voor dezelfde werkgever te werken, en misschien ook wel een iets heel anders willen gaan doen.
Klaas Jan schreef:
11 jun 2018 16:42
En voor een minder snelle stijging van de AOW leeftijd.
Dat is volksverlakkerij. Iedereen die een beetje kan rekenen kan op een bierviltje laten zien dat we domweg langer door moeten werken om a) het werk gedaan te krijgen, en b) de financieen op orde te houden. Er zijn anders simpelweg te weinig mensen om voorzieningen als AOW in stand te houden. Al zou je natuurlijk een alternatief kunnen bedenken dat we de AOW flink omlaag brengen in ruil voor eerder kunnen stoppen. Maar je zou je ook kunnen afvragen waarom je geen leuker werk zoekt als je zo graag vroeg wilt stoppen met werken. Dan is het immers niet zo erg om door te gaan.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @renewouters, als u de visie van het FNV leest https://www.fnv.nl/site/over-de-fnv/115 ... r_2016.pdf dan gaat die zeer zeker over de toekomst en een zoals gezegd ook over de jonge generatie werknemers en niet alleen over mensen die hun hele leven bij dezelfde werkgever blijven werken. Het staat klip en klaar in de visie en de FNV handelt er ook naar. Je kunt er een mening over hebben maar feit is dat de FNV zich hiervoor inzet.

Het bierviltje: dat viltje blijkt niet te kloppen. En de som is best wel een stuk ingewikkelder voor een kroegbezoek. Zo blijken de cijfers over de levensverwachting waar de het huidige AOW regime op gebaseerd is zijn, inmiddels bijgesteld door het CBS https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bac4cb02/ Die levensverwachting klopt niet met de eerdere prognose.
Ook zijn er talrijke keuzes te maken die de AOW ook in de toekomst betaalbaar houden. Opties genoeg maar er moet wel een wil zijn.

ElzoNieBe
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2020 08:23

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door ElzoNieBe »

Beste Allen,

Ikzelf ben helemaal klaar met de FNV.
Ik was altijd al van mening dat ze voor een individu weinig deden, maar zodra de media er bij komt worden ze actief.

Ik ben 54 jaar, waarvan 30 jaar lid geweest bij de FNV, ik ben altijd trouw geweest als het gaat om stakingen en acties
omdat ik vind dat solidariteit een belangrijk iets is.

Eind 2013 ging mijn vrouw haar werkgever failliet en stond ze na 27 jaar op straat, toen had ze totaal al 35 jaar gewerkt.
Tijdens de transitiefase hebben we haar lidmaatschap aangehouden maar dit begin 2014 opgezegd, althans dat dacht ik.
In 2016 zag ik tijdens internetbankieren dat we nog steeds betaalden voor mijn vrouw, ik zag 2 afschrijvingen achter elkaar.
Een enkele afschrijving was mij niet opgevallen omdat ik immers lid was. Geld terug was geen optie dus 400 euro contributie
was mijn verlies, nu heb ik nog de hand in eigen boezem gestoken omdat, ondanks dat ik heel precies ben, ook een fout heb
kunnen maken. Vervolgens hebben ze in plaats van het lidmaatschap van mijn vrouw, mijn lidmaatschap beëindigd. Hierover
vervolgens weer contact gehad waarop ze dit hebben gecorrigeerd. Zo hè hè, eindelijk geregeld.

Of toch niet ?
het is inmiddels 2019 en weer zie ik een dubbele afboeking tijdens internetbankieren, Hierbij moet wel gezegd worden dat ik
niet alle dagen aan het internetbankieren ben, voor degenen die denken hoe ik dit drie jaar over het hoofd heb kunnen zien.
Nu heb ik vervolgens weer contact gezocht met de FNV, deze keer was ik begrijpelijk minder vriendelijk, maar kreeg alleen maar te horen dat ze geen opzegging hadden ontvangen, u moet zich voorstellen dat hier hele discussies over zijn gevoerd in 2016.
Voornamelijk telefonisch, wat misschien de grootste fout is geweest. Maar nu dus weer 600 euro lichter, totaal 1000 euro.

Je zou denken met een beetje logisch verstand, dat dit wat je is overkomen in 2014 je niet nog een keer zal overkomen, dus wel.
Ik kon geen duidelijk bewijsmateriaal vinden hierover, ik heb al mijn e-mail boxen en adressen doorgespit, zowel privé als werk.

Dus ik moet het er maar mee doen, meedenkend vermogen van de FNV is er helaas niet, want dat zou ze geld gaan kosten.
Hierdoor heb ik mijn lidmaatschap ook per direct opgezegd en deze keer de automatische incasso handmatig stopgezet.
Vervolgens krijg ik nu herinneringen voor het betalen van contributie waarvan ik dacht dat die gasten echt van de pot gepleurd
zijn. maar als ik nu lees dat ze ook nog een opzegtermijn hanteren van 3 maanden dan getuigt dat toch wel wat voor bedrijf het
is geworden. Ik laat het nu aan de nieuwe generatie over, die massaal niet lid zijn trouwens.

Voor mij niet meer in ieder geval, zwaar teleurgesteld in de Bond.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door berndv »

ElzoNieBe schreef:
27 jan 2020 08:58
begin 2014 opgezegd
ElzoNieBe schreef:
27 jan 2020 08:58
In 2016 zag ik tijdens internetbankieren dat we nog steeds betaalden voor mijn vrouw
ElzoNieBe schreef:
27 jan 2020 08:58
het is inmiddels 2019 en weer zie ik een dubbele afboeking tijdens internetbankieren
Tja, slecht dat ze inderdaad de wijzigingen niet correct verwerken, maar sorry hoor, de eerste keer 2 jaar onterecht door laten lopen en nadat de fout hersteld zou zijn, pas na 3 jaar weer controleren?
ElzoNieBe schreef:
27 jan 2020 08:58
Hierbij moet wel gezegd worden dat ik
niet alle dagen aan het internetbankieren ben, voor degenen die denken hoe ik dit drie jaar over het hoofd heb kunnen zien.
Niet alle dagen nee, maar ergens in die 3 jaar moet het toch wel een keer nagekeken worden?
ElzoNieBe schreef:
27 jan 2020 08:58
Dus ik moet het er maar mee doen, meedenkend vermogen van de FNV is er helaas niet, want dat zou ze geld gaan kosten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vond juist dat de FNV het zo gemakkelijk oppakte. Ik werd werkeloos een aantal jaren geleden. Toen meteen mijn uitgaven gecheckt waar we kunnen bezuinigen. De FNV was er een van gebeld ermee en de contributie werd meteen gehalveerd. Gelukkig kreeg ik weer binnen korte tijd weer werk. Maar die FNV vergeten. Bijna een jaar later toch maar de FNV gebeld. Ik zei sorry ik had me eerder moeten melden. Gevraagd of ik bij moest betalen. Nee, niet nodig. De maand erna werd weer het hele bedrag ingehouden. Inmiddels met pensioen, en mijn contributie is op mijn pensioen datum automatisch gehalveerd. Ik blijf ze steunen. Zonder de bond was er niet veel pensioen meer over. Die € 8,62 mogen ze elke maand hebben van mij. Het brengt absoluut meer op dan het kost.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je kunt dus beter wel ieder jaar aan internetbankieren doen.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door Erthanax »

U zit zes jaar niet op te letten en dan is de FNV "van de pot gepleurd"?
U kunt helemaal niets terug kunt vinden over uw eigen opzegging, de FNV ook niet. Waarom zou de FNV u op uw "niet zo vriendelijke" woorden moeten geloven?

ElzoNieBe
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2020 08:23

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door ElzoNieBe »

@ tttlocke
Internetbankieren deed ik dus wel, sterker nog ik heb mijn zaken altijd goed op orde.
Alleen stonden de fnv boekingen niet altijd gelijk onder elkaar waardoor het mij niet was opgevallen.

En pas als iets naar mijn menig afgerond is, en dit kan ook mondeling zijn, gaat mijn file van het bureau naar het archief.
Juist omdat hier telefonisch veel contact over is geweest denk ik dat de FNV mij niet voldoende heeft begeleid om de opzegging af te ronden, maar mij denk ik heeft toegezegd dat het geregeld wordt of is.

Maar ik kan geen bewijs vinden en ben dus de pineut.

@ Erthanax
Gaat u eerst maar eens een cursus begrijpend lezen volgen voordat u op deze manier reageert.
Ga maar gauw uw fnv speldjes poetsen, u heeft er vast al meer als ik.

maar u heeft zeer zeker gelijk, ik ben niet zo vriendelijk meer als het over de FNV gaat.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet “begeleid” worden bij de opzegging van een lidmaatschap en bij de afwikkeling daarvan?

En als er jarenlang twee keer per maand iets geïncasseerd wordt, valt u dat niet op terwijl u van uzelf zegt dat u een pietje precies bent?

Ik hoop voor u dat u niet ook andere zaken twee keer per maand, waarvan één keer onterecht betaalt. Ik zou die bankrekening maar eens grondig bestuderen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door berndv »

ElzoNieBe schreef:
29 jan 2020 14:25
Internetbankieren deed ik dus wel, sterker nog ik heb mijn zaken altijd goed op orde.
sorry dat ik het moet zeggen, maar u had uw zaken dus absoluut niet op orde. U heeft jarenlang niet gezien dat er dubbel afgeschreven werd. U heeft van de gedane opzeggingen blijkbaar nooit bevestigingen gehad, of u kunt ze nu niet meer terugvinden. Dus dat zijn al 2 punten die niet op orde zijn. Sorry voor mijn harde bewoording, maar dat is het enige wat ik kan concluderen.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 3 maanden opzegtermijn lidmaatschap vakbond FNV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of u nu wel of niet internetbankiert, elke maand een afschrijving missen, gedurende vele, vele maanden, dat is natuurlijk úw fout. Bovendien kunt u ook niet aantonen dat u opgezegd hebt. De FNV heeft misschien een steek laten vallen, maar u hebt maandelijks steken laten vallen. Dat kunt u zichzelf aanrekenen en hoeft u de FNV niet te verwijten.

FNV-speldjes zal ik op een rommelmarkt moeten kopen, ik ben namelijk nooit lid geweest van een van haar bonden.

Gesloten