LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Raam Polo is ineens verzakt en gaat niet meer omhoog
Raam Polo is ineens verzakt en gaat niet meer omhoog
Ineens is het elektrische raam van mijn Polo verzakt en wilde niet meer omhoog, er wordt gezegd dat er een kabel is gebroken en dat het een bekend probleem van deze auto is. Ik heb bij jullie op het forum een oud topic gezien ( viewtopic.php?t=30388&start=45) waarin een hoop mensen aangeven dat ze het zelfde probleem hadden. ik heb ook begrepen dat Volkswagen de reparatie op zich had genomen omdat het een productiefout zou zijn. Mijn vraag is of ik daar nu ook nog aanspraak op kan maken. De Polo is uit 2002 en heeft 138.000 km gelopen.
Ik hoor het graag.
Ik hoor het graag.
-
Re: Raam Polo is ineens verzakt en gaat niet meer omhoog
Op sloperij is het onderdeel voordeliger leverbaar en soms willen ze ook monteren.
Bekend probleem helaas.
Bekend probleem helaas.
Dat is niet zo moeilijk, helaas stel ik mijn kennis niet meer beschikbaar op dit forum vraag het eens aan @stofzuigertje
De auto is van 2002 en het topic waar u naar verwijst is van 2006 en daarmee al meer dan een decennium oud.Fenk schreef:Ineens is het elektrische raam van mijn Polo verzakt en wilde niet meer omhoog, er wordt gezegd dat er een kabel is gebroken en dat het een bekend probleem van deze auto is. Ik heb bij jullie op het forum een oud topic gezien ( viewtopic.php?t=30388&start=45) waarin een hoop mensen aangeven dat ze het zelfde probleem hadden. ik heb ook begrepen dat Volkswagen de reparatie op zich had genomen omdat het een productiefout zou zijn. Mijn vraag is of ik daar nu ook nog aanspraak op kan maken. De Polo is uit 2002 en heeft 138.000 km gelopen.
Ik hoor het graag.
In dit geval zou ik er niet op rekenen dat Pon nog het e.e.a. voor u gaat betekenen.
Maar, zoals hier zo vaak wordt geopperd, ga het bij de VW.dealer vragen, "niet geschoten is immers altijd mis".
Van mijn 14 jaar oude Ford ging laatst het thermostaathuis kapot en de airco was leeg....
Dat is het nadeel als je een auto koopt zonder garantie o.i.d.
Tip is al gegeven, ga naar een sloop en regel iemand die het kan inbouwen of wie weet doet de sloop het wel voor je!
Dat is het nadeel als je een auto koopt zonder garantie o.i.d.
Tip is al gegeven, ga naar een sloop en regel iemand die het kan inbouwen of wie weet doet de sloop het wel voor je!
-
Hele kleine kans dat de VW dealer er nog gratis iets aan doet.... (maar vragen kan geen kwaad).
Het hoeft overigens niet per se het raammechaniek te zijn, kan ook goed zijn dat de clips (2 stuks) waarmee de ruit aan de geleider zit, zijn afgebroken. Deze clips zijn bij veel automaterialengroothandels los te koop. Vervangen van de clips is voor een beetje handige Harry zelf te doen. Kost je ongeveer 30 tot 45 minuten.
In geval toch het raammechaniek stuk is gegaan (kabelbreuk of kabels naast katrolletje geschoten) en deze vervangen moet worden, zijn de kosten iets hoger. Raammechaniek (nieuw, aftermarket) kost tussen de 75,= en 100,=. Het vervangen van het raammechaniek is (opnieuw voor een beetje handige Harry) maximaal een uurtje werk. Geen rocketsience, gewoon sleutelwerk.
Op youtube staan voldoende voorbeelden.
Ik zou niet meteen kiezen voor een mechaniek van de sloop, tenzij het een onlangs vernieuwd exemplaar betreft. (Anders loop je de kans dat je er binnenkort weer staat voor opnieuw een mechaniek....)
v.d.Heyden
Het hoeft overigens niet per se het raammechaniek te zijn, kan ook goed zijn dat de clips (2 stuks) waarmee de ruit aan de geleider zit, zijn afgebroken. Deze clips zijn bij veel automaterialengroothandels los te koop. Vervangen van de clips is voor een beetje handige Harry zelf te doen. Kost je ongeveer 30 tot 45 minuten.
In geval toch het raammechaniek stuk is gegaan (kabelbreuk of kabels naast katrolletje geschoten) en deze vervangen moet worden, zijn de kosten iets hoger. Raammechaniek (nieuw, aftermarket) kost tussen de 75,= en 100,=. Het vervangen van het raammechaniek is (opnieuw voor een beetje handige Harry) maximaal een uurtje werk. Geen rocketsience, gewoon sleutelwerk.
Op youtube staan voldoende voorbeelden.
Ik zou niet meteen kiezen voor een mechaniek van de sloop, tenzij het een onlangs vernieuwd exemplaar betreft. (Anders loop je de kans dat je er binnenkort weer staat voor opnieuw een mechaniek....)
v.d.Heyden
-
Nieuwe onderdelen kopen en laten monteren tegen uurloon, oude is vaak binnen enkele jaren......
http://www.mister-auto.nl/fl/raammechan ... 00003.html
Maar er zijn ook plaatselijke onderdelen winkels.
Dan kun je bij verkeerde tenminste ruilen en snel en foutloos geleverd, voor €100,- totaal als je merkloos doet zou kunnen.
http://www.mister-auto.nl/fl/raammechan ... 00003.html
Maar er zijn ook plaatselijke onderdelen winkels.
Dan kun je bij verkeerde tenminste ruilen en snel en foutloos geleverd, voor €100,- totaal als je merkloos doet zou kunnen.