Verzekering woonhuis ABNAMRO
Geplaatst: 07 jun 2018 12:35
Bij deze wil ik melden dat een grote hoekbank van ons door een ongelukje vervuild is geraakt, de schade was blijvende stank en een niet uitwisbare grote vlek. De schade expert heeft opdracht gegeven om de stof te vervangen en de binnenstel te vervangen. De bank (losse element) is opgehaald
En bij terugkomst bleek het binnenstel door een schadebedrijf CED uit Capellenaan de IJssel niet vervangen te zijn en de stof rook naar een parfum en bevatte de vlek nog steeds.
Het schade bedrijf ontkende dat de stof vervangen moest worden en gaf aan dat het binnenstel wel vervangen was. de ABN AMRO gebeld, deze gaf aan dat we er samen uit moesten komen, ondanks dat ik van mening ben dat ik in principe alleen met de bank te maken heb en zij dus eindverantwoordelijk zijn. Het schade bedrijf gaf vervolgens per mail toe dat inderdaad zowel de stof als het binnenstel niet vervangen was, wat ik graag wilde.
Natuurlijk de stof vervangen en binnenstel. De factuur van de bank en stofnaam van het bedrijf Montel hadden we nog in bezit ( de bank was 5 jaar oud). Helaas was de stof volgend hetvschadebedrijf niet meer verkrijgbaar. Ze boden me een bedrag van ca 200-300 euro aan of opnieuw reinigen (waarom zou het nu wel lukken de vlek te verwijderen?).
Hierop kreeg ik 14 werkdagen bedenktijd. De gehele hoekbank opnieuw met een gelijkende stof bekleden was geen optie, wel voor een losse element maar niet voor de overige 6 elementen. Dat was te duur. Dat kwam voor eigen rekening.
De klacht leg ik terug bij de ABNAMRO. De 100 euro eigen bijdrage voor het parfumeren van het losse element heb ik betaald aan CED.
Ik vind dit geen realistische afhandeling van schade van een bank, met een paar honderd euro heb ik geen schone bank, ik kan niets met dit geld.
Wat hoort de bank mij te vergoeden als aanbieder van de woonhuis?
En bij terugkomst bleek het binnenstel door een schadebedrijf CED uit Capellenaan de IJssel niet vervangen te zijn en de stof rook naar een parfum en bevatte de vlek nog steeds.
Het schade bedrijf ontkende dat de stof vervangen moest worden en gaf aan dat het binnenstel wel vervangen was. de ABN AMRO gebeld, deze gaf aan dat we er samen uit moesten komen, ondanks dat ik van mening ben dat ik in principe alleen met de bank te maken heb en zij dus eindverantwoordelijk zijn. Het schade bedrijf gaf vervolgens per mail toe dat inderdaad zowel de stof als het binnenstel niet vervangen was, wat ik graag wilde.
Natuurlijk de stof vervangen en binnenstel. De factuur van de bank en stofnaam van het bedrijf Montel hadden we nog in bezit ( de bank was 5 jaar oud). Helaas was de stof volgend hetvschadebedrijf niet meer verkrijgbaar. Ze boden me een bedrag van ca 200-300 euro aan of opnieuw reinigen (waarom zou het nu wel lukken de vlek te verwijderen?).
Hierop kreeg ik 14 werkdagen bedenktijd. De gehele hoekbank opnieuw met een gelijkende stof bekleden was geen optie, wel voor een losse element maar niet voor de overige 6 elementen. Dat was te duur. Dat kwam voor eigen rekening.
De klacht leg ik terug bij de ABNAMRO. De 100 euro eigen bijdrage voor het parfumeren van het losse element heb ik betaald aan CED.
Ik vind dit geen realistische afhandeling van schade van een bank, met een paar honderd euro heb ik geen schone bank, ik kan niets met dit geld.
Wat hoort de bank mij te vergoeden als aanbieder van de woonhuis?