Creditcard ABN/ICS
Geplaatst: 09 jun 2018 19:05
Ik kreeg laatst een bericht van creditcard van ABN/ICS.
De reden dat ik een nieuwe creditcard zou krijgen van hen?
En inderdaad kreeg ik een nieuwe creditcard ongevraagd toegezonden.
De creditcard die ik mijn bezit had, was nog geldig tot 07/21.
De card zou binnen een zeer korte tijd ongeldig verklaard worden door de creditcard service ICS van ABN
en/of ik de nieuwe toegezonden creditcard zo snel mogelijk wilde activeren enz.
Dan zou de oude card niet meer geldig zijn en niet meer gebruikt kunnen worden.
Op de nieuwe card was de einddatum 08/20 dus een jaar korter dan mijn huidige card.
Ik ben gaan bellen met ICS 020 6600123, omdat ik het niet snapte en hier tekst en uitleg over wilde hebben en/of mijn credit hier door naar beneden zou worden bijgesteld enz maar volgens de service medewerker van ICS was dit een normaal gebruik en dat had te maken met de veiligheid en bescherming van de creditcard en het creditcard verkeer enz.
Ik vond het een raar verhaal, maar Oké ik had niks te willen, want een dezer dagen zou de oude card worden geblokkeerd.
Dus heb ik maar de nieuwe card geactiveerd en de gegevens nagezien en inderdaad er was aan de voorwaarden en credit niks veranderd , dus alleen hij was een jaar minder geldig de oude was tot 07/21 en de nieuwen tot 08/20. De rest cardnummer, naam enz alles hetzelfde. (Ik gebruik de card niet zoveel, alleen op vakantie en heel af en toe bij aankoop van div.artikelen) en de ABN rekening is niet een salarisrekening, die loopt bij de Rabobank. Ik dacht misschien is dit de reden, Echter het blijft een raar verhaal.
Maar goed, wat is nu het probleem ik heb met de oude card 07/21 een vroegboeking gedaan via booking.com in Sevilla Spanje rond 15 mei jl. en deze werd bevestigd en goedgekeurd via Booking.com door het hotel uit Sevilla voor de laatste week van december 2018.
Wat schets mijn verbazing krijg ik deze week 09-06-2018 van het hotel via Booking.com. te horen dat de reis in december volledig is geannuleerd omdat de creditcard niet meer geldig is?!.
Met het gevolg dat ik 1 maand verder ben en ik weer opnieuw moet boeken met de nieuwe card waar ik niet om gevraagd heb, maar wel inmiddels € 150.00 duurder uit ben met het maken van een nieuwe boeking.
Wie dat gaat betalen, ABN zegt wij niet !
DANKJE WEL ICS/ABN.
PS deze oude card heeft altijd goed gewerkt, diverse vakanties mee geboekt en alles mee betaalt in NL,Spanje,USA enz.
Nooit problemen mee gehad , voordat wij met vakantie gingen, stond er altijd voldoende saldo bij de ABN op onze rekening.
Om evt problemen te voorkomen en er zijn dan ook in het verleden nooit problemen geweest met incasseren van het openstaande saldo van de oude creditcard , dus blijft het een raar verhaal, die wissel door ICS/ABN exact dezelfde gegevens op de card, pasnummer, alleen de einddatum is op de nieuw card gewijzigd.
Verstuurd vanaf mijn iPad
De reden dat ik een nieuwe creditcard zou krijgen van hen?
En inderdaad kreeg ik een nieuwe creditcard ongevraagd toegezonden.
De creditcard die ik mijn bezit had, was nog geldig tot 07/21.
De card zou binnen een zeer korte tijd ongeldig verklaard worden door de creditcard service ICS van ABN
en/of ik de nieuwe toegezonden creditcard zo snel mogelijk wilde activeren enz.
Dan zou de oude card niet meer geldig zijn en niet meer gebruikt kunnen worden.
Op de nieuwe card was de einddatum 08/20 dus een jaar korter dan mijn huidige card.
Ik ben gaan bellen met ICS 020 6600123, omdat ik het niet snapte en hier tekst en uitleg over wilde hebben en/of mijn credit hier door naar beneden zou worden bijgesteld enz maar volgens de service medewerker van ICS was dit een normaal gebruik en dat had te maken met de veiligheid en bescherming van de creditcard en het creditcard verkeer enz.
Ik vond het een raar verhaal, maar Oké ik had niks te willen, want een dezer dagen zou de oude card worden geblokkeerd.
Dus heb ik maar de nieuwe card geactiveerd en de gegevens nagezien en inderdaad er was aan de voorwaarden en credit niks veranderd , dus alleen hij was een jaar minder geldig de oude was tot 07/21 en de nieuwen tot 08/20. De rest cardnummer, naam enz alles hetzelfde. (Ik gebruik de card niet zoveel, alleen op vakantie en heel af en toe bij aankoop van div.artikelen) en de ABN rekening is niet een salarisrekening, die loopt bij de Rabobank. Ik dacht misschien is dit de reden, Echter het blijft een raar verhaal.
Maar goed, wat is nu het probleem ik heb met de oude card 07/21 een vroegboeking gedaan via booking.com in Sevilla Spanje rond 15 mei jl. en deze werd bevestigd en goedgekeurd via Booking.com door het hotel uit Sevilla voor de laatste week van december 2018.
Wat schets mijn verbazing krijg ik deze week 09-06-2018 van het hotel via Booking.com. te horen dat de reis in december volledig is geannuleerd omdat de creditcard niet meer geldig is?!.
Met het gevolg dat ik 1 maand verder ben en ik weer opnieuw moet boeken met de nieuwe card waar ik niet om gevraagd heb, maar wel inmiddels € 150.00 duurder uit ben met het maken van een nieuwe boeking.
Wie dat gaat betalen, ABN zegt wij niet !
DANKJE WEL ICS/ABN.
PS deze oude card heeft altijd goed gewerkt, diverse vakanties mee geboekt en alles mee betaalt in NL,Spanje,USA enz.
Nooit problemen mee gehad , voordat wij met vakantie gingen, stond er altijd voldoende saldo bij de ABN op onze rekening.
Om evt problemen te voorkomen en er zijn dan ook in het verleden nooit problemen geweest met incasseren van het openstaande saldo van de oude creditcard , dus blijft het een raar verhaal, die wissel door ICS/ABN exact dezelfde gegevens op de card, pasnummer, alleen de einddatum is op de nieuw card gewijzigd.
Verstuurd vanaf mijn iPad