Hoge kosten na annuleren deel vlucht
Geplaatst: 11 jun 2018 02:41
Ticket Air France KLM
Je koopt een ticket van Bogotá naar Amsterdam met een tussenlanding in Quito Ecuador. Je geeft aan dat je door omstandigheden vanaf Quito wilt vliegen en dat de airline mijn stoel vanaf Bogotá mag verkopen. Instappen vanaf Quito kan wel, maar dan wordt een ‘penalty’ in rekening gebracht van in 1e instantie maar liefst vanaf € 150 ivm zogenaamd een prijsverschil tax en fee. Later blijkt dat het me zelfs in totaal vanaf (!) € 230 gaat kosten. Van een prijsverschil is in deze kwestie geen sprake omdat het om dezelfde vlucht gaat, datum, stoel, etc. De vlucht is volledig door mij betaald inclusief alle bijkomende kosten. Een kleine administratieve wijziging van slechts de plaats van vertrek kost een enorm bedrag.
Vliegen vanaf Quito naar Bogotá met een andere airline kost slechts € 122 inclusief kosten taxes, crew, eten, boekingskosten, gebruik van het vliegtuig etc. Hoe kan een andere maatschappij een volledige vlucht uitvoeren voor € 122 om mijn oorspronkelijke vlucht te kunnen pakken vanuit Bogotá?
Hoe kunnen zij dit voor dit bedrag doen terwijl Air France vanaf € 230 rekent in Nederland?
Als klap op de vuurpijl werd bij de agency van KLM/Air France in Quito Ecuador zelfs € 350 voor dezelfde administratieve handeling gerekend. Terwijl de salarissen in Ecuador vier maal lager liggen. KLM/Air France kan mij niet uitleggen dat Air France Ecuador en Air France Nederland onderling zulke grote prijsverschillen hanteren.
Hierdoor krijg ik de indruk dat er zoveel mogelijk marge door deze airline in rekening wordt gebracht om zoveel mogelijk winsten te behalen en dat alleen maar op de korte termijn wordt gedacht!
Ten koste van de klanttevredenheid en service. Ik krijg na diverse keren vragen geen enkele
uitleg waarom er 150 euro, vervolgens 230 of zelfs 350 euro gevraagd word voor deze kleine administratieve handeling, terwijl andere maatschappijen voor minder een volledige boeking plus volledige vlucht met alle kosten die daarbij komen kijken, zoals vluchthaven tax, brandstof, cabine crew, etc kunnen uitvoeren.
Ik heb in het verleden bij andere maatschappijen gelijkwaardige wijzigingen aangevraagd en die hebben het voor 25 euro doorgevoerd, wat bij KLM/Air France 6 keer duurder is.
Her is te gek voor woorden dat ik voor 122 euro van Quito naar Bogotá zou moeten vliegen om mijn oorspronkelijke vlucht te halen om een penalty te voorkomen, alleen omdat KLM/Air France zoveel kosten berekent. Dan zou ik echter van Quito naar Bogotá moeten vliegen en weer terug naar Quito (!) wat mij onnodig veel tijd en vlieguren kost. Vind dit alles totaal onlogisch gelet op de kleine moeite die het kost om simpelweg een vertrekplaats te wijzigen zonder dat er verder iets aan de vlucht wijzigt qua dag en tijd en passagier. Op deze manier voel ik mij gedwongen om een ticket te kopen bij een andere maatschappij omdat zo omslachtig te werk gegaan wordt.
Zogenaamd is de tax voor de luchthaven van Quito hoger uitgevallen en hebben de hoge kosten te maken met “beschikbaarheid” op het 2e deel van mijn vlucht van Quito naar Amsterdam. Maar de stoel ik al door mij gekocht en staat op mijn naam. KLM/Air France blijft maar praten over beschikbaarheid terwijl niets anders wijzigt dan de opstapplaats. Is een vanafprijs van € 230 niet onredelijk hoog voor zo’n kleine administratieve wijziging?
Je koopt een ticket van Bogotá naar Amsterdam met een tussenlanding in Quito Ecuador. Je geeft aan dat je door omstandigheden vanaf Quito wilt vliegen en dat de airline mijn stoel vanaf Bogotá mag verkopen. Instappen vanaf Quito kan wel, maar dan wordt een ‘penalty’ in rekening gebracht van in 1e instantie maar liefst vanaf € 150 ivm zogenaamd een prijsverschil tax en fee. Later blijkt dat het me zelfs in totaal vanaf (!) € 230 gaat kosten. Van een prijsverschil is in deze kwestie geen sprake omdat het om dezelfde vlucht gaat, datum, stoel, etc. De vlucht is volledig door mij betaald inclusief alle bijkomende kosten. Een kleine administratieve wijziging van slechts de plaats van vertrek kost een enorm bedrag.
Vliegen vanaf Quito naar Bogotá met een andere airline kost slechts € 122 inclusief kosten taxes, crew, eten, boekingskosten, gebruik van het vliegtuig etc. Hoe kan een andere maatschappij een volledige vlucht uitvoeren voor € 122 om mijn oorspronkelijke vlucht te kunnen pakken vanuit Bogotá?
Hoe kunnen zij dit voor dit bedrag doen terwijl Air France vanaf € 230 rekent in Nederland?
Als klap op de vuurpijl werd bij de agency van KLM/Air France in Quito Ecuador zelfs € 350 voor dezelfde administratieve handeling gerekend. Terwijl de salarissen in Ecuador vier maal lager liggen. KLM/Air France kan mij niet uitleggen dat Air France Ecuador en Air France Nederland onderling zulke grote prijsverschillen hanteren.
Hierdoor krijg ik de indruk dat er zoveel mogelijk marge door deze airline in rekening wordt gebracht om zoveel mogelijk winsten te behalen en dat alleen maar op de korte termijn wordt gedacht!
Ten koste van de klanttevredenheid en service. Ik krijg na diverse keren vragen geen enkele
uitleg waarom er 150 euro, vervolgens 230 of zelfs 350 euro gevraagd word voor deze kleine administratieve handeling, terwijl andere maatschappijen voor minder een volledige boeking plus volledige vlucht met alle kosten die daarbij komen kijken, zoals vluchthaven tax, brandstof, cabine crew, etc kunnen uitvoeren.
Ik heb in het verleden bij andere maatschappijen gelijkwaardige wijzigingen aangevraagd en die hebben het voor 25 euro doorgevoerd, wat bij KLM/Air France 6 keer duurder is.
Her is te gek voor woorden dat ik voor 122 euro van Quito naar Bogotá zou moeten vliegen om mijn oorspronkelijke vlucht te halen om een penalty te voorkomen, alleen omdat KLM/Air France zoveel kosten berekent. Dan zou ik echter van Quito naar Bogotá moeten vliegen en weer terug naar Quito (!) wat mij onnodig veel tijd en vlieguren kost. Vind dit alles totaal onlogisch gelet op de kleine moeite die het kost om simpelweg een vertrekplaats te wijzigen zonder dat er verder iets aan de vlucht wijzigt qua dag en tijd en passagier. Op deze manier voel ik mij gedwongen om een ticket te kopen bij een andere maatschappij omdat zo omslachtig te werk gegaan wordt.
Zogenaamd is de tax voor de luchthaven van Quito hoger uitgevallen en hebben de hoge kosten te maken met “beschikbaarheid” op het 2e deel van mijn vlucht van Quito naar Amsterdam. Maar de stoel ik al door mij gekocht en staat op mijn naam. KLM/Air France blijft maar praten over beschikbaarheid terwijl niets anders wijzigt dan de opstapplaats. Is een vanafprijs van € 230 niet onredelijk hoog voor zo’n kleine administratieve wijziging?