Slechte service na bestelling bij BCC
Geplaatst: 11 jun 2018 12:00
Op 06-05-2018 hebben wij bij BCC Alexandrium voor €1729 aan keukenapparatuur gekocht met gratis installatie. We werden via SMS netjes geïnformeerd dat wij de bezorgers tussen 08:00 en 10:00 uur konden verwachten. Om half 10 waren de bezorgers/installateurs aanwezig. Toen begon het drama waar wij absoluut niet op hebben zitten wachten.
Over de vakmanschap zijn we niet te spreken (van zowel installateur/verkoper). Ze begonnen met de afzuigkap waarbij 2 gaten geboord moesten worden. Aangezien dit in gipsbeton moest gebeuren ga je niet met een klopboor aan de slag. De installateur heeft zonder het materiaal te checken met de klopboor een gat aan de andere kant van de muur (gang) geslagen. Vervolgens kwam hij met het verhaal dat onze gaskraan niet geschikt is voor aansluiting van ons gekochte gas kookstel. Dit is raar want er is een medewerker van BCC langs geweest (inmeten van alle te installeren spullen) die ook naar de gaskraan gekeken heeft en hier niks over gezegd had. De installateur heeft naar kantoor gebeld maar er werd verteld dat wij hier zelf zorg voor moeten dragen. De koelkast scheen niet te passen omdat de verkoper ons een verkeerd apparaat heeft verkocht met 7 mm diepte teveel. Dit komt overigens door het snoer aan de achterzijde die meegerekend had moeten worden. Wij besloten om een aantal mm toe te geven en gezegd de koelkast (inbouw) toch maar te installeren. Nadat de koelkast in de nis was geschoven bleek dat de installatiematerialen niet de juiste waren. Het hadden spullen voor een deur-op-deur moeten zijn i.p.v. sleepsysteem. Installateur weer gebeld (ik geloof Alexandrium) waar werd verteld dat wij langs moesten komen om e.e.a. te bespreken. Koelkast ging weer mee terug en wat bleek……..schade aan het paneel onderin de kast door het schuiven van de koelkast.
Aangezien ik vandaag moest werken heb ik noodgedwongen een verlofdag op moeten nemen om bij het BCC Alexandrium langs te gaan. Met een al aardig gefrustreerd gevoel van dit alles onderweg naar Alexandrium met de hoop dat wij tot een behoorlijke oplossing konden komen. Ik vertelde de verkoper dat wij niet erg blij waren en hij kon zich dat uiteraard voostellen. Hij heeft naar een andere duurdere koelkast gezocht met de juiste maten en kregen deze voor hetzelfde bedrag als die van Samsung. Wat betekende een korting van €50. Ik vroeg meteen naar de oplossing voor de gaskraan maar hier moest meteen de bedrijfsleider bijkomen. Voor de gaskraan kon niks gebeuren en de bedrijfsleider vroeg wat ik wel in gedachten had. Ik zei hem dat ik een oplossing hiervoor wilde omdat dat een service zou moeten zijn van BCC. Hij had het over onderhandelingen wat bij mij echt in een verkeerd keelgat schoot. Op dit moment zijn er geen onderhandelingen maar hebben we het over service vertelde ik hem.
Hij kon alleen qua prijs van de nieuwe koelkast ons tegemoet komen. Hij vroeg nogmaals waar ik aan dacht. Door mijn boosheid heb ik gereageerd met een bedrag tussen de 150 en 200 euro. Dit kon absoluut niet en ik zag aan hem dat ik niet verder kwam met deze meneer. Het werd uiteindelijk een onplezierige discussie waar ik de dooddoeners: “waar mensen werken worden fouten gemaakt” en ´´ïk begrijp het´´ een stuk of 20 keer heb aan moeten horen. Maar ik kreeg niet het gevoel dat ik ook echt begrepen werd.Uiteindelijk kregen we toch nog €90 euro extra korting op de koelkast. Wat blijkt ook nog achteraf: de Samsung koelkast die wij hadden aangeschaft voor €729 staat nu te koop op jullie webshop voor €649. Wij vroegen dan wel om een snelle levering en stelde voor dit morgen 08-06 te doen. Dit was absoluut niet mogelijk i.v.m. de drukte, woensdag is de eerste mogelijkheid. Hier hebben wij absoluut geen boodschap aan en hadden verwacht vandaag al te kunnen genieten van onze nieuwe spullen.
Ook stelde hij voor om een nieuwe koelkast te kopen en deze zolang te gebruiken t/m woensdag en deze daarna terugbrengen waarbij we ons geld zouden terug krijgen. Door mijn woede zei ik hem dat ik nooit meer wat koop bij BCC. En dat meen ik nog steeds.
Vanavond is mijn overbuurman (professioneel klusser) komen kijken en hij moest erg hard lachen. Wat blijkt: de inbouw (voor de koelkast) losschroeven en een stukje naar voren schuiven. Een koppeling voor de gaskraan halen bij kluswinkel en niet een hele gaskraan vervangen. Dit had dus meteen ter plekke opgelost kunnen worden zonder teveel gedoe.
Ik heb achteraf spijt van de regeling omdat ik vind dat BCC ons meer tegemoet had mogen komen met het installeren van onze nieuwe spullen. Dus meer service en minder onderhandeling. Er is veel fout gegaan en hier hadden wij wat meer begrip verwacht van de bedrijfsleider. Wij zitten t/m woensdag zonder kooktoestel en koelkast. Er gaat ongeveer voor €30 euro aan etenswaar weg.
Over de vakmanschap zijn we niet te spreken (van zowel installateur/verkoper). Ze begonnen met de afzuigkap waarbij 2 gaten geboord moesten worden. Aangezien dit in gipsbeton moest gebeuren ga je niet met een klopboor aan de slag. De installateur heeft zonder het materiaal te checken met de klopboor een gat aan de andere kant van de muur (gang) geslagen. Vervolgens kwam hij met het verhaal dat onze gaskraan niet geschikt is voor aansluiting van ons gekochte gas kookstel. Dit is raar want er is een medewerker van BCC langs geweest (inmeten van alle te installeren spullen) die ook naar de gaskraan gekeken heeft en hier niks over gezegd had. De installateur heeft naar kantoor gebeld maar er werd verteld dat wij hier zelf zorg voor moeten dragen. De koelkast scheen niet te passen omdat de verkoper ons een verkeerd apparaat heeft verkocht met 7 mm diepte teveel. Dit komt overigens door het snoer aan de achterzijde die meegerekend had moeten worden. Wij besloten om een aantal mm toe te geven en gezegd de koelkast (inbouw) toch maar te installeren. Nadat de koelkast in de nis was geschoven bleek dat de installatiematerialen niet de juiste waren. Het hadden spullen voor een deur-op-deur moeten zijn i.p.v. sleepsysteem. Installateur weer gebeld (ik geloof Alexandrium) waar werd verteld dat wij langs moesten komen om e.e.a. te bespreken. Koelkast ging weer mee terug en wat bleek……..schade aan het paneel onderin de kast door het schuiven van de koelkast.
Aangezien ik vandaag moest werken heb ik noodgedwongen een verlofdag op moeten nemen om bij het BCC Alexandrium langs te gaan. Met een al aardig gefrustreerd gevoel van dit alles onderweg naar Alexandrium met de hoop dat wij tot een behoorlijke oplossing konden komen. Ik vertelde de verkoper dat wij niet erg blij waren en hij kon zich dat uiteraard voostellen. Hij heeft naar een andere duurdere koelkast gezocht met de juiste maten en kregen deze voor hetzelfde bedrag als die van Samsung. Wat betekende een korting van €50. Ik vroeg meteen naar de oplossing voor de gaskraan maar hier moest meteen de bedrijfsleider bijkomen. Voor de gaskraan kon niks gebeuren en de bedrijfsleider vroeg wat ik wel in gedachten had. Ik zei hem dat ik een oplossing hiervoor wilde omdat dat een service zou moeten zijn van BCC. Hij had het over onderhandelingen wat bij mij echt in een verkeerd keelgat schoot. Op dit moment zijn er geen onderhandelingen maar hebben we het over service vertelde ik hem.
Hij kon alleen qua prijs van de nieuwe koelkast ons tegemoet komen. Hij vroeg nogmaals waar ik aan dacht. Door mijn boosheid heb ik gereageerd met een bedrag tussen de 150 en 200 euro. Dit kon absoluut niet en ik zag aan hem dat ik niet verder kwam met deze meneer. Het werd uiteindelijk een onplezierige discussie waar ik de dooddoeners: “waar mensen werken worden fouten gemaakt” en ´´ïk begrijp het´´ een stuk of 20 keer heb aan moeten horen. Maar ik kreeg niet het gevoel dat ik ook echt begrepen werd.Uiteindelijk kregen we toch nog €90 euro extra korting op de koelkast. Wat blijkt ook nog achteraf: de Samsung koelkast die wij hadden aangeschaft voor €729 staat nu te koop op jullie webshop voor €649. Wij vroegen dan wel om een snelle levering en stelde voor dit morgen 08-06 te doen. Dit was absoluut niet mogelijk i.v.m. de drukte, woensdag is de eerste mogelijkheid. Hier hebben wij absoluut geen boodschap aan en hadden verwacht vandaag al te kunnen genieten van onze nieuwe spullen.
Ook stelde hij voor om een nieuwe koelkast te kopen en deze zolang te gebruiken t/m woensdag en deze daarna terugbrengen waarbij we ons geld zouden terug krijgen. Door mijn woede zei ik hem dat ik nooit meer wat koop bij BCC. En dat meen ik nog steeds.
Vanavond is mijn overbuurman (professioneel klusser) komen kijken en hij moest erg hard lachen. Wat blijkt: de inbouw (voor de koelkast) losschroeven en een stukje naar voren schuiven. Een koppeling voor de gaskraan halen bij kluswinkel en niet een hele gaskraan vervangen. Dit had dus meteen ter plekke opgelost kunnen worden zonder teveel gedoe.
Ik heb achteraf spijt van de regeling omdat ik vind dat BCC ons meer tegemoet had mogen komen met het installeren van onze nieuwe spullen. Dus meer service en minder onderhandeling. Er is veel fout gegaan en hier hadden wij wat meer begrip verwacht van de bedrijfsleider. Wij zitten t/m woensdag zonder kooktoestel en koelkast. Er gaat ongeveer voor €30 euro aan etenswaar weg.