Problemen na installatie pelletkachel
Geplaatst: 12 jun 2018 14:23
Wij hebben in november 2017 een pallet kachel gekocht .
bij de kachelzaak in Groningen
Begin januari 2018 is deze bij ons geplaatst .
Wij hadden geen idee of de afvoer van de pallet kachel door de nok moest of halverwege het dak (naast de dakkapel). (bleek per 1 januari 2018 verplicht door de nok) volgens de installateur kon het prima naast de dakkapel.
de monteur kreeg de kachel vervolgens niet aan de praat .
na ongeveer een week of 2 kwam er iemand langs om de kachel in te stellen .
dit met het gevolg dat hij daarna na ongeveer 10 minuten branden in storing ging en niet weer aan ging. (De monteur die hem aan de praat had gekregen was al weer weg.)
weer gebeld we gaan het zo snel mogelijk oplossen (dus niet) .
Weer 2 weken wachten weer een andere monteur .
Tussendoor regelmatig bellen wanneer komt er iemand ,ja komt goed mevr, meneer en daar konden we het mee doen.
weken verder ben een beetje de tijd kwijt kwam er een monteur van Edelkamin (merk van de kachel).
Deze man gaf aan dat de afvoer wel door de nok moest (nieuwe wet) en niet naast de dakkapel anders verviel onze garantie ook nog eens op de kachel.
Hij ging kachel opnieuw instellen als de kachelzaak de afvoer door de nok ging maken (kosten van de kachelzaak).
hij hoorde het wel wanner het klaar zou zijn.
Enkele weken verder, ja hoor de kachelzaak had blijkbaar tijd om het te repareren en de afvoer door de nok te maken.
(intussen hadden wij al wel installatie kosten betaald) .
Toen kwam er een rekening of we de kachel en installatie kosten wel wilden betalen .
op de nota stonden 2 bedragen de kachel en de installatiekosten .
weer een mail en telefoontje aan gepleegd dat wij graag een gespecificeerde nota wilden ontvangen .
wat kost de kachel, wat kost de afvoer ,boorgaten etc .
We hadden al installatiekosten betaald.
nu kon de kachel ingesteld worden.
de afwerking met 2 rozetten was ook nog niet klaar en een plaat boven de kacheldeur ook nog niet
die was er ook spontaan uit gevallen deze moest besteld worden in Italie .
Wij waren er echt helemaal spuug zat van wat een slechte service en alles duurde verschrikkelijk lang .
het schoot allemaal niet op .
Er werd snel gereageerd op onze mail maar dan zo van: " we regelen het zo snel mogelijk hoor."
toen ik een berichtje stuurde of we eindelijk een concrete afspraak konden maken om de rozetten nog te plaatsen kreeg ik als antwoord :
rustig maar ik kom als ik tijd heb .
Toen was ik helemaal hels.
Afgelopen maandag 2-05-2018 is de plaat boven de deur vervangen en vandaag 30-05-2018 zijn de rozetten geplaatst
Eindelijk is de kachel af .
Nu is het bijna zomer 30-05-2018
Hieronder de mail die wij hebben gestuurd naar aanleiding van een herinnering van de nog te betalen nota.
Gezellig een pallet kachel in de winter .
De lol was er voor ons een beetje heel erg af .
Geachte heer,mevrouw
Het klopt dat het openstaande bedrag nog niet is voldaan en dat is om de volgende redenen:
Op 11 januari j.l. is de pellet kachel bij ons geïnstalleerd maar wilde niet branden .
2 monteurs geweest niet gelukt en kwam iemand van Edelkamin
Deze constateerde dat het afvoerkanaal niet goed was aangelegd (niet door de nok)
Dit moest worden hersteld anders verviel onze garantie op de kachel.
Na vele telefoontjes, mailtjes, slechte communicatie ( wij als klant heen en weer geslingerd werden tussen 3 partijen) en vele weken later is uiteindelijk het afvoerkanaal hersteld op 8 maart.
Helaas de rozetten om het plafond en de vloer af te werken moesten besteld worden
Mijn vrouw heeft na een aantal weken nog een keer een berichtje gestuurd.
zij werd min of meer afgebekt met de woorden : “Nou nou rustig, ik kom wanneer ik tijd heb”
Ondertussen is ook tot overmaat van ramp de afwerkplaat boven de deur van de kachel losgeraakt en na een poging om deze te lijmen bleek deze niet te repareren en moest deze besteld worden bij Edilkamin in Italië
10 april j.l. is de kachel afgesteld het is nu 17 mei en zijn we meer dan 4 maanden verder en de kachel is nog steeds niet “af” en we zijn het spuugzat.
we worden niet teruggebeld na vele pogingen
De lol van het hebben van een palletkachel is bij ons natuurlijk goed vergald, dat kunt u denk ik wel begrijpen na het lezen van al deze ellende.
Uiteraard zijn wij bereid de nota te betalen maar doen dit niet eerder dan dat alles is afgewerkt, daarna zullen wij tot betaling overgaan.
U heeft dit als kachelzaak dus zelf in de hand.
bij de kachelzaak in Groningen
Begin januari 2018 is deze bij ons geplaatst .
Wij hadden geen idee of de afvoer van de pallet kachel door de nok moest of halverwege het dak (naast de dakkapel). (bleek per 1 januari 2018 verplicht door de nok) volgens de installateur kon het prima naast de dakkapel.
de monteur kreeg de kachel vervolgens niet aan de praat .
na ongeveer een week of 2 kwam er iemand langs om de kachel in te stellen .
dit met het gevolg dat hij daarna na ongeveer 10 minuten branden in storing ging en niet weer aan ging. (De monteur die hem aan de praat had gekregen was al weer weg.)
weer gebeld we gaan het zo snel mogelijk oplossen (dus niet) .
Weer 2 weken wachten weer een andere monteur .
Tussendoor regelmatig bellen wanneer komt er iemand ,ja komt goed mevr, meneer en daar konden we het mee doen.
weken verder ben een beetje de tijd kwijt kwam er een monteur van Edelkamin (merk van de kachel).
Deze man gaf aan dat de afvoer wel door de nok moest (nieuwe wet) en niet naast de dakkapel anders verviel onze garantie ook nog eens op de kachel.
Hij ging kachel opnieuw instellen als de kachelzaak de afvoer door de nok ging maken (kosten van de kachelzaak).
hij hoorde het wel wanner het klaar zou zijn.
Enkele weken verder, ja hoor de kachelzaak had blijkbaar tijd om het te repareren en de afvoer door de nok te maken.
(intussen hadden wij al wel installatie kosten betaald) .
Toen kwam er een rekening of we de kachel en installatie kosten wel wilden betalen .
op de nota stonden 2 bedragen de kachel en de installatiekosten .
weer een mail en telefoontje aan gepleegd dat wij graag een gespecificeerde nota wilden ontvangen .
wat kost de kachel, wat kost de afvoer ,boorgaten etc .
We hadden al installatiekosten betaald.
nu kon de kachel ingesteld worden.
de afwerking met 2 rozetten was ook nog niet klaar en een plaat boven de kacheldeur ook nog niet
die was er ook spontaan uit gevallen deze moest besteld worden in Italie .
Wij waren er echt helemaal spuug zat van wat een slechte service en alles duurde verschrikkelijk lang .
het schoot allemaal niet op .
Er werd snel gereageerd op onze mail maar dan zo van: " we regelen het zo snel mogelijk hoor."
toen ik een berichtje stuurde of we eindelijk een concrete afspraak konden maken om de rozetten nog te plaatsen kreeg ik als antwoord :
rustig maar ik kom als ik tijd heb .
Toen was ik helemaal hels.
Afgelopen maandag 2-05-2018 is de plaat boven de deur vervangen en vandaag 30-05-2018 zijn de rozetten geplaatst
Eindelijk is de kachel af .
Nu is het bijna zomer 30-05-2018
Hieronder de mail die wij hebben gestuurd naar aanleiding van een herinnering van de nog te betalen nota.
Gezellig een pallet kachel in de winter .
De lol was er voor ons een beetje heel erg af .
Geachte heer,mevrouw
Het klopt dat het openstaande bedrag nog niet is voldaan en dat is om de volgende redenen:
Op 11 januari j.l. is de pellet kachel bij ons geïnstalleerd maar wilde niet branden .
2 monteurs geweest niet gelukt en kwam iemand van Edelkamin
Deze constateerde dat het afvoerkanaal niet goed was aangelegd (niet door de nok)
Dit moest worden hersteld anders verviel onze garantie op de kachel.
Na vele telefoontjes, mailtjes, slechte communicatie ( wij als klant heen en weer geslingerd werden tussen 3 partijen) en vele weken later is uiteindelijk het afvoerkanaal hersteld op 8 maart.
Helaas de rozetten om het plafond en de vloer af te werken moesten besteld worden
Mijn vrouw heeft na een aantal weken nog een keer een berichtje gestuurd.
zij werd min of meer afgebekt met de woorden : “Nou nou rustig, ik kom wanneer ik tijd heb”
Ondertussen is ook tot overmaat van ramp de afwerkplaat boven de deur van de kachel losgeraakt en na een poging om deze te lijmen bleek deze niet te repareren en moest deze besteld worden bij Edilkamin in Italië
10 april j.l. is de kachel afgesteld het is nu 17 mei en zijn we meer dan 4 maanden verder en de kachel is nog steeds niet “af” en we zijn het spuugzat.
we worden niet teruggebeld na vele pogingen
De lol van het hebben van een palletkachel is bij ons natuurlijk goed vergald, dat kunt u denk ik wel begrijpen na het lezen van al deze ellende.
Uiteraard zijn wij bereid de nota te betalen maar doen dit niet eerder dan dat alles is afgewerkt, daarna zullen wij tot betaling overgaan.
U heeft dit als kachelzaak dus zelf in de hand.