| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra kosten bij betalingsregeling Famed
Extra kosten bij betalingsregeling Famed
Als je bij Famed een betalingsregeling wilt kan dat. Doch de kosten voor deze regeling bedragen € 5,- per termijn + de wettelijke consumentenrente.
Lijkt mij niet echt een fijne regeling. Iemand die een betalingsregeling treft doet dat niet omdat hij voldoende geld heeft. Maar hier word je dus extra gestraft doordat je bij elke betaling extra moet betalen.
Ik vroeg mij af of dit is toegestaan.
Lijkt mij niet echt een fijne regeling. Iemand die een betalingsregeling treft doet dat niet omdat hij voldoende geld heeft. Maar hier word je dus extra gestraft doordat je bij elke betaling extra moet betalen.
Re: Extra kosten bij betalingsregeling Famed
Netz schreef:Als je bij Famed een betalingsregeling wilt kan dat. Doch de kosten voor deze regeling bedragen € 5,- per termijn + de wettelijke consumentenrente.
Op Google staan al berichten hierover in ieder geval al vanaf 2010 ook op Kassa en Radar zijn er al tig topics geweest
Type in op google Famed betalingsregeling en veel lees plezier. Het bedrijf moet u voor financieren en kosten maken dat kost geld.De zorgverlener is al betaald.Staat netjes in de voorwaarden.
groeten Henk
Een betalingsregeling is ern gunst en zij moeten daarvoor extra werk verzetten.
U had ook eerst kunnen sparen voordat u naar de tandarts ging. Of daarvoor een verzekering kunnen afsluiten.
U had ook eerst kunnen sparen voordat u naar de tandarts ging. Of daarvoor een verzekering kunnen afsluiten.
Dit was voor ons een reden om NIET bij een Famed tandarts te blijven. En dus na het bemerken van de methode veranderd van tandarts, die was nog beter ook.
-
NeoDutchio
Dus omdat u de rekening niet in 1 keer kan betalen moet een ander kosten maken en mag dat niet doorberekenen? U mag zo bij mij komen werken, schijnbaar werkt u voor niks.
Helaas zijn wij in dit land zo ver doorgeschoten dat het heel goed mogelijk is dat er regelgeving is die deze extra kosten verbiedt.
Iemand zal dit zo wel komen uitleggen.
-
renewouters
Het zal wel weer onredelijk bezwarend zijn. Dat anderen kosten moeten dragen als dit niet mag is niet belangrijk....tttlocke schreef:Helaas zijn wij in dit land zo ver doorgeschoten dat het heel goed mogelijk is dat er regelgeving is die deze extra kosten verbiedt.
-
stofzuigertje
Mijn tandarts verloor zoveel klanten na overstap dat hij zelf graag terug wilde.
Een dure organisatie en zelf doen is goedkoper!
Famed, ik doe het wel Zonder.
Een dure organisatie en zelf doen is goedkoper!
Famed, ik doe het wel Zonder.
Famed staat bekend om haar ultra snelle facturatie en even snelle aanmaningen. Tijdens het behandelings traject vliegen de facturen met allerlei codes erop je al om de oren en zelfs als de tandarts een afspraak wegens drukte verzet, kan je de factuur voor de toekomstige behandling alvast ontvangen.
En oh wee als je een aanmaning verwisseld met een nieuw ontvangen factuur, dan worden er na 14 dagen na dagtekening van de brief al incasso kosten gerekend, zelfs als je de brief veel later ontvangt.
Gelukkig ben ik niet bang voor de rechter en ving Famed bot omdat de rechter van mening was dat er gewoon betaald was en Famed niet aan kon tonen dat de aanmaningstermijn overschreden was. Maar het is mijn inziens wel duidelijk dat Famed incasso als verdienmodel ziet, anders ga je niet naar de rechter voor een reeds betaalde rekening.
En oh wee als je een aanmaning verwisseld met een nieuw ontvangen factuur, dan worden er na 14 dagen na dagtekening van de brief al incasso kosten gerekend, zelfs als je de brief veel later ontvangt.
Gelukkig ben ik niet bang voor de rechter en ving Famed bot omdat de rechter van mening was dat er gewoon betaald was en Famed niet aan kon tonen dat de aanmaningstermijn overschreden was. Maar het is mijn inziens wel duidelijk dat Famed incasso als verdienmodel ziet, anders ga je niet naar de rechter voor een reeds betaalde rekening.
Als men op tijd betaalt, krijgt men geen aanmaning en valt er niets te verwisselen.
Uiteraard is incasso hun verdienmodel...Speedy123 schreef:Famed staat bekend om haar ultra snelle facturatie en even snelle aanmaningen. Tijdens het behandelings traject vliegen de facturen met allerlei codes erop je al om de oren en zelfs als de tandarts een afspraak wegens drukte verzet, kan je de factuur voor de toekomstige behandling alvast ontvangen.
-
stofzuigertje
Als mijn tandarts klanten verliest omdat ze hier lezen hoe berucht deze firma is......
Dan vertrekt mijn tandarts als een boer met kiespijn en doet het weer lekker zelf... totaal geen problemen mee!
Dan vertrekt mijn tandarts als een boer met kiespijn en doet het weer lekker zelf... totaal geen problemen mee!
Zo berucht is die firma niet. Dat vinden alleen mensen die niet op tijd hun rekeningen betalen. En gelukkig is dat nog niet het gros van de inwoners in Nederland.
Het gaat hier om een krediet. De kosten hiervoor mogen op jaarbasis maximaal 15% bedragen en het is niet meer mogelijk om daarnaast nog wettelijke rente incassokosten te eisen als er betalingsproblemen zijn, dat moet binnen die 15% vallen.
Ja, ik zie ook dat er bij de rechtbanken duizenden processen tegen Famed gevoerd worden, en gewonnen?
De kosten voor een krediet mogen maximaal 14% bedragen.
De kosten voor een krediet mogen maximaal 14% bedragen.
Je hebt gelijk. De wettelijke rente is nu 2%.
Beetje raar om een tandarts te kiezen op basis van hoe hij zijn declaraties doet of uitbesteedt.Als mijn tandarts klanten verliest omdat ze hier lezen hoe berucht deze firma is......
Zelf zou ik naar vakmanschap kijken en hoe hij is als persoon.. maar goed misschien ben ik wel raar.
-
stofzuigertje
Als een tandarts klanten verloor omdat hij naar Famed ging...bprosman schreef:Beetje raar om een tandarts te kiezen op basis van hoe hij zijn declaraties doet of uitbesteedt.Als mijn tandarts klanten verliest omdat ze hier lezen hoe berucht deze firma is......
Zelf zou ik naar vakmanschap kijken en hoe hij is als persoon.. maar goed misschien ben ik wel raar.
en de buren nog wel ruimte hadden dus voldoende keuze....
Hij wil geen patiënten die overlopen en zijn werk behouden en bij veel klachten en het horen van die naam.....
Als vele hier lezen en niet positief reageren........
Hij is daar 2 maanden geweest en ging snel weer terug.
Voor zijn werkgelegenheid moest hij wel.
Bij Kassa in de uitzending geweest en hij stapte enkele weken later over op Famed...bekend van TV....
Het is een aardige man maar of ik ook was gebleven?
Tussen aankondiging en overstap maar ik kwam die 2 maanden niet bij hem!
Wat een kletspraat. Een tandarts verliest echt niet veel klanten als hij overgaat op factoring.
Een uitzondering daargelaten vraagt niemand aan een potentiële nieuwe tandarts welke factoringmaatschappij hij gebruikt. Als men een andere tandarts moet hebben, is men doorgaans al blij als er een (goede) gevonden is. En wie zijn rekeningen gewoon op tijd betaald, heeft nergens last van.
Een uitzondering daargelaten vraagt niemand aan een potentiële nieuwe tandarts welke factoringmaatschappij hij gebruikt. Als men een andere tandarts moet hebben, is men doorgaans al blij als er een (goede) gevonden is. En wie zijn rekeningen gewoon op tijd betaald, heeft nergens last van.
Aantoonbare onzin. Ik betaalde mijn rekeningen aan Famed gewoon op tijd echter omdat ik de zesde en zevende factuur verwisseld had (de zevende was notabene een hoger bedrag), vond Famed dat ik niet op tijd betaald had en wilde ze achteraf incasso kosten in rekening brengen voor een reeds betaalde rekening. Gelukkig had de rechter goed door dat er wel degelijk op tijd betaald was en werd de vordering geheel afgewezen. Maar ik moest er wel voor naar de rechtbank.Erthanax schreef:Wat een kletspraat. Een tandarts verliest echt niet veel klanten als hij overgaat op factoring.
Vond het overigens ook vreemd dat er tijdens de behandeling deel facturen werden verstuurd. Ik kreeg zelfs een factuur voor een dag waarop de tandsarts uitgelopen was en ik niet behandeld kon worden en een andere dag terug moest komen. Voor mij was controle op de facturen ook zeer lastig want ik moest de medische codes van alle facturen bij elkaar op tellen om te zien of het uberhaupt klopte.
Het probleem wat je vaak ziet bij factoring waarbij facturen aan particulieren als onderpand dienen is extreem snelle facturatie met een nog snellere incasso indien er niet meteen op tijd betaald is. Hetzelfde zie je bij Afterpay, factoring voor webshops. Ik kan me niet aan het gevoel ontrekken dat de incasso onderdeel is van de bedrijfsvoering waarop ze aardig verdienen. Bij medische behandelingen is dit best vreemd, zeker als de behandeling nog loopt en er nog disputen kunnen ontstaan over het eindresultaat.