Eindafrekening warmte/koeling wooncomplex
Geplaatst: 18 jun 2018 12:27
Sinds febr 2017 huur ik een 2 kamer appartement wat onderdeel is van een wooncomplex. Deze wordt verhuurd via een woningcorporatie.
Ik reageerde op de woning via een overkoepelende site waar alle info behoort te staan van de woning incl bijkomende kosten.
De woning werd aan mij verhuurd en pas bij het lezen van het huurcontract zag ik dat ik hierbij verplicht was een overeenkomst aan te gaan met hun eigen organisatie die dus de warmte/koeling installatie beheert. Het zou gaan om vloerverwarming, warm tapwater en koeling van het huis.
Het maandbedrag zou 70,- zijn. Dit naast het maandbedrag van mijn eigen leverancier die een voorschot van 73,- per maand vraagt.
Nog een bijkomend feitje: de installatie in huis was zo afgesteld dat je hem vanaf 19 graden 3 graden warmer en 3 graden kouder kon doen. Dit betekend dus dat hij altijd minimaal op 15 graden staat.
In overleg met de huurvereniging en eigen leverancier zou ik gewoon de volle mep betalen en zou dit alles met de eindafrekening recht worden getrokken. Nu is het zo dat ik weinig thuis ben, het huis goed geisoleerd en ik weinig gebruik maakte van de installatie. Ik hoorde altijd middenin de nacht de installatie op volle toeren draaien door het huis, dat ding was altijd aan het werk. Op de kranen stond met grote letters dat ik die niet mocht dichtdraaien. Dit heb ik toen wel gedaan en de woningcorporatie ingelicht. Zij waren daar niet blij mee maar ze gingen akkoord en mijn maandbedrag werd verlaagd naar 9,99- om mij in beeld te houden. Prima.\
Nu wachtte ik op de eindafrekening van hun, tja die kwam maar niet en kwam maar niet. Inmiddels van mijn eigen leverancier netjes geld terug gekregen. Na gebeld te hebben deed deze meneer heel verbaasd want ik had allang de eindafrekening ontvangen. Niets van waar.
Hij zou het doormailen, je raad het al: eindafrekening is 0,-
Opeens stond daar een man in 3delig pak voor de deur die namens de woningcorporatie mij een brief kwam brengen, hierin stond dat (omdat ik de kranen had dichtgedraaid) zij ervan uit waren gegaan dat ik de installatie had omgebouwd. Ik was verplicht hun medewerkers binnen te laten om de boel te controleren en evt terug in orde zou brengen. Die mensen zijn geweest en constateerde dat er niks aan de hand was. 1 van hun liet vallen dat de woning corporatie van de installatie gaat afzien maar ik mocht dat niet aan de buren vertellen.....
Ik heb in totaal over 2017 net iets meer dan 2 GJ verbruikt en bijna 400,- overgemaakt.
Naar mijn idee behoor ik toch geld terug te krijgen.
Iemand weet hoe dit zit?
Ik reageerde op de woning via een overkoepelende site waar alle info behoort te staan van de woning incl bijkomende kosten.
De woning werd aan mij verhuurd en pas bij het lezen van het huurcontract zag ik dat ik hierbij verplicht was een overeenkomst aan te gaan met hun eigen organisatie die dus de warmte/koeling installatie beheert. Het zou gaan om vloerverwarming, warm tapwater en koeling van het huis.
Het maandbedrag zou 70,- zijn. Dit naast het maandbedrag van mijn eigen leverancier die een voorschot van 73,- per maand vraagt.
Nog een bijkomend feitje: de installatie in huis was zo afgesteld dat je hem vanaf 19 graden 3 graden warmer en 3 graden kouder kon doen. Dit betekend dus dat hij altijd minimaal op 15 graden staat.
In overleg met de huurvereniging en eigen leverancier zou ik gewoon de volle mep betalen en zou dit alles met de eindafrekening recht worden getrokken. Nu is het zo dat ik weinig thuis ben, het huis goed geisoleerd en ik weinig gebruik maakte van de installatie. Ik hoorde altijd middenin de nacht de installatie op volle toeren draaien door het huis, dat ding was altijd aan het werk. Op de kranen stond met grote letters dat ik die niet mocht dichtdraaien. Dit heb ik toen wel gedaan en de woningcorporatie ingelicht. Zij waren daar niet blij mee maar ze gingen akkoord en mijn maandbedrag werd verlaagd naar 9,99- om mij in beeld te houden. Prima.\
Nu wachtte ik op de eindafrekening van hun, tja die kwam maar niet en kwam maar niet. Inmiddels van mijn eigen leverancier netjes geld terug gekregen. Na gebeld te hebben deed deze meneer heel verbaasd want ik had allang de eindafrekening ontvangen. Niets van waar.
Hij zou het doormailen, je raad het al: eindafrekening is 0,-
Opeens stond daar een man in 3delig pak voor de deur die namens de woningcorporatie mij een brief kwam brengen, hierin stond dat (omdat ik de kranen had dichtgedraaid) zij ervan uit waren gegaan dat ik de installatie had omgebouwd. Ik was verplicht hun medewerkers binnen te laten om de boel te controleren en evt terug in orde zou brengen. Die mensen zijn geweest en constateerde dat er niks aan de hand was. 1 van hun liet vallen dat de woning corporatie van de installatie gaat afzien maar ik mocht dat niet aan de buren vertellen.....
Ik heb in totaal over 2017 net iets meer dan 2 GJ verbruikt en bijna 400,- overgemaakt.
Naar mijn idee behoor ik toch geld terug te krijgen.
Iemand weet hoe dit zit?