Pagina 1 van 1

Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Geplaatst: 19 jun 2018 18:11
door SchoutenMP
Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Geplaatst: 20 jun 2018 12:27
door Lowieze
SchoutenMP schreef:Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.
Misschien kunnen je dochters het eens proberen met een nieuwe simkaart met nummerbehoud in hun telefoon. Dat schijnt nog weleens te helpen.

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Geplaatst: 20 jun 2018 23:33
door renewouters
Hadden jullie een family account of iets dergelijks?

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Geplaatst: 21 jun 2018 00:19
door Lady1234
Kunnen anderen met een Vodafone nummer u wel bellen?

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Geplaatst: 21 jun 2018 00:23
door sylvesterb
SchoutenMP schreef:Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.
Het probleem ligt bij Vodafone, je vorige provider. Deze heeft de opzegging niet goed/compleet verwerkt aan hun zijde, hierdoor porteren zijn telefoongesprekken niet naar KPN maar blijven deze binnen hun eigen netwerk.

Het is eigenlijk heel simpel, als jij een KPN klant belt blijf je binnen het netwerk van KPN. Als je vanaf een ander netwerk belt gaat er eerst een controle uit bij wie het nummer actief is en dan wordt je doorverbonden met de provider die het gesprek opzet. Voor elke controle moet de provider betalen dus als je weet dat een nummer van jouw is hoef je het natuurlijk niet te gaan vragen en hiermee bespaar je kosten.

Er zijn twee oplossingen:

1. Geduld hebben, meestal herstelt dit zichzelf na een aantal dagen/weken
2. Vodafone bellen (0800-0094 vanaf een vast toestel)

Wel is het zo dat het niet jouw probleem is maar die van KPN, deze kunnen het prima met Vodafone oplossen. Veelal hebben de afdelingen elkaar nummers zodat ze het snel kunnen laten fixen als het fout gaat. Helaas kan de helpdesk niet altijd direct die afdeling bereiken. Veel bellen (en vriendelijk blijven) naar KPN helpt.

Gelukkig gaat dit niet zo vaak fout.

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Geplaatst: 21 jun 2018 12:21
door renewouters
sylvesterb schreef:
SchoutenMP schreef:Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.
Het probleem ligt bij Vodafone, je vorige provider. Deze heeft de opzegging niet goed/compleet verwerkt aan hun zijde, hierdoor porteren zijn telefoongesprekken niet naar KPN maar blijven deze binnen hun eigen netwerk.

Het is eigenlijk heel simpel, als jij een KPN klant belt blijf je binnen het netwerk van KPN. Als je vanaf een ander netwerk belt gaat er eerst een controle uit bij wie het nummer actief is en dan wordt je doorverbonden met de provider die het gesprek opzet. Voor elke controle moet de provider betalen dus als je weet dat een nummer van jouw is hoef je het natuurlijk niet te gaan vragen en hiermee bespaar je kosten.

Er zijn twee oplossingen:

1. Geduld hebben, meestal herstelt dit zichzelf na een aantal dagen/weken
2. Vodafone bellen (0800-0094 vanaf een vast toestel)

Wel is het zo dat het niet jouw probleem is maar die van KPN, deze kunnen het prima met Vodafone oplossen. Veelal hebben de afdelingen elkaar nummers zodat ze het snel kunnen laten fixen als het fout gaat. Helaas kan de helpdesk niet altijd direct die afdeling bereiken. Veel bellen (en vriendelijk blijven) naar KPN helpt.

Gelukkig gaat dit niet zo vaak fout.
Waar ik aan zit te denken is dat TS een family account had (vraag gesteld, maar TS komt niet terug met een antwoord). Als dat zo is, dan maken alle nummers deel uit van een "minibedrijfsnetwerk". Op het moment dat 1 van de dochter papa belt, kom je in een aparte applicatie binnen het Vodafone netwerk terecht. Daar staat wellicht nog het nummer van papa als onderdeel van het family account. Echter in de HLR is het nummer weggeporteerd, dus het gesprek kan niet worden opgezet. Als iemand anders belt kom je niet in die applicatie uit en wordt het gesprek direct naar KPN gerouteerd. Maar goed, of dit zo is hangt af van het antwoord van TS....