Pagina 1 van 1

Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 19 jun 2018 18:41
door AgillAtje3
heb op 04-06-2018 een keukenkraan type GAMMA terug gestuurd naar Sanitair-gigant , vandaag 19-06-2018 na diverse malen geprobeerd te hebben te bellen of mailen nog steeds geen geld terug ,, wat kan ik hier aan doen .. op hun site staat dat ze geweldige service hebben , maar ik twijfel nu toch wel , want er komt geen reactie

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 11:24
door NeoDutchio
AgillAtje3 schreef:heb op 04-06-2018 een keukenkraan type GAMMA terug gestuurd naar Sanitair-gigant , vandaag 19-06-2018 na diverse malen geprobeerd te hebben te bellen of mailen nog steeds geen geld terug ,, wat kan ik hier aan doen .. op hun site staat dat ze geweldige service hebben , maar ik twijfel nu toch wel , want er komt geen reactie
Heeft u de track en trace code van het terugsturen? Staat de zending op afgeleverd? Bij een online bestelling mag binnen 14 dagen herroepen worden en zal het product binnen 14 dagen terug gestuurd moeten worden. Als het ontvangen is door de verkoper hebben zij wettelijk 14 dagen de tijd om terug te betalen.
Als de 14 dagen na ontvangst verstreken zijn kunt u de verkoper in gebreke stellen en een incassobureau inschakelen.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 16:28
door AgillAtje3
track en trace hebben wij , maar er nooit een bericht binnen gekomen dat de kraan daar is , wat op andere sites wel is . maar bellen of mailen haalt niets uit , je krijgt bericht dat je mail is ontvangen en daar blijft het bij . ze zijn van Maandag tot Donderdag telefonisch bereikbaar van 10 tot 16.00 uur maar helaas neemt nooit iemand op

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 16:34
door alfatrion
NeoDutchio schreef:Als het ontvangen is door de verkoper hebben zij wettelijk 14 dagen de tijd om terug te betalen.
Onjuist, de betaling moet binnen 14 dagen plaats vinden na de ontbinding. De handelaar heeft wel een opschortingsrecht, zolang hij het product niet heeft ontvangen of van de klant bewijs van terugzending (track-en-trace code) heeft ontvangen, maar daardoor wordt de startdatum verschoven noch termijn verlengd.
Artikel 6:230r lid 1 BW schreef:De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 18:47
door NeoDutchio
alfatrion schreef:Onjuist, de betaling moet binnen 14 dagen plaats vinden na de ontbinding. De handelaar heeft wel een opschortingsrecht, zolang hij het product niet heeft ontvangen of van de klant bewijs van terugzending (track-en-trace code) heeft ontvangen, maar daardoor wordt de startdatum verschoven noch termijn verlengd.
Hoe je het beestje ook een naam wilt geven. U geeft zelf al aan dat ze binnen 14 dagen moeten betalen na het krijgen van het bewijs, danwel in huis hebben. Muggeziften of muggenziften. Zullen we gewoon on topic blijven?

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 19:14
door alfatrion
Nee, dat staat er niet. Een voorbeeld:
Dag 1. Koper krijgt het product thuisgestuurd
Dag 10. Koper herroept/ontbind de koop => de verkoper en koper krijgen beiden een ongedaanmakingsverplichting
Dag 22. Verkoper heeft het product ontvangen of de track-en-trace code ontvangen
Dag 24. Verkoper moet er (nog steeds) voor zorgen dat het aankoopbedrag op deze datum bijgeschreven staat op de rekening van de koper.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 19:30
door NeoDutchio
alfatrion schreef:Nee, dat staat er niet. Een voorbeeld:
Dag 1. Koper krijgt het product thuisgestuurd
Dag 10. Koper herroept/ontbind de koop => de verkoper en koper krijgen beiden een ongedaanmakingsverplichting
Dag 22. Verkoper heeft het product ontvangen of de track-en-trace code ontvangen
Dag 24. Verkoper moet er (nog steeds) voor zorgen dat het aankoopbedrag op deze datum bijgeschreven staat op de rekening van de koper.
En vervolgens verzaakt de koper het product op tijd terug te sturen, of maakt alleen een verzendopdracht aan, maar verzend het niet. Maar wel het geld binnen 14 dagen na ontbinding eisen. Lijkt mij sterk dat je dan naar een rechter kan om je geld te gaan eisen.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 19:54
door alfatrion
NeoDutchio schreef:Als het ontvangen is door de verkoper hebben zij wettelijk 14 dagen de tijd om terug te betalen.
Als de 14 dagen na ontvangst verstreken zijn kunt u de verkoper in gebreke stellen en een incassobureau inschakelen.
Het centrale punt is: de verkoper moet binnen 14 na de ontbinding terugbetalen. Ik heb je laten zien waar dit in de wet staat.
NeoDutchio schreef:En vervolgens verzaakt de koper het product op tijd terug te sturen, of maakt alleen een verzendopdracht aan, maar verzend het niet.
Als de verkoper het product of de track-en-trace code niet heeft, dan de verkoper zijn betalingsverplichting opschorten. Als de 14 dagen termijn wordt overschreven, dan moet de verkoper direct tot terugbetaling overgaan op het moment dat hij het product heeft of de track-en-trace code. Hij mag dan niet nog eens veertien dagen wachten, want verzuim treed direct aan.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 20:23
door NeoDutchio
alfatrion schreef:de verkoper moet binnen 14 na de ontbinding terugbetalen. Ik heb je laten zien waar dit in de wet staat.
alfatrion schreef:Als de verkoper het product of de track-en-trace code niet heeft, dan de verkoper zijn betalingsverplichting opschorten.
Het is dus een wettelijk verplichting, waar dus vanaf geweken kan worden. Dus nogmaals: droge wetregeltjes zijn leuk, maar de praktijk is altijd anders.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 20:52
door Moneyman
NeoDutchio schreef:
alfatrion schreef:de verkoper moet binnen 14 na de ontbinding terugbetalen. Ik heb je laten zien waar dit in de wet staat.
alfatrion schreef:Als de verkoper het product of de track-en-trace code niet heeft, dan de verkoper zijn betalingsverplichting opschorten.
Het is dus een wettelijk verplichting, waar dus vanaf geweken kan worden. Dus nogmaals: droge wetregeltjes zijn leuk, maar de praktijk is altijd anders.
Nee, je kunt (mag) juist niet van de wet afwijken... de tweedequote is namelijk ook gewoon wettekst.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 21:28
door NeoDutchio
Moneyman schreef:Nee, je kunt (mag) juist niet van de wet afwijken... de tweedequote is namelijk ook gewoon wettekst.
Dus kan je niet domweg zeggen dat er binnen 14 dagen na herroeping terug betaald moet worden. Er zitten dus was mitsen en maren aan.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 20 jun 2018 21:44
door Moneyman
NeoDutchio schreef:
Moneyman schreef:Nee, je kunt (mag) juist niet van de wet afwijken... de tweedequote is namelijk ook gewoon wettekst.
Dus kan je niet domweg zeggen dat er binnen 14 dagen na herroeping terug betaald moet worden. Er zitten dus was mitsen en maren aan.
Zoals uit de door jou gequote teksten van Alfatrion ook blijkt , wordt dat ook niet “domweg gezegd”.

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 23 jul 2018 17:14
door AgillAtje3
heb mijn kraan ook geretourneerd op 04-06-2018 naar opgegeven adres in Drachten . al 3x de bon en de track en trace bon op aanvraag door gemaild naar Sanitair-Gigant . heb het 11-07-2018 voor de 4x geprobeerd mijn geld /of de kraan terug te krijgen maar niets meer gehoord uit DRACHTEN

Re: Sanitair-gigant: geen reactie na retourzending

Geplaatst: 23 jul 2018 17:18
door NeoDutchio
AgillAtje3 schreef:heb mijn kraan ook geretourneerd op 04-06-2018 naar opgegeven adres in Drachten . al 3x de bon en de track en trace bon op aanvraag door gemaild naar Sanitair-Gigant . heb het 11-07-2018 voor de 4x geprobeerd mijn geld /of de kraan terug te krijgen maar niets meer gehoord uit DRACHTEN
Dus ook een incassobureau er heen sturen.