LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Anoniemm101
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:05

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Anoniemm101 »

Cro schreef:
Revoked schreef:Mag een werkgever een zwangere dame in haar zwangerschapsverlof wel "ontslaan"? Ik vind het bijzonder kwalijk, als werkgever zijnde.
Ik zou het juist als werknemer zijnde behoorlijk kwalijk vinden als een werkgever een contract zou moeten verlengen enkel omdat iemand zwanger is.
Ik moet hierbij wel zeggen dat ik altijd complimenten kreeg van mijn baas en manager dat ik het zo goed deed. Totdat ik zwanger werd..

Lady1234
Berichten: 27196
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus op naar de sociale dienst om bijstand aan te vragen vanaf uw 21ste.

Mocht de vader straks kinderalimentatie gaan betalen, dan wordt dat wel in mindering gebracht.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Heeft de moderatie hier nu berichten verwijderd, zonder zelfs maar te melden dat er berichten verwijderd zijn, laat staan waarom?

Anoniemm101
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:05

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Anoniemm101 »

tttlocke schreef:Heeft de moderatie hier nu berichten verwijderd, zonder zelfs maar te melden dat er berichten verwijderd zijn, laat staan waarom?
Ik zie niet dat er berichten zijn verwijderd?

Lady1234
Berichten: 27196
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mis niets.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Anoniemm101 schreef:
tttlocke schreef:Heeft de moderatie hier nu berichten verwijderd, zonder zelfs maar te melden dat er berichten verwijderd zijn, laat staan waarom?
Ik zie niet dat er berichten zijn verwijderd?
Er zijn zeker berichten verwijderd. Dat ziet u niet, omdat de moderatie, in tegenstelling tot de gebruikelijke(?) werkwijze, waarbij in ieder geval vermeld wordt dat berichten verwijderd zijn en waarom ('off topic' of 'geruzie' o.i.d.) dit nu stiekem gedaan lijkt te hebben.

Lady1234
Berichten: 27196
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan is het “Feedback” topic dus overbodig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Ik mis niets.
Als u de berichten niet gezien heeft voor de verwijdering, dan mist u ze inderdaad niet als ze verwijderd zijn. ;)

Joris1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2018 21:38

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Joris1982 »

Revoked schreef:Mag een werkgever een zwangere dame in haar zwangerschapsverlof wel "ontslaan"? Ik vind het bijzonder kwalijk, als werkgever zijnde.
Het is geen ontslag he. Het contract wordt niet verlengd... dat is iets anders.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Revoked schreef:Mag een werkgever een zwangere dame in haar zwangerschapsverlof wel "ontslaan"? Ik vind het bijzonder kwalijk, als werkgever zijnde.
Nee, dat mag niet. Echter is er gelukkig ook geen verplichting tot verlenging van een arbeidsovereenkomst omdat iemand zwanger is. Zwanger worden is in deze tijd een keuze, dus ook de werknemer draagt hierin verantwoordelijkheid. Dat TS nog zo jong is en de vader van het kind blijkbaar geen onderdeel (meer) is van haar leven maakt niet dat een werkgever hiervoor moet opdraaien, hoe sneu dat misschien kan overkomen.

De vader van het kind zal het kind moeten erkennen (dit kan hij weigeren) en dan ook financieel moeten helpen. Misschien dat de grootouders ook iets kunnen betekenen in deze situatie, naast de gegeven adviezen.

Al met al een zeer vervelende situatie.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Julie4444 schreef:
Revoked schreef:Mag een werkgever een zwangere dame in haar zwangerschapsverlof wel "ontslaan"? Ik vind het bijzonder kwalijk, als werkgever zijnde.
Nee, dat mag niet. Echter is er gelukkig ook geen verplichting tot verlenging van een arbeidsovereenkomst omdat iemand zwanger is. Zwanger worden is in deze tijd een keuze, dus ook de werknemer draagt hierin verantwoordelijkheid. Dat TS nog zo jong is en de vader van het kind blijkbaar geen onderdeel (meer) is van haar leven maakt niet dat een werkgever hiervoor moet opdraaien, hoe sneu dat misschien kan overkomen.

De vader van het kind zal het kind moeten erkennen (dit kan hij weigeren) en dan ook financieel moeten helpen. Misschien dat de grootouders ook iets kunnen betekenen in deze situatie, naast de gegeven adviezen.

Al met al een zeer vervelende situatie.
U zult nog verbaasd zijn over de wet- en regelgeving in Nederland.
Een werkgever die het contract niet zou verlengen omdat iemand zwanger is, gaat wel degelijk in de fout.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

tttlocke schreef:U zult nog verbaasd zijn over de wet- en regelgeving in Nederland.
Een werkgever die het contract niet zou verlengen omdat iemand zwanger is, gaat wel degelijk in de fout.
Echter wanneer de zwangere werkneemster juridisch iets wil zal het moeten aantonen dat het contract niet verlengd is vanwege de zwangerschap.

Succes daarmee. :wink:

Anoniemm101
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:05

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Anoniemm101 »

Henk Toeter schreef:
tttlocke schreef:U zult nog verbaasd zijn over de wet- en regelgeving in Nederland.
Een werkgever die het contract niet zou verlengen omdat iemand zwanger is, gaat wel degelijk in de fout.
Echter wanneer de zwangere werkneemster juridisch iets wil zal het moeten aantonen dat het contract niet verlengd is vanwege de zwangerschap.

Succes daarmee. :wink:

Een werkgever kan 100 redenen bedenken waarom hij het contract niet wilt verlengen. Hij zal nooit toegeven dat dit door de zwangerschap komt.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Daarom.

Pas wanneer een werkneemster overduidelijk bewijs heeft dat het contract niet is verlengd vanwege de zwangerschap zou deze er iets mee moeten doen. Zolang dat niet het geval is is het zonde van de tijd en energie.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nog geen verklaring waarom de moderatie berichten verwijderd heeft uit dit topic. Tegen de gewoonte in zonder dit te melden in het topic zelf?
Wat was er aan hand? We hebben een hele discussie (feedback op het forum) met name vanwege de wijze waarop gemodereerd wordt en in plaats van goede lessen daaruit te trekken gaan we achteruit en worden er tegenwoordig in het geniep berichten verwijderd. Dat kan toch niet?

Lady1234
Berichten: 27196
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er berichten zijn verwijderd zonder vermelding, dan is dat gewoon waardeloos, maar mijns inziens is alles hier verder al gezegd en moet de Ts zich tot de sociale dienst wenden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door kweenie »

Een werkgever kan 100 redenen bedenken waarom hij het contract niet wilt verlengen. Hij zal nooit toegeven dat dit door de zwangerschap komt.
Een werkgever hoeft ook helemaal geen redenen te geven waarom het contract niet verlengd wordt. Vaak heeft het wel of niet verlengen van een contract trouwens niet eens te maken met of je wel of niet je werk goed doet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tttlocke schreef:
Julie4444 schreef:
Revoked schreef:Mag een werkgever een zwangere dame in haar zwangerschapsverlof wel "ontslaan"? Ik vind het bijzonder kwalijk, als werkgever zijnde.
Nee, dat mag niet. Echter is er gelukkig ook geen verplichting tot verlenging van een arbeidsovereenkomst omdat iemand zwanger is. Zwanger worden is in deze tijd een keuze, dus ook de werknemer draagt hierin verantwoordelijkheid. Dat TS nog zo jong is en de vader van het kind blijkbaar geen onderdeel (meer) is van haar leven maakt niet dat een werkgever hiervoor moet opdraaien, hoe sneu dat misschien kan overkomen.

De vader van het kind zal het kind moeten erkennen (dit kan hij weigeren) en dan ook financieel moeten helpen. Misschien dat de grootouders ook iets kunnen betekenen in deze situatie, naast de gegeven adviezen.

Al met al een zeer vervelende situatie.
U zult nog verbaasd zijn over de wet- en regelgeving in Nederland.
Een werkgever die het contract niet zou verlengen omdat iemand zwanger is, gaat wel degelijk in de fout.
Wanneer een tijdelijk contract verloopt is er geen enkele verplichting tot verlenging vanuit de werkgever. Als een werknemer (ver) voor het moment van eventuele verlenging ziek wordt of aangeeft zwanger te zijn kan dat reden zijn voor een werkgever om geen verlenging te geven. Zolang ze die reden niet op papier zetten kun je lijkt me helemaal niks.

stofzuigertje

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je als werkgever een 21 jarige kunt vervangen door een 18 jarige met minder jeugdloon en het contract daarom niet verlengde mag dat!

En Zwanger of niet, vele buurt supers doen dit al jarenlang.
Alleen de plaatselijke Aldi heeft 30+ personeel en daar is zwanger worden mogelijk en niets aan de hand.
Van tijdelijke naar vast werk gekregen!

De verwijderde berichten jammer, maar wie de vader is en of die nog wat doet, is hier niet van belang.
Elke werkgever mag duurder geworden personeel van 21 inruilen zolang er geen vast contract is helaas!

stofzuigertje

Re: Hoort mijn UWV-uitkering omhoog te gaan als ik 21 word?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik mis het bericht van UWV Webcare met de code om te reageren.

Zij wilde dus nakijken of het klopte via PB... maar dat is nu spoorloos.
Of ze voor een 21 jarige iets doen is nu onbekend.
Ik heb het gezien en nu niets meer!

Als zelfs een net bericht van UWV Webcare die het aanbied al verwijderd word, dan is onze Deurwaarder ook zijn bestaan hier niet meer zeker!

Gesloten