LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

NN heeft al wat uitbetaald. Heel netjes. Over drie jaar de rest.

HansvB7
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2019 20:29

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door HansvB7 »

Ik heb dezelfde ervaring.

Werd gebeld met de vraag of mijn verzekering nog wel paste bij mijn situatie. Aantal personen en schade door eigen schuld. Door dit aan te passen kon ik c.a. 10 % op mijn premie besparen. Ik was verrast, een verzekeraar die met mij meedacht.

Tot ik de nieuwe premie zag. Ondanks de versobering van de voorwaarden een verhoging van 70% ! Van 32 naar 54 euro per maand.

Centraal Beheer maakt het beeld dat wij hebben van de Banken en Verzekeraars meer dan eens duidelijk.

Het klopt!

Zij zijn er niet voor ons, maar wij voor hen!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mar 2019 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante passage verwijderd door Moderator

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eat valt er aan te passen aan schade door eigen schuld?

Pwermer
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2019 15:05

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Pwermer »

Nog zo'n ervaring.

Verhoging van de opstalverzekering van 121 naar 283 euro !
Gebeld met CB.
Ze vinden het normaal :
"Ga maar een klacht indienen bij het KIfid, maar we geven je weinig kans"

Krankzinnig dat dit zo maar kan.

Piet Wermer

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk even op een vergelijkingssite en stap over.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Costnix »

U stapt gewoon naar een andere verzekering over. De enorme verzekeringpremieverhoging is een geldige reden daarvoor

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Kwam er toevallig eind 2018 achter toen ik een brief kreeg "Wij hebben geen emailadres van U".
Ik heb dat in orde gemaakt, maar wel met groeiende tegenzin toen ik er mee bezig ging.
Je zou denken dat het om een simpele inlog gaat, maar in feite hebben ze me uitgeleverd aan een e-indentificatie van een derde partij die hun voorwaarden er tussen schoof. Die derde partij kan ik niet meer zo 1,2,3 achterhalen maar loopt nou wel rond met mijn persoonsgegevens.

Mijn opstalpremie ging van €139 naar €362.
Verhoging van 260% (!), ze zijn daar compleet van God los.

De schurken! ik heb alle verzekeringen nu opgezegd.
Maar hoe krijg ik mijn persoonsgegevens verwijderd bij die derde partij?

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt. Wat is daarvan het probleem?

De verhoging is 160%, nog achterlijk daar niet van.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
17 apr 2019 13:30
Maar u hebt gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt. Wat is daarvan het probleem?
Ik heb niet gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt. Dat zei ik toch?! Met dat smoesje heeft CentraalBeheer meer dan mijn emailadres veroverd.

Nu moet ik een flinke slag om de arm houden, omdat ik uit mijn herinnering moet putten.
Maar ik meen door centraal beheer buiten mijn toestemming overgedragen te zijn aan: https://www.idensys.nl/ (maar het kan ook een soortgelijke partij geweest zijn)
Alsof ik bij een andere partij dan CentraalBeheer "een inlogmiddel" wou aanvragen. Daar heb ik niet om gevraagd, en al helemaal niet om aan voorwaarden van een 3e partij te moeten voldoen waar ik geen grip op heb.
Die 3e partij heeft wat mij betreft nu onrechtmatig verkregen persoonsgegevens en heeft middels hun algemene voorwaarden zich "rechten" gepermitteerd die ik ze eigenlijk niet wou geven - omdat het veel verder ging dan een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik denk niet dat CentraalBeheer zal kunnen bewijzen dat die 3e partij mijn gegevens vernietigt.

En, beste wijsneus, de nieuwe premie is 2,6x100% x oude = 260% x oude. Tevreden?

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, nou, u schrijft verhoging van 260% en dat is niet waar. Maar dat doet er verder niet toe, want u bent daar weg.

Ik ben ook klant geweest bij CB, met die verzekering zijn zij gestopt, en om bij mijn verzekering te kunnen was een gebruikersnaam, dat is je mail adres en een wachtwoird voldoende. Dus ik ben helemaal niet overgedragen aan een derde partij.

Maar wat zou die derde partij met uw gegevens moeten?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Centraal Beheer is 'goed bezig' ...

maar het komt bij de klant negatief binnen. Leg de oude en de nieuwe polis maar naast elkaar en u kunt vaststellen dat er een grote vernieuwing heeft plaatsgevonden. Klantvriendelijk was Centraal Beheer altijd al, maar klaarblijkelijk is de webcare niet optimaal getraind om deze vernieuwing begrijpbaar uit te leggen.

Voor degene die uitsluitend de prijzen vergelijkt ... is Centraal Beheer geen partner meer. Duidelijk dus. Juist daarom is Centraal Beheer goed bezig, door de bezem door de aangeboden producten te halen en het verlies van klanten daarbij te accepteren. Overmorgen trekken alle verzekeraars na ... en kunnen we wéér overstappen naar de goedkoopste, maar of dat dan altijd de beste is ... ik denk het niet!

https://www.consumentenbond.nl/inboedel ... zekeringen

ZeerPrivé
Berichten: 5620
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou wijsneus Geip Suusje, ik denk dat je geheugen je een beetje in de steek laat. Voor het aanmaken van een CB account wordt om de volgende gegevens gevraagd https://www.centraalbeheer.nl/mijncentr ... reren.aspx
En, beste wijsneus, de nieuwe premie is 2,6x100% x oude = 260% x oude.
Rekenen is ook niet je sterkste kant.

Gesloten