Pagina 1 van 1

KPN jaagt prepaid bellers op kosten

Geplaatst: 28 jun 2018 11:32
door WillemR1946
Enige tijd geleden kocht ik in de KPN winkel een DORO 8031 smartphone (aangeprezen als simpel ideaal voor 1e smartphone en voor ouderen. Mijn oude SIMkaart (gebruik ik al 20 jaar) werd door het KPNpersoneel overgezet.
Dat ik behalve roaming ook maar beter alle voorgeinstalleerde apps uit kon zetten werd niet verteld, kosten € 20 weg.
Plotseling had ik ook antwoordapparaat ter beschikking (nooit gehad en nooit omgevraagd) maar ik had slechts 4 seconden om op te nemen :evil: dat lukte nooit, dus afluisteren en terug bellen. Extra kosten dus.
Verder bel ik heel weinig, dus ik dacht dat het volgende aan mijn eigen onhandigheid lag. Als ik iemand belde kon ik die ander wel horen maar zij mij niet, Storing? , had ik iets ingedrukt ?. Na een paar maanden zag ik opeens iets door het beeld flitsen over " Automatisch doorschakelen aan" :idea: Ik Doro NL gebeld, daar kende men de problemen en ze vertelden mij dat het aan KPN lag, ze wisten gelukkig wel hoe ik het antwoordapparaat kon uitschakelen (sms UIT naar 1233) voor de rest moest ik bij KPN zijn of zoeken op internet echter bij KPN vertrouw ik ze niet meer en via internet is nog niet gelukt, er blijken meer mensen te zijn met dit probleem maar nog geen goede oplossing gevonden.
Misschien dat hier iemand de oplossing weet, maar ik heb het na 20 jaar helemaal gehad met KPN.

Re: KPN jaagt prepaid bellers op kosten

Geplaatst: 29 jun 2018 21:12
door Moneyman
WillemR1946 schreef:Enige tijd geleden kocht ik in de KPN winkel een DORO 8031 smartphone (aangeprezen als simpel ideaal voor 1e smartphone en voor ouderen. Mijn oude SIMkaart (gebruik ik al 20 jaar) werd door het KPNpersoneel overgezet.
Dat ik behalve roaming ook maar beter alle voorgeinstalleerde apps uit kon zetten werd niet verteld, kosten € 20 weg.
Plotseling had ik ook antwoordapparaat ter beschikking (nooit gehad en nooit omgevraagd) maar ik had slechts 4 seconden om op te nemen :evil: dat lukte nooit, dus afluisteren en terug bellen. Extra kosten dus.
Verder bel ik heel weinig, dus ik dacht dat het volgende aan mijn eigen onhandigheid lag. Als ik iemand belde kon ik die ander wel horen maar zij mij niet, Storing? , had ik iets ingedrukt ?. Na een paar maanden zag ik opeens iets door het beeld flitsen over " Automatisch doorschakelen aan" :idea: Ik Doro NL gebeld, daar kende men de problemen en ze vertelden mij dat het aan KPN lag, ze wisten gelukkig wel hoe ik het antwoordapparaat kon uitschakelen (sms UIT naar 1233) voor de rest moest ik bij KPN zijn of zoeken op internet echter bij KPN vertrouw ik ze niet meer en via internet is nog niet gelukt, er blijken meer mensen te zijn met dit probleem maar nog geen goede oplossing gevonden.
Misschien dat hier iemand de oplossing weet, maar ik heb het na 20 jaar helemaal gehad met KPN.
Het klinkt alsof je niet goed weet hoe je toestel werkt. Het meest voor de hand liggende is gewoon de winkel binnen lopen en hulp vragen. Of iemand in je omgeving om hulp vragen.

Re: KPN jaagt prepaid bellers op kosten

Geplaatst: 29 jun 2018 21:12
door renewouters
Het gedrag dat je beschrijft is volkomen normaal en wordt al sinds het begin van GSM in de jaren 90 toegepast. Automatisch doorschakelen wil niks anders zeggen dat als je in gesprek bent andere binnenkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar je voicemail.

Re: KPN jaagt prepaid bellers op kosten

Geplaatst: 29 jun 2018 21:34
door Lady1234
Misschien even tijd nemen om de gebruiksaanwijzing zorgvuldig te bestuderen?

Heeft niets met KPN van doen, maar met uw gebruik van het toestel.

Re: KPN jaagt prepaid bellers op kosten

Geplaatst: 29 jun 2018 21:37
door Lowieze
Gebruikt u al 20 jaar een simkaart of bedoelt u dat u een 20 jaar oude simkaart gebruikt?